13.6.2022

Maistiainen: Indian Pursuit – isokokoinen mutta hyvätapainen

Indian Pursuit koeajo maistiainen

Pursuit on Indianin uusi lippulaiva, joka edustaa seuraavan sukupolven luksusmoottoripyörien luokkaa. Ison koon ja täydellisyyttä hipovan varustetason ohella urheilullisuuttakaan ei ole unohdettu.

Indian korostaa ennen koeajoa, että Pursuitilla ei ole mitään tekemistä aiempien Roadmaster-matkamallien kanssa, vaan uutuus edustaa täysin uutta seuraavan sukupolven urheilullista matkapyöräluokkaa.

Moottorina on Indianin tehokkain PowerPlus, jonka V2-moottorissa on iskutilavuutta 1769 kuutiosenttimetriä, tehoa 121 hevosvoimaa ja vääntöä 178 newtonmetriä. Moottori vetää puhtaasti jo alle 1500 kierrokselta alkaen ja voimaa on koko kierrosalueella tarjolla niin, että sitä voi nimittää jopa urheilulliseksi.

Standard-ajoasetuksella voimantuotto on pehmeää, kun taas Sport-asetuksella moottori vastaa kaasukahvan liikkeisiin terävyydellä, jota ei ole totuttu custommatkapyörien luokassa näkemään.

Indian Pursuit koeajo maistiainen

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Varustetaso: riittävä

Yli 400-kiloista järkälettä harvoin kuitenkaan hankitaan urheilullisuuden tai pelkän suorituskyvyn takia, vaan mukavuuden ja hyvän varustetason takia. Ja niissä molemmissa Indian onkin erittäin vahvoilla.

Tuulilasin korkeutta voi säätää sähköisesti nappia painamalla, vakionopeussäädin tekee ajamisesta leppoisan vaivatonta, lämmitettävät kahvat ja satulat tekevät matkasta nautintoa myös viileämmillä säillä, audiojärjestelmän äänentoisto on huippuluokkaa, keskuslukituksen ansiosta laukkujen avaminen ja sulkeminen onnistuu ilman avainta ja perille löytää seitsemän tuuman kosketusnäytön sisältämän navigaattorin ansiosta.

Koeajon perusteella varusteet on suunniteltu varsin toimiviksi, vain navigaattori unohtui kertaalleen lataamaan karttoja pidemmäksi aikaa.

Indian Pursuit koeajo maistiainen

Mukavuus huipussaan

Koeajopäivä Pursuitin satulassa hämmentää; voiko moottoripyöräily olla näin mukavaa? Tottakai pyörän paino vaatii kuljettajalta keskittymistä liikkeellelähdöissä ja pysähtymisissä, mutta jopa kuvauspaikkojen lukuisat U-käännökset sujuvat vaivattomasti kunhan pyörään saa sopivan tuntuman.

Kallistusvaraa on luokassaan yllättävän paljon. Jousituksen joustomatkatkin ovat pitkät ja hidastetöyssyt ylittyvät pehmeästi keinuen. Maantienopeuksissa ajoviimaa ei juuri tunne eikä kypärään tule haitallista turbulenssia. Ajoasento on väljä ja myös matkustajalle on riittävästi tilaa.

Born to be wild soimaan, kypärä päähän ja matkaan. Indian Pursuit on valmis reissuun ilman lisävarustehankintoja, mikä toki on odotettavaakin 45 000 euroa maksavalta luksusmallilta.

Indian Pursuit

Moottori: nestejäähdytteinen V2, sylinterien välinen kulma 60 astetta, 1769cc
Teho: 89 kW (121 hv) / 5 500 r/min
Vääntö: 178 Nm / 3 800 r/min
Voimansiirto: monilevyinen märkäkytkin, 6 vaihdetta, hihnaveto

Akseliväli: 1668 mm
Istuinkorkeus: 672 mm
Tankin tilavuus: 22,7 litraa
Paino tankattuna: 400-420 kg malliversiosta ja varustetasosta riippuen

Hinta: Pursuit Limited 44 499 €, Pursuit Dark Horse 44 999 €

Luetuimmat