4.8.2020 Ajoneuvot Odotamme teltta pystyssä: Volkswagen Caddy Mini-Camper Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen Caddy Mini-Camper sopii aktiivisen elämäntavan omaaville pyöräilijöille, vaeltajille, muuten retkeileville tai yksinkertaisesti vain perheille. Tämän automallin julkaisu saa jo suunnittelemaan seuraavaa seikkailua. Volkswagen Caddy Mini-Camper on nyt virallisesti luvattu saapuvaksi ja samalla saimme sekä ensimmäiset tiedot että luonnoksenomaiset piirroskuvat tulevasta. Kyseessä on versio, joka on aiemmin tunnettu nimellä Volkswagen Caddy Beach. Tämä uusi pieni retkeilystä perharkeen taipuva hyötyajoneuvo pohjautuu tänä vuonna esitellyn tuoreimman sukupolven Caddy V:n perustalle.Itse asiassa Volkswagen hyötyajoneuvot on tarjonnut Caddyn pohjalle rakennettua pientä, sängyllä varustettua, liikkuvaa kotia tavallisena sarjatuotantomallina jo vuodesta 2005 lähtien – ensin alkuun nimellä Caddy Life Tramper. Nimestä riippumatta tuon mallin tavoitteena on ollut lisätä matkaan erilaisia säilytysmahdollisuuksia sekä koottava sänky hukkaamatta arkikäytettävyyttä. Samat sanat luvataan uutuudesta.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVolkswagen Caddy Mini-CamperSuuren ja näyttävän Californian pikkuveli Volkswagen Caddy Mini-Camper on valmistajansa mukaan melkoinen jokapaikanhöylä. Volkswagen mainostaa autoa ihmisille, jotka haluavat maksimoida auton käyttömahdollisuudet. Osin tätä auttaa mallin varustelu ja teknologia.Täysin uusi sänkykonsepti on suunniteltu monikäyttöisyyden ehdoilla ja se on samalla tavoin jousitettu kuin Californian ja Grand Californian sängyt. Samalla 1,4 neliömetrin kokoinen panoraamalasikatto mahdollistaa yöllisen tähtien tuijottelun, mutta esimerkiksi yöttömässä yössä kaikki ikkunat, tuota panoraamalasikattoa myöden, on mahdollista peittää nukkumista ja yksityisyyttä helpottamaan.Takaosan taskuihin taiteltuna on myös Californiastakin tutut kevyet retkituolit ja pöytä. Lisäksi matkassa kulkee kaksi säilytyspussia, joita voi käyttää matkatavaroiden pakkaamisen lisäksi takalasien ikkunaverhoina yksityisyyttä tarjoamaan.Muiden modernien autojen tapaan avustinjärjestelmiä on runsaasti matkassa ja Volkswagen on päässyt laskuissaan lukemaan 19. Näistä mainittakoon Travel Assist, joka tarjoaa ensimmäistä kertaa Volkswagenin hyötyajoneuvossa osittaista autonomista ajamista kaikissa nopeuksissa. Myös Volkswagenin peräkärryn peruuttamista helpottava Trailer Assist sekä monet muut ovat saatavilla.Moottoreina tarjoillaan nelisylinterisiä vaihtoehtoja bensiini- ja dieselkäyttöisinä. Dieselmoottoreiden teholukemat ovat 55 kilowattia (75hv) tai 90 kilowattia (122hv) ja näiiden luvataan edustavan uusinta sukupolvea ja siten erittäin puhtaita dieselmoottoreita. Bensiinivaihtoehto on 84-kilowattinen (116hv) 1,5-litrainen TSI-moottori ja se täyttää dieselmoottoreiden tapaan Euro 6 -päästöluokan vaatimukset. Toistaiseksi ei ole vihiä kaasukäyttöisestä versiosta.Auton virallinen julkistus tapahtuu syyskuussa verkon välityksellä ja sen jälkeen saamme ehkä myös lisätietoa mahdollisesta saapumisesta Suomeen. Täällä on jo teltta pystyssä valmiina – nyt tarvitaan enää Caddy, jotta seikkailu voi alkaa.Lähde ja kuvat: Volkswagen Lue lisää Kaikki artikkelit 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 13.7.2025 Koeajo Koeajo: Voyah Courage – kysy itseltäsi uskallatko uskaltaa? 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen