2.12.2021

Polestar 2 saa pienemmän akun ja hintaa hilataan jälleen alaspäin

Polestar 2:n etuvetoversio ei arkiajossa juurikaan eroa nelivetoisesta sisaresta.

Polestar rantautui keväällä Suomeen ja myynti alkoi nelivetoisella versiolla. Kesällä mallisto täydentyi etuvetoisella ja nyt on vuorossa pienempi akku.

Sähköautomarkkinoilla käy kova kuhina ja markkinoille ilmaantuu tasaiseen tahtiin uusia tulokkaita. Myös jo markkinoilla olevien sähköautojen tarjonta laajenee. Keväällä Suomeen saapunut Polestar 2 on saanut jälleen uuden palasen mallistoonsa.

Polestar 2:n myynti käynnistyi vain nelivetoisen version turvin ja yhdellä akkuvaihtoehdolla. Tämä malli tottelee nimeä Polestar 2 Long Range Dual Motor ja sen hinta alkaa tuoreimmassa hinnastossa 54 100 eurosta.

Loppukesästä mallistoon saatiin mukaan etuvetoinen versio. Edelleen samalla 78 kWh:n akulla varustettu versio tottelee nimeä Polestar 2 Long Range Single Motor, ja tämän hinta on nyt tippunut hankintatuen piiriin ja alkaa 49 900 eurosta.

Nyt mallisto saa uuden pienokaisen. Polestar 2 Standard Range Single Motor on varustettu 64 kWh:n akustolla ja tämän mallin hinta alkaa 44 900 eurosta. Tehoa tämä etuvetoinen pieniakkuinen versio tarjoaa 165 kW (224 hv), eli vain 5 kW (7 hv) vähemmän kuin isompiakkuinen. Kulutushaarukka on 17,2–18,0 kWh/100 km ja WLTP:n mukainen toimintamatka vaihtelee välillä 420–440 kilometriä.

Ohjaamossa on paljon yhtäläisyyksiä Volvon kanssa.

Polestar 2:n varustelusta on haluttu tehdä jokseenkin Tesla-henkinen ja varsin yksinkertainen. Perusvarustelu on kiitettävän kattava, mutta esimerkiksi aktiivisen vakionopeudensäätimen ja kaistavahdin yhteispelillä toimivan Pilot Assist -varusteen saadakseen täytyy autoon valita 3 500 euron Pilot Pack. Mukana tulevat myös paremmat valot, 360 asteen kamerajärjestelmä ja kuolleen kulman varoitin. Vastaavasti mukavuusvarusteita haluavan täytyy valita Plus Pack 4 500 euron hintaan, ja se pitää sisällään muun muassa panoraamalasikaton, vakiota paremman äänentoistojärjestelmän, erilaisen verhoilun, sähkösäätöiset ja muistipaikoilla varustetut etuistuimet, ohjauspyörän lämmityksen sekä lämpöpumpun. 6 000 euron arvoinen Performance Pack puolestaan tuo mukanaan manuaalisesti säädettävät Öhlinsin iskunvaimentimet, vakiota tehokkaammat Brembon jarrut ja 20-tuumaiset vanteet. Tämän varustelun tunnistaa kultaisista jarrusatuloista sekä turvavöistä.

Kaikki jutussa mainitut hinnat ovat autoverottomomia ennakoiden vuoden vaihteessa voimaan astuvaa sähköautojen autoveromuutosta.

Teksti ja kuvat: Mikko Autio Lähde: Polestar

EDIT 2.12. klo 11.05: Polestar 2 Long Range Dual Motor -mallin hinta 54 100, ei 53 900. Lisätty tarkennus hintojen olevan autoverottomia.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Lisää aiheesta

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat