5.12.2021 Ajoneuvot Kawasaki Versys 650 – lisää tekniikkaa ja tyyliä Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Ulkonäkö on saanut vaikutteita Versys 1000 -mallista ja myös päivitetty tekniikka on tuttua isoveljestä. Kawasakin Versys 650 ja Versys 1000 -mallit ovat adventurehenkisestä ulkonäöstään huolimatta lähes puhtaita matkapyöriä. Sorateillä ne toki viihtyvät, mutta katupyörämäinen rengaskoko ja vain vähän katupyöriä pidemmät joustomatkat osoittavat, ettei suunnittelussa ole tähdätty varsinaisiin maasto-ominaisuuksiin.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKuljettaja paremmin suojassaVersys 650 saa kaudeksi 2022 ulkonäköpäivityksen. Uutuuden erottaa kookkaammasta etukatteesta, joka muistuttaa läheisesti Versys 1000:n muotoja ja suojaa kuljettajaa paremmin ajoviimalta. Lisäksi tuulilasin 80 millimetrin nelipykäläinen korkeussäätö antaa mahdollisuuden säätää tuulilasia niin, että kypärään tuleva pyörteily on mahdollisimman vähäistä. Pulleampien katteiden vastapainoksi valoiksi on vaihdettu led-valot ja vilkuiksi sirot led-vilkut, jotta kokonaisuus ei näyttäisi liian raskaalta.Teknisesti suurin uudistus on KTRC-luistoneston (Kawasaki TRactioon Control) lisääminen vakiovarustukseen. Luistoneston ykkösasento sallii melko urheilullisen ajotyylin, kun taas kakkosasennossa luistonesto puuttuu herkemmin voimantuottoon. Halutessaan kuljettaja voi kytkeä luistoneston kokonaan pois toiminnasta.Mittaristoksi on vaihdettu isommista Kawasaki-malleista tuttu 4,3-tuumainen TFT-värinäyttö, jonka vahvuuksia ovat selkeä toiminta ja luettavuus sekä hyvä kontrasti. Lisäksi kuljettaja voi valita taustaväriksi joko valkoisen tai mustan, ja mittariston kirkkaus säätyy päivävalon kirkkauden mukaan.Moottori ennallaanMoottoriin ei ole tehty muutoksia, vaan kaksisylinterinen rivimoottori tuottaa tutut 67 hevosvoimaa. Valmistajan mukaan sen ominaisuuksissa on painotettu 3000 ja 6000 kierroksen välisen alueen tasaista voimaa, sillä se on kierrosalue jolla tämäntyyppisen pyörän moottoria valtaosin käytetään.Lisävarustetarjontaakin on parannettu. Lämpökahvoissa on nyt integroitu käyttöpainike, käsisuojien muotoilu on uudistettu ja lisäksi tarjolla on mm. led-sumuvalot, 100 millimetriä korkeampi tuulilasi, savunvärinen tuulilasi, pyörän värin mukaisilla paneeleilla varustetut laukusarjat sekä virtapistokkeet.Saatavana myös A2-luokan 35 kilowatin tehoisena, jolloin vääntöä on tarjolla 53 newtonmetriä. A2-luokan teho voidaan helposti muuttaa täystehoiseksi (ja päinvastoin) valtuutetussa huoltoliikkeessä. Moottori: kaksisylinterinen rivimoottori, 649cc Teho: 49 kW (67 hv) / 8 500 r/min (48 hv (35 kW) / 8 000 r/min) Vääntö: 61 Nm / 7 000 r/min (53 Nm / 3 800 r/min) Voimansiirto: monilevyinen märkäkytkin, 6 vaihdetta, ketjuveto Rengaskoot: 120/70ZR17 ja 160/60ZR17 Akseliväli: 1 415 mm Istuinkorkeus: 845 mm Tankin tilavuus: 21 litraa Paino tankattuna: 219 kg Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Kawasaki Lue lisää Kaikki artikkelit 10.4.2025 Uutinen Liian nopealle sähköpotkulaudalle voi rapsahtaa jopa moottoripyörän vakuuttamattomuusmaksut 9.4.2025 Ajoneuvot Selvitys: oma auto hajosi, mutta minkälaisen sijaisauton saa tilalle? 8.4.2025 Ajoneuvot Käytetty Ferrari Ranskasta – ja läpi Euroopan koti-Suomeen ajaen 8.4.2025 Ajoneuvot Kiva, että korealaiset vielä muistavat kaksiovisia loistoautoja – Genesis X Gran Coupé ja -X Gran Convertible 8.4.2025 Uutinen McLaren ripustaa tulevaisuutensa tuntemattoman sähköautostartupin ja luksuksen varaan 7.4.2025 Uutinen Kotimainen Coverion-pohjapanssari sähköautoon – akun pelastaja vai takuun tuhoaja? 7.4.2025 Yleinen Nettiauton tilastot: Polestar 2 alkuvuoden myydyin sähköauto Suomessa 6.4.2025 Ajatuksia autoista Kaksi Volvoa ja menneiden aikojen haikailu johtokunnan neuvotteluhuoneessa – Ajatuksia autoista 6.4.2025 Uutinen Tuleva Renault Twingo taipuu myös Nissaniksi ja Daciaksi Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä