1.9.2015 Kotimaanmatkailu Tulossa: Deittisovellus mullistaa Viking Linen risteilyt Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Viking Line lanseeraa yhteisöllisen toiminnan mahdollistavat mobiilipalvelut ensimmäisenä Itämerellä ja päivittää risteilyelämyksen digiaikaan. Uusi sovellus mahdollistaa myös uusien tuttavuuksien solmimisen deittisovellusten tapaan. Viking Line lanseeraa uudenlaisen mobiilisovelluksen, jonka avulla matkustajat voivat pitää yhteyttä omiin matkakumppaneihinsa tai etsiä uusia ystäviä. Matkustajat voivat luoda suljettuja keskusteluryhmiä omalle porukalleen. Sovellus mahdollistaa myös uusien tuttavuuksien solmimisen suosittujen deittisovellusten tapaan. Käyttäjät voivat vapaaehtoisesti jakaa oman käyttäjäprofiilinsa ja täydentää sitä omalla kuvallaan.Sovellus on suunniteltu helpottamaan ja elävöittämään matkaa sekä tekemään matkustuskokemuksesta entistäkin antoisamman. Sovellus tehostaa myös tiedonkulkua laivalla, kun ostosmahdollisuudet, risteilyohjelma ja muu laivamatkojen keskeinen sisältö on saatavissa kätevästi älypuhelimesta Punaisilla laivoilla 1.9.2015 alkaen.Risteilysovellukset ovat tuore, globaali trendi ja Viking Line lanseeraa täysin uudenlaiset mobiilipalvelut ensimmäisten laivayhtiöiden joukossa maailmassa. Royal Caribbean ja Carnival Cruise Lines toivat omat mobiilipalvelunsa laivoihinsa viime vuodenvaihteessa. Nyt Viking Line tuo ilmaisen sovelluksen ensimmäistä kertaa matkustajien käyttöön Itämerellä.– Uusi mobiilisovellus tekee Punaisista laivoista some-aluksia ja mullistaa laivamatkailijoiden risteilykokemuksen. Me haluamme kehittää risteilyelämyksistä entistä mutkattomampia ja viihdyttävämpiä, ja tuoda risteilymatkat tälle vuosituhannelle, Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander kertoo.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKuuluvuutta merelläkinLaivojen heikkoutena on perinteisesti ollut huono matkapuhelinkuuluvuus. Uusi sovellus hyödyntää laivan omaa sisäistä verkkoyhteyttä, jonka toimivuutta on tehostettu.Sosiaalisten ominaisuuksien lisäksi matkustajat voivat suunnitella oman risteilyohjelmansa, olla jatkuvasti ajan tasalla laivan elämystarjonnasta ja aukioloajoista sekä jatkossa myös tehdä omia ostoslistojaan etukäteen.Uutta mobiilipalvelua on kehitetty yhteistyössä matkustajien kanssa. Viking Linen asiakkaita ja henkilökuntaa on osallistettu palvelumuotoiluun prosessin eri vaiheissa. Tavoitteena on, että Viking Linen laivoilla matkustettaessa kaikki sujuu ja viihdyttävään matkustuskokemukseen tarvittava informaatio ja palvelut olisivat koko ajan kätevästi mukana omassa älypuhelimessa.Säpinää syksyynViking Linen risteilysovellus otetaan aluksi käyttöön Helsinki–Tukholma-, Turku–Tukholma- ja Maarianhamina–Tukholma-reiteillä sekä myöhemmin myös Helsinki–Tallinna- ja Maarianhamina–Kapellskär-matkoilla. Ensivaiheessa Itämeren ensimmäistä risteilysovellusta pääsevät siten hyödyntämään M/S Mariellan, M/S Gabriellan, M/S Amorellan, M/S Cinderellan ja M/S Viking Gracen matkustajat.Risteilysovellus on ladattavissa ilmaiseksi iOS- ja Android-älypuhelimille AppStore- ja GooglePlay-sovelluskaupoista 1.9. alkaen.Kuva: Antti Hentinen Lähde: Viking Line Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Autokauppa Rahahuolet pohdituttavat autokaupoilla – ”Patoutunut kysyntä voi purkautua yllättävän nopeasti” 7.5.2025 Liikenne Sähköpotkulaudalla saa kyyditä – väärin! 6.5.2025 Uutinen Classic Motorshow 2025: Omistajien helmien kymmenen upeaa finalistia 5.5.2025 Laivat Matkaelämys: Finnstarilla 30 tuntia Itämerellä – loppumatka junilla 5.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow’ssa vieraili jälleen yli 20 000 kävijää 4.5.2025 Matkailu Jugoslavian museo Belgradissa on pitkälti myös Titon museo 4.5.2025 Ajatuksia autoista Sovelluksia vielä sovellusten jälkeenkin – Ajatuksia autoista 2.5.2025 Uutinen Täyssähköautojen määrä koko autokannasta lähes 5 prosenttia – ensirekisteröinneissä pieni pilkahdus valosta 2.5.2025 Uutinen Volvo aloittaa 1,6 miljardin säästökuurin – irtisanomisilta ei vältytä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 8.5.2025 Liikenne Ilmavoimien Baana 25 -harjoitus sulkee nelostien viikoksi Tikkakosken varalaskupaikan kohdalta 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa