9.5.2022 Ajoneuvot Koeajo: Volkswagen T-Roc uudistui, muttei liiaksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kompakti katumaasturi Volkswagen T-Roc koki kasvojenkohennuksen. Hyvää: tilat, perinteiset nappulat ratissa, mukavuus, varusteet. Huonoa: hybridivaihtoehto puuttuu. Reilut neljä vuotta vanha Volkswagen T-Roc kävi läpi faceliftin, jonka antia käsittelimme jo aiemmassa jutussamme. Malli vastaa monien ostajien tarpeita, sillä ulkomuodossa on nuorekkuutta, ja auton helpot käyttöominaisuudet miellyttävät myös varttuneimpia ostajia. Istuimet sijaitsevat sopivan korkealla, jolloin autoon on helppo kulkea. Myös näkyvyys on kaikkiin suuntiin mainio.Kaikissa malleissa on digitaalinen mittaristo vakiona, samoin led-ajovalot. Parkkeerausta helpottavat pysäköintiavustin sekä -tutkat. Koeajetussa Comfort Business -mallissa on lisäksi mukautuva vakionopeussäädin sekä polttoainekäyttöinen lisälämmitin kaukosäätimellä. Tähän versioon oli ladattu lisävarusteina avaimeton käynnistys, isompi 10,25 tuuman digimittaristo sekä peruutuskamera.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyLaadukkaamman oloinenOhjaamo näyttää astetta laadukkaammalta edellismalliin verrattuna. Näkymää hallitsevat iso keskinäyttö ja selkeä digimittaristo. Perinteiset säätimet ratissa ja keskinäytössä ovat kuitenkin tallella, ja ansaitsevatkin erityismaininnan. Säädöt on helppo tehdä ilman turhia hipelöintejä ja hapuiluja.1,5 litran bensiiniturbo kuljettaa T-Rocia vaivattomasti. Myös DSG-automaatti hoitaa asiat kuten pitääkin. Ohjaamo on mukavan hiljainen ja ajoasento löytyy helposti. Istuimet antavat hyvän tuen, ja reisituki riittää myös pitkille jaloille. Myös takapenkillä viihtyy hyvin, ja pääntilakin riittää.Rengasäänet pysyvät vaimeina, kiitos maltillisen vannekoon. Korkeampi rengasprofiili suojaa myös vanteita kevään roudan raiskaamilla kestopäällysteillä.Ajo-ominaisuudet ovat tuttua Volkswagenia. Ohjaustuntuma on tarkka ja auton ratissa viihtyy hyvin. Jousitus nielee epätasaisuudet hienosti, eikä auto pahemmin kallistele tiukemmassakaan kurvailussa.Tasapainoinen, mutta…Volkswagen T-Roc Comfort Business tulee olemaan monen keskihintaisen auton ostajan listalla. Autosta on vaikea löytää moitittavaa, ja sitä voikin luonnehtia tasavahvaksi suoritukseksi. Hybriditekniikka kuitenkin odottaa vielä tähän luokkaan tuloaan.Teksti ja kuvat: Jari Saarentaus Volkswagen T-Roc Comfort Business 1.5 TSI 110 kW DSG Hinta alkaen 34 389 € Koeajetun auton hinta varusteineen 36 202 € Moottori Bensiinimoottori 1 498 cm³, 4 sylinteriä, 7-v. kaksoiskytkinvaihteisto, etuveto. Teho 110 kW (150 hv) Vääntö 200 Nm Vääntö 200 Nm Kiihtyvyys 0–100 km/h 8,6 s Huippunopeus 205 km/h Kulutus l/ 100 km WLTP-kulutus 6,3 (yhd.) CO2-päästöt 143 g/km Mitat pituus 4236 mm, leveys 1819 mm, korkeus 1548 mm, akseliväli 2590 mm Tavaratila: –1290 l Omamassa: 1353 kg Vetokyky jarrullinen/ jarruton 670 / 1500 kg Euro NCAP 5 tähteä Takuu 2 vuotta Lue lisää Kaikki artikkelit 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: neloskone – tasavarma arkinen puurtaja yllättää välillä 28.6.2025 Ajoneuvot Hyperlupauksin lanseerattu Mercedes-AMG GT XX ennakoi yhden megawatin sähköseuraajaa Uudessakaupungissa valmistettavalle GT 4-oviselle Coupélle 28.6.2025 Koeajo Koeajo: Renault 5 – miten vuoden puhutuin pärjää Suomessa? 26.6.2025 Koeajo Koeajo: Maxus eDeliver 7 AWD on ainoita luokassaan – täyssähköinen paku nelivedolla 26.6.2025 Ajoneuvot Myydäänkö Maserati? Stellantis pohtii luksusmerkin kohtaloa 26.6.2025 Ajoneuvot Nissan Qashqai e-Power päivittyy: luvassa pienempi kulutus ja sähköisempi ajettavuus 25.6.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq 60 Style – nousussa myyntitilastossa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 1.7.2025 Prätkäpodi Prätkäpodi jakso 32: BMW F900 GS – voiko adventure olla liian hyvä? 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?