15.11.2022 Ajoneuvot Honda Accord siirtyi 11. sukupolveensa – suurempi kuin koskaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Honda Accord oli viime vuonna koko maailman 10. myydyin yksittäinen automalli, mutta Euroopan tuontiohjelmaan se ei edelleenkään mahdu. Tuotteesta tämän ei ainakaan pitäisi olla kiinni. Hondan keskiluokan myyntitykki on uusiutunut suhteellisen tiheään, sillä edeltävä sukupolvi viihtyi markkinoilla vain viitisen vuotta, ja esittelyvuodesta 1976 lukien nyt on kyseessä jo yhdestoista polvi.Länsi-Euroopassa vähävikaisen mainetta pitänyt Honda Accord on ollut muisto vain vuodesta 2015 eteenpäin, ja täällä myyty malli oli tarkalleen ottaen eri asia, kuin muun maailman Accord, jonka sukulinjaa nytkin esitelty malli jatkaa. Honda Accord ylsi kaikki yhteen laskettuna vuonna 2021 maailman 10. myydyimmäksi automalliksi 481 000 yksilöllä. Näistä 202 000 kappaletta myytiin yksin Yhdysvalloissa. Ei siis pidä ihmetellä, miksi myös uusi sukupolvi on suunniteltu amerikkalainen maku edellä, ja valmistetaankin Ohiossa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKookkaampi...Civic on tavallisesti ollut tyylinsä puolesta Accordia villimpi ja vapaampi. Näin myös 11. polven Accord on edelleen hyvin tasapainoisen näköinen sedan, mutta se kyllä jakaa joukon muotoilullisia yksityiskohtia myös nyky-Civicin kanssa, mikä ei tietenkään tarkoita myöskään huonoa. Accord katsoo maailmaa nykymuodin mukainen tuima ilme kasvoillaan. Perästään auto on edelleen fastback-tyylinen, mutta edeltäjäänsä verrattuna ehkä enemmän sedan.Yhdestoista polvi teki Accordista mitoiltaan suuremman kuin koskaan. 4,97 metrin pituudellaan Accord on jo eri kymmenluvulla, kuin kahdeksan senttiä lyhyempi luokkakärki Toyota Camry. Akseliväli on sentin verran Camryn vastaavaa pidempi. Kaiken tämän on tiedettävä erinomaisia takatiloja.Accordin sisänäkymä on varmaa nyky-Hondaa....vaan ei voimakkaampiVoimalinjat uuteen Accordiin peritytyvät periaatteessa vanhasta, mutta tehokkain 2-litrainen bensiinimoottori putoaa pois. Hondan 1,5-litrainen työjuhta jatkaa ainoana puhtaana bensiinivaihtoehtona, ja se tarjoilee 195 hevosvoiman edestä tehoa. Jatkeena on aina CVT, sillä käsivalintainen vaihteisto pudotettiin valikoimasta vähäisen kysynnän vuoksi jo pari vuotta sitten. Huomionarvoista on, että Honda on lähtenyt moottoripuolella selvästi downsizingin tielle. Kilpailijaleirin Camryssä suurin osa moottorivaihtoehdoista on 2,5-litraisia, eikä alle 2-litraista saa siihen rahallakaan.2,0-litrainen bensiinimoottori Atkinson-työkierrolla toimii edelleen hybridivaihtoehdon perustana. Tässä versiossa tehoja on tuotu peräti alaspäin, mutta Hondan mukaan parempi kaasunvaste tekee nyt 205 hevosvoimaa kehittävästä voimalinjasta todellisuudessa pirteämmän ja urheilullisemman.Lähteet: Honda Car and Driver Kuvat: Honda Teksti: Benjamin Helander Lue lisää Kaikki artikkelit 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon – yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 20.12.2024 Moottoriurheilu Formula-fanin viime tingan lahjavinkki: Lego Icons McLaren MP4/4 Senna 20.12.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: Dongfeng Nammi Box on erikoisimpia sähköautoja vähään aikaan – 25 tonnilla saa paljon, muttei tarkoituksellisestikaan miellytetä kaikkia 20.12.2024 Uutinen Volkswagenin ID.-täyssähköautot ylittivät 10000 auton rajan Suomessa 20.12.2024 Ajoneuvot Autoliitto varoittaa: pitkät pyhät vaaraksi autoille – ”nyt olisi korkea aika tarkistaa…” 18.12.2024 Automatkailu Ulkomaille automatkaileva, ensi vuonna helpottuu – Vihreä kortti digitaaliseksi 17.12.2024 Uutinen Tämäkin oli kiinalaisille autoille langetettujen rangaistustullien vaikutusta – suuri määrä hybridejä myyntiin 17.12.2024 Autoilu Vähäpäästöisten autojen pysäköintialennus Helsingissä loppuu monilta ensi vuonna Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 26.12.2024 Lentokoneet Mitä tulee, kun yhdistää historian suurimman ja nopeimman matkustajalentokoneen? - British Airwaysin uusi ykkösluokka 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon - yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 25.12.2024 Klassikko Klassikko: Škoda Octavia RS vm. 2000 – Willkommen in der Familie! 25.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi Q4 e-tron – entistä pidemmälle ja entistä paremmin 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 23.12.2024 Laivat Helsingissä rakennettiin neljän vuoden aikana kuuden aluksen loistoristeilijäluokka - nyt tuoreinkin niistä on 20-vuotias 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 22.12.2024 Lentokoneet Finnair vastaanotti jo toiseksi viimeisen Airbus A350 -yksilönsä - tervetuloa kotiin, OH-LWT 21.12.2024 Koeajo Koeajo: Tesla Model Y Long Range – kovaa kyytiä seitsemälle hengelle 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 1.12.2024 Laivat Helsingistä tekee joulusesongin luksusristeilyitä maailman kyvykkäin huvialus, joka on tunkeutunut mm. pohjoiselle luoksepääsemättömyyden navalle 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti