28.8.2018

Vanhemman oikeudella: uusi Toyota Corolla vie Auriksen unholaan 2019

Toyota Corolla

Seuraavan mallipolven Toyota Corolla yhdistää korimallit jälleen yhden ja saman mallinimen taakse. Samalla Auris jää osaksi Toyotan historiaan.

TNGA-pohjarakenteeseen seuraavan sukupolven pohjautuva Toyota Corolla on valmistajalleen niin iso panostus, että 2019 mallistoa uudistetaan isommalla kädellä. Corolla tullaan näkemään ympäri maailman niin Hatchback-, Sedan- kuin Touring Sports -korimallina.

Samalla 2006 esitelty Auris vaipuu mallinimenä takaisin unholaan. Corolla on Toyotan mukaan maailman myydyin mallinimi yli 45 miljoonalla ajoneuvolla vuonna 1966 tapahtuneen ensiesittelyn jälkeen. Malliston yhtenäistäminen takaisin Corolla-lipun alle auttaa valmistajaa myös Suomessa jahtaamaan myydyimmän automallin titteliä.

– Suomessa Corolla on ollut kautta aikain ehdottomasti tunnetuin Toyotan malleista. Uuden sukupolven Corolla-mallisto tulee mullistamaan käsitykset, ei ainoastaan Corollasta, vaan C-segmentin autoista yleisesti. Samalla uskomme, että se tulee siivittämään Corollan kilpailemaan Suomen myydyimmän automallin tittelistä, toteaa Toyota Auto Finland Oy:n toimitusjohtaja Kari Skogster.

Toyota Auris

Kaikki kolme korimallia pohjautuvat Toyotan viime vuosien automallien tavoin valmistajan TNGA-yhteisrakenteeseen, joka tuo painonsäästöjen lisäksi valmistajan suositun hybriditeknologian kaikkiin korimalleihin.

– TNGA:n suunnittelu- ja designfilosofia tuovat kokonaan uuden ulottuvuuden seuraavan sukupolven C-segmentin malleillemme. Corollan legendaarinen nimi luo ihanteellisen pohjan uuden sukupolven tuotteiden tunteisiin vetoaviin ominaisuuksiin: erottuvaan muotoiluun, hienostuneisiin sisätiloihin, houkutteleviin ajo-ominaisuuksiin sekä tehokkaisiin mutta taloudellisiin hybridivoimalinjoihin, sanoi Toyota Motor Europen toimitusjohtaja Dr. Johan van Zyl.

Toyota Corolla

Japanissa ja Australiassa myyntiin jo saapuneesta uudesta Toyota Corollasta nähtiin jo keväällä ensimakua Geneven autonäyttelyn yhteydessä – tosin viisiovisen pystyperän nimi oli tuolloin vielä Auris...

Lähde: Toyota Kuvat: Lauri Ahtiainen, Aake Kinnunen, Toyota

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Luetuimmat