13.6.2022 Ajoneuvot Maistiainen: Indian Pursuit – isokokoinen mutta hyvätapainen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Pursuit on Indianin uusi lippulaiva, joka edustaa seuraavan sukupolven luksusmoottoripyörien luokkaa. Ison koon ja täydellisyyttä hipovan varustetason ohella urheilullisuuttakaan ei ole unohdettu. Indian korostaa ennen koeajoa, että Pursuitilla ei ole mitään tekemistä aiempien Roadmaster-matkamallien kanssa, vaan uutuus edustaa täysin uutta seuraavan sukupolven urheilullista matkapyöräluokkaa. Moottorina on Indianin tehokkain PowerPlus, jonka V2-moottorissa on iskutilavuutta 1769 kuutiosenttimetriä, tehoa 121 hevosvoimaa ja vääntöä 178 newtonmetriä. Moottori vetää puhtaasti jo alle 1500 kierrokselta alkaen ja voimaa on koko kierrosalueella tarjolla niin, että sitä voi nimittää jopa urheilulliseksi. Standard-ajoasetuksella voimantuotto on pehmeää, kun taas Sport-asetuksella moottori vastaa kaasukahvan liikkeisiin terävyydellä, jota ei ole totuttu custommatkapyörien luokassa näkemään. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Varustetaso: riittävä Yli 400-kiloista järkälettä harvoin kuitenkaan hankitaan urheilullisuuden tai pelkän suorituskyvyn takia, vaan mukavuuden ja hyvän varustetason takia. Ja niissä molemmissa Indian onkin erittäin vahvoilla. Tuulilasin korkeutta voi säätää sähköisesti nappia painamalla, vakionopeussäädin tekee ajamisesta leppoisan vaivatonta, lämmitettävät kahvat ja satulat tekevät matkasta nautintoa myös viileämmillä säillä, audiojärjestelmän äänentoisto on huippuluokkaa, keskuslukituksen ansiosta laukkujen avaminen ja sulkeminen onnistuu ilman avainta ja perille löytää seitsemän tuuman kosketusnäytön sisältämän navigaattorin ansiosta. Koeajon perusteella varusteet on suunniteltu varsin toimiviksi, vain navigaattori unohtui kertaalleen lataamaan karttoja pidemmäksi aikaa. Mukavuus huipussaan Koeajopäivä Pursuitin satulassa hämmentää; voiko moottoripyöräily olla näin mukavaa? Tottakai pyörän paino vaatii kuljettajalta keskittymistä liikkeellelähdöissä ja pysähtymisissä, mutta jopa kuvauspaikkojen lukuisat U-käännökset sujuvat vaivattomasti kunhan pyörään saa sopivan tuntuman. Kallistusvaraa on luokassaan yllättävän paljon. Jousituksen joustomatkatkin ovat pitkät ja hidastetöyssyt ylittyvät pehmeästi keinuen. Maantienopeuksissa ajoviimaa ei juuri tunne eikä kypärään tule haitallista turbulenssia. Ajoasento on väljä ja myös matkustajalle on riittävästi tilaa. Born to be wild soimaan, kypärä päähän ja matkaan. Indian Pursuit on valmis reissuun ilman lisävarustehankintoja, mikä toki on odotettavaakin 45 000 euroa maksavalta luksusmallilta. Indian Pursuit Moottori: nestejäähdytteinen V2, sylinterien välinen kulma 60 astetta, 1769cc Teho: 89 kW (121 hv) / 5 500 r/min Vääntö: 178 Nm / 3 800 r/min Voimansiirto: monilevyinen märkäkytkin, 6 vaihdetta, hihnaveto Akseliväli: 1668 mm Istuinkorkeus: 672 mm Tankin tilavuus: 22,7 litraa Paino tankattuna: 400-420 kg malliversiosta ja varustetasosta riippuen Hinta: Pursuit Limited 44 499 €, Pursuit Dark Horse 44 999 € Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Ula Serra ja Felix Romero Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 19.4.2024 Koeajo Maistiainen: Škoda Kodiaq – suosikki nyt lataushybridinä alkaen 48955 euroa 18.4.2024 Esittely Koeistuttu: Mazda CX-80 – kun iso katumaasturi haluaa olla 7-paikkainen tila-auto 18.4.2024 Moottoripyörät "Jotain suurta tulossa" - BMW:ltä vihaisempi versio R18-retromallista? 18.4.2024 Koeajo Maistiainen: Audi A3 Allstreet – kolme ratkaisevaa lisäsenttiä? 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 20.3.2024 Ajoneuvot Vanhassa, yli 170 000 kilometriä ajetussa Škodassa havaittiin suuri öljynkulutus pian kauppojen jälkeen – myyjän mielestä autossa ei ollut vikaa luovutushetkellä 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?