14.7.2021 Ajoneuvot Nimi muutettu: Brenthon keksi maailman helpoimman tavan autobrändin luomiseen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Suositun juttusarjan paluuosassa käsittelemme jokunen vuosi sitten perustettua autobrändiä, Brenthonia, joka tulee Etelä-Koreasta. Kuten jo juttusarjan nimestä voi päätellä, tässä ei ole kyse mistään maailmaa mullistavasta uudesta teknisestä innovaatiosta, vaan pikemminkin kaupallisesta kuningasideasta. Nykyisin automarkkinoilla menestyminen vaatii tähtitieteellisiä resursseja, kun suunnittelu- ja kehitystyöhön, markkinointiin, tuotantoketjuun ynnä muihin niitä uppoaa valtaisasti. Paljolta siis säästyy, kun luo nimen, joka saa jo olemassa olevan tuotteen tuntumaan astetta erityisemmältä.Kaikessa yksinkertaisuudessaan Brenthon on design-studio, joka myy internetin välityksellä suunnittelemiaan logoja ja muita pieniä yksityiskohtia Hyundain, Kian ja Genesiksen automalleihin. Näin asiakas uudelleenbrändää autonsa Brenthoniksi, joka ei luonnollisestikaan ole yhtään sama asia kuin Hyundai tai Kia. Genesiksen kohdalla idea ei ole aivan yhtä kirkas, sillä sehän on (jo) premium-merkki, ja jopa harmittavan harvinainen sellainen. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyBrändinimen hintaMitä nimekkäämpi brändi, sitä suurempi on auton hankintahinta. Näin se menee myös Brenthonin kohdalla, ainakin pikkuisen. Maskiin saatava logo maksaa 32 000 Etelä-Korean wonia, eli huimat 23 euroa. Montaa euroa ei tarvitse pulittaa myöskään takaluukun logoista ja teksteistä, avaimenperästä, taikka ratin ja vanteiden keskiöistä. Nyt pitäisi enää keksiä, kuinka moottorin käynnistyksen yhteydessä tietoviihdenäyttöihin ilmestyvät logot saisi ”brenthonoitua”. Nyt menossa on merkin mukaan kolmas vaihe, jossa merkit ja tekstit saa vaikka puolimattamustana tai värjättynä.Uudelleenbrändäysosat on luonnollisesti mitoitettu mallikohtaisesti. Mikä hienointa, Brenthonin kohdemerkit eivät ilmeisesti ole täysin skeptisiä tätä kohtaan, tuohan parasiittimerkki niille kuitenkin näkyvyyttä, esimerkiksi juuri tällaisten lehtijuttujen muodossa.Sopii odottaa, koska ensimmäinen Brenthon nielee Suomen teitä, vai nieleekö jo. Seuraavassa vaiheessa järjestetäänkin sitten ”brenthonistien” kokoontumisajot.Teksti: Benjamin Helander Kuvat: BrenthonLisää aiheestaNimi muutettu: Aston Martin Cygnet – kenen mielestä tämä oli hyvä idea? Nimi muutettu: Chrysler valmisti tila-auton, joka venyi Lanciaan ja Volkswageniin Nimi muutettu: Citroën C-Crosser on japanilais-ranskalainen katumaasturi, jonka taustalla oli monikansallinen sekamelska Nimi muutettu: Elan uudelleen – Kian ainoan urheiluauton surullinen tarina Nimi muutettu: Kuinka tehdään Cadillac Catera? No vaihdetaan Opeliin Cadillacin logo Genesis G90 – korea vain kotimaana Genesis tulee Eurooppaan – premium koreaksi Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot – toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Ajoneuvot Jeep Compass jatkaa spaghettiwesterniä täysin uuden sukupolven muodossa 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Ajoneuvot Aston Martin DBX S tuo ”vain” 2 198 kilon edestä Valhallaa mökkitielle 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 2.5.2025 Uutinen Täyssähköautojen määrä koko autokannasta lähes 5 prosenttia – ensirekisteröinneissä pieni pilkahdus valosta 29.4.2025 Ajoneuvot Citroën C5 Aircross siirtyi näyttävästi toiseen sukupolveensa – lippulaivan asema edellyttää tietyn määrän brassailua 29.4.2025 Ajoneuvot Eurooppalaiset alkavat vihdoin saada Volvo EX30:nsa eurooppalaisessa tehtaassa valmistettuna Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 8.5.2025 Liikenne Ilmavoimien Baana 25 -harjoitus sulkee nelostien viikoksi Tikkakosken varalaskupaikan kohdalta 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot - toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa