29.1.2025

Kawasaki-malleihin lisää elektroniikkaa – Z 900:ssa vakionopeudensäädin ja shifteri vakiona

Kuva Kawasaki

Kawasaki tuo kaudelle 2025 yli 10 mallipäivitystä, joista suurin osa liittyy EU-määräyksiin. Uutuusarvoakin on onneksi luvassa.

Kawasaki Ninja 1100 SX

Kawasakin 1 000-kuutioinen SX siirtyy uuden mallin myötä historiaan, sillä uusi mallimerkintä kertoo iskutilavuuden kasvusta. Uusi 1100-kuutioinen moottori on hieman yllättäen edeltäjäänsä miedompi. Uutuus tuottaa 100 kilowattia (136 hv) eli muutaman hevosen aiempaa vähemmän. Maksimiteho saavutetaan tosin alhaisemmalla kierrosluvulla, ja vääntöä löytyy runsaammin.

Sporttisessa matkapyörässä on vakionopeudensäädin, vaihdeavustin ja paremmat matka-ajo-ominaisuudet. Lisäksi uusi moottori kuluttaa edeltäjäänsä vähemmän. Ajoasento on rento, ja pyörä on mukava niin kaupungissa kuin matka-ajossakin. Paremmin varustellussa SE-mallissa on lisäksi Öhlins-alusta ja Brembon radiaalijarrut.

Hinta ei ilmoitettu

Kawasaki Z 900

Kawan klassikkonaku on jo hetken aikaa kulkenut mallimerkinnällä Z 900, eikä siihen ole puututtu. Z 900 on tehokas perusnaku, jonka voimanlähde tuottaa 91 kW (124 hv) ja 97 Nm. Moottori on tuttu aiemmista sukupolvista.

Z 900:n päivitys on maltillinen, mutta uutuusarvoakin on saatu mahdutettua mukaan. Muotokieltä on terävöitetty entisestään, ja keula on aggressiivisemman näköinen. Näkyvin muotoilullinen muutos on takavalo, josta on poistunut pitkään vallalla ollut Z-kirjain. Myös mittaristo on entistä suurempi ja selkeämpi.

Z 900:ssa on tätä nykyä myös vakionopeudensäädin ja vaihdeavustin, joten pykälät voi naputella sisään ilman kytkintä.

Hinta ei ilmoitettu

Kawasaki ZX-10RR

Supersportit ovat nostaneet jälleen päätään, ja myös Kawasaki haluaa pitää ratatykkinsä kilpailukykyisenä. Muutokset ovat etenkin ulkoisesti pieniä, mutta aivan laakereilla Kawasakin tehtaalla ei ole lepäilty. Koneessa on laitettu uusiksi nokat ja venttiilit. Lisäksi aerodynamiikkaa on hiottu parantamalla ajoasentoa.

1 000-kuutioinen moottori tuottaa 150 kW (204 hv), ja RAM-airin avulla päästään hetkellisesti 214 hevosvoimaan. Jarrut ovat Brembon Stylemat ja alustaa on hiottu iskuun Superbiken MM-sarjassa. Vanteet ovat Marchesinin takomat ja hyvin kevyet.

Hinta ei ilmoitettu

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat