24.9.2015 Liikenne Tulossa: Continental – reilu lisäys nastoihin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact 2 -nastarenkaan. Uutuudessa on valmistajansa mukaan peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään. Muutoksen luvataan parantavan pitoa jäällä ja kaarteissa. Continental tuo tälle talvikaudelle markkinoille uuden IceContact 2 -nastarenkaan. Uutuudessa on valmistajansa mukaan peräti 50 % enemmän nastoja kuin edeltäjässään. Muutoksen luvataan parantavan pitoa jäällä ja kaarteissa merkittävästi. Käytetty nastoitusteknologia lisää Continentalin mukaan turvallisuutta ja ajomukavuutta kaikissa olosuhteissa. Suorituskykyiseksi kuvailtu rengas on menestynyt myös lehtitesteissä. Parhaat pisteet se on saanut ajettavuudestaan jäällä ja lumella.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy180 nastaaIceContact 2 -renkaassa on 180 nastaa – lähes kaksi kertaa perinteisiä talvirenkaita enemmän. Valmistajan ainutlaatuiseksi kuvailema nastoitusteknologia takaa, että nastat ovat oikeassa kulmassa tiehen nähden ajotilanteesta riippumatta. Myös nastojen kiinnityksen luvataan olevan neljä kertaa normaalia pitävämpi. Nastoja ympäröivät jäähilekäytävät parantavat jääpitoa poistamalla murskattua jäätä nastan ja jään välistä. Rengasta varten kehitetyt kevyet Kristall-nastat painavat neljänneksen edeltäjiään vähemmän.Edellä mainittujen seikkojen seurauksena nastat pureutuvat jäähän entistä paremmin samalla kun tien päällystettä kuluttava vaikutus on pienentynyt. Rengas on optimoidun voimansiirron ja nastojen sijoittelun ansiosta myös hiljainen.Uudistettu kumiseosRenkaissa käytetyn uudistetun kumiseoksen joustavuus säilyy alhaisissakin lämpötiloissa ja lisää osaltaan turvallisuutta talviolosuhteissa. Epäsymmetrinen pintakuviointi auttaa valmistajan mukaan renkaita mukautumaan talvisiin olosuhteisiin: sisempi pintakuvio on optimoitu lumelle ja antaa hyvän pidon jarrutukseen ja kiihdytykseen, kun taas ulompi pintakuvio parantaa ajettavuutta ja käsiteltävyyttä. Renkaan kyljen muotoilu parantaa osaltaan ajettavuutta syvässä lumessa.Erinomaista menestystä testeissäTuulilasin toteuttamassa talvirengastestissä (12/2015) IceContact 2 -rengas sai täydet pisteet ajettavuudestaan jäällä, ajettavuudesta lumella sekä kiihdytyksestä lumella. Rengasta luonnehdittiin muun muassa seuraavasti: ”Erittäin hyvä talvirengas. Pito jäällä on hyvä niin kiihdytyksissä, jarrutuksissa kuin käsittelykokeessakin. Toimii hyvin myös lumella.”Tekniikan Maailman testissä (17/2015) rengasta kiitettiin puolestaan erityisesti pidosta jäällä ja lumella sekä ajettavuudesta kaikissa talviolosuhteissa. ”Continental on ominaisuuksiltaan tasapainoinen. Sen pito on jäällä hyvä, ja ajo on varmaa hyvän sivuttaispidon ansiosta. Myös lumella rengas toimii mallikkaasti ja se reagoi nopeasti.Kuva ja lähde: ContinentalMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 21.12.2024 Liikenne Synkkiä lukuja liikenteestä – lasten tieliikennekuolemat hälyttävässä kasvussa 20.12.2024 Moottoriurheilu Formula-fanin viime tingan lahjavinkki: Lego Icons McLaren MP4/4 Senna 20.12.2024 Uutinen Volkswagenin ID.-täyssähköautot ylittivät 10000 auton rajan Suomessa 18.12.2024 Automatkailu Ulkomaille automatkaileva, ensi vuonna helpottuu – Vihreä kortti digitaaliseksi 17.12.2024 Uutinen Tämäkin oli kiinalaisille autoille langetettujen rangaistustullien vaikutusta – suuri määrä hybridejä myyntiin 17.12.2024 Autoilu Vähäpäästöisten autojen pysäköintialennus Helsingissä loppuu monilta ensi vuonna 17.12.2024 Liikenne Taksivälittäjä paljastaa: näitä arkisia ja vähemmän arkisia esineitä asiakkaat unohtavat takseihin 16.12.2024 Sähköautot Hyundai Inster rymistelee sähköautojen hintakisaan – 25 000 euroa ja pitkä toimintamatka 16.12.2024 Liikenne Rekisterikilpiin näkyviä muutoksia – Y-kirjain uusiksi, traktorimönkijöille uusi kilpityyppi Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 21.12.2024 Koeajo Koeajo: Tesla Model Y Long Range – kovaa kyytiä seitsemälle hengelle 21.12.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Toyota Carina TA60 DX '83 20.12.2024 Ajoneuvot Autoliitto varoittaa: pitkät pyhät vaaraksi autoille – "nyt olisi korkea aika tarkistaa..." 18.12.2024 Renkaat Autoliitto jyrähtää vellovaan rengaspainekeskusteluun: "paineiden alentamisesta ei ole mitään hyötyä" 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 18.12.2024 Renkaat Autoliitto jyrähtää vellovaan rengaspainekeskusteluun: "paineiden alentamisesta ei ole mitään hyötyä" 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 14.12.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: Kia EV6:ta on paranneltu tuntuvasti sieltä täältä 16.12.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Toyota Hilux Couchmen – avolavasta matkailuautoksi 25.11.2024 Laivat Kaikkien aikojen nopeimmin Atlantin ylittäneestä valtamerilaivasta tehdään upottamalla maailman suurin keinoriutta 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 1.12.2024 Laivat Helsingistä tekee joulusesongin luksusristeilyitä maailman kyvykkäin huvialus, joka on tunkeutunut mm. pohjoiselle luoksepääsemättömyyden navalle 25.11.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo FH, jollaisesta jokaisen heppatytön faija haaveilee 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua”