19.12.2019 Ajoneuvot Ei lisähintaa ekologisuudesta – Audi A4 Avant g-tron samassa haarukassa muiden käyttövoimien kanssa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uusi Audi A4 Avant g-tron ei kustanna juurikaan bensiiniversiota enempää, lisätehoa halutessa tulee kuitenkin pitäytyä bensiini- tai dieselversiossa. Syksyllä uudistunut Audi A4 Avant on ollut myynnissä hetken aikaa bensiini- ja dieselvoimalinjojen turvin. Tähän mennessä vähäpäästöisin vaihtoehto on ollut WLTP-syklin mukaan 136-hevosvoimainen dieselmoottori.Tuoreella kaasuvoimalinjalla päästöjä saa hilattua alemmaksi, eikä se maksa juurikaan enempää. Edullisin kaasumalli on A4 Avant Business 40 g-tron S-tronic, jonka arvioitu kokonaishinta on 41 585 euroa. Bensiinifarmarien alkupäätä edustaa samalla varustelutasolla 35 TFSI 110 kW MHEV S-tronic, joka kustantaa 40 596 euroa, eli hintaeroksi jää ainoastaan 990 euroa. Dieselvalikoiman alkupään 136-hevosvoimaisen mallin saa 42 176 eurolla.Audi A4 Avant 40 g-tron tarjoaa 170 hevosvoimaa ja 270 newtonmetriä.Suomen malliston vakiovarustelu sisältää muun muassa 10,1-tuumaisen MMI-kosketusnäytön, 7-tuumaisen ajotietokoneen värinäytön, kolmialueisen ilmastoinnin ja Audi Sound Systemin.Business Advanced ja Business S line tarjoavat bensiini- ja dieselmalliston tapaan vakiovarusteiden lisäksi peruutuskameran, urheilullisemmat istuimet sähköisellä ristiseläntuensäädöllä, takadiffuusorin ja isommat alumiinivanteet.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEi nelivetoa kaasuttelijoilleValmistaja kertoo A4 Avant g-tronissa käytettävän 2,0 TFSI -moottorin olevan muokattu erityisesti maa- ja biokaasukäyttöön. Moottorin teho on 170 hevosvoimaa (125 kilowattia) ja maksimivääntömomentti on 270 newtonmetriä, joka on käytössä kierrosalueella 1 650–4 400 r/min. Nollasta sataan kiihtyvyydeksi on ilmoitettu 8,4 sekuntia ja huippunopeus on rajoitettu 210 km/h. Yhdistetyiksi hiilidioksidipäästöiksi ilmoitetaan 124–126 grammaa kilometrille. Vaihteistona toimii seitsenportainen S-tronic -automaattivaihteisto.170-hevosvoimainen kaasumalli on aina etuvetoinen, joten jos tähtäimessä ovat isommat tehot tai neliveto, kannattaa katse kohdistaa perinteisempien bensiini- ja dieselmallien suuntaan.Muistathan tankataA4 g-tronin kaasusäiliöt on sijoitettu auton takaosan alle. Neljään sylinterimäiseen kaasusäiliöön kerrotaan mahtuvan 200 barin paineessa 17,3 kilogrammaa kaasua. Säiliöiden uloimmat kerrokset on valmistettu erilaisista hiilikuitu-, lasikuitu- epoksikomposiittimateriaaleista. Uloimman kerroksen tehtävänä on paljastaa mahdolliset iskeymävauriot. Kaasu-Audin toimintamatka kaasulla on WLTP-syklin mukaan 370–380 kilometriä, eikä kokonaistoimintamatka pysty paljoa kasvamaan, sillä bensiiniä A4 Avant g-troniin mahtuu ainoastaan 7 litraa. Bensiini vaihtuu käyttövoimaksi automaattisesti, kun kaasua on jäljellä 0,4–1,4 kilogrammaa ja molempien polttoaineiden täyttöaukot löytyy saman luukun takaa.A4 Avant g-tronit saapuvat Suomeen vuoden 2020 alkupuoliskolla.Lähde ja kuvat: Audi Lue lisää Kaikki artikkelit 14.1.2025 Ajoneuvot Päivän kuva: tasavallan presidentin entinen virka-Mercedes kuljettaa nyt muiden maiden päämiehiä 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Moottoriurheilu Viime kaudella säväyttänyt Mārtiņš Sesks ajaa tällä kaudella kuusi rallia WRC-autolla – aloittaa työt jo Ruotsin MM-rallissa! 14.1.2025 Matkailu Ulkomaille halajaa jo moni, matkustusinto kasvanut viime vuodesta 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM’S Classicin kasari-Corollat 13.1.2025 Ajoneuvot Autot ikääntyvät – auttaisiko 1 000–2 000 euron tuki uuden auton ostajalle? 13.1.2025 Ajoneuvot Mazda 6e tarkoittaa täyssähköistä viistoperää tutulla nimellä nyt myös Euroopan markkinoille 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 15.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Born VZ – kylkimyyryssä talvikelin kimppuun 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti