16.3.2020 Ajoneuvot Koeajo: Hybridi kaksipistenolla – Toyota C-HR 2.0 Hybrid Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Toyota C-HR sai kasvojenkohotuksen lisäksi uutta ryhtiä konetilaan. Hyvää: ulkonäkö, käytettävyys, uusi hybridivoimalinja. Huonoa: sähköajoa voisi olla enemmänkin. 2016 esitelty särmikäs katumaasturi Toyota C-HR sai elinkaarensa puolivälin kunniaksi entistä enemmän ilmettä erityisesti valojen muotoiluun. Kolmiulotteisemmat valot korostavat auton muotoja entisestään ja samalla pientä viilausta on tehty puskureihin ja sumuvaloihin. Kuvien shokkioranssi ja vanteet ovat osa Launch Edition -erikoiserää, muuten värivalikoima on pysynyt naapuriystävällisellä tolalla.Sisällä matkustamossa tilanne on huomattavasti rauhallisempi. Toyotan päättäväisen keskinkertainen tietoviihdejärjestelmä on päivitetty seuraavaan versioon, jolloin valikkoseikkailut voi vaihtaa älypuhelinpeilaukseen Apple CarPlayn tai Android Auton avulla. Varsinaiset tilat ovat ennallaan, eli takaistuimilta ei ole tarkoituskaan nähdä kunnolla ulos. Tämä ei tosin liene ongelma, mikäli jälkikasvu on tykästynyt pädeihin ja peleihin. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyySisäisesti jämäkämpiToyota kehuu hienosäätäneensä C-HR:n ohjaustehostusta ja alustaa, mutta isoa eroa alkuperäiseen on vaikea havaita ilman suoraa vertailua. Ensikoeajojen yhteydessä C-HR:n ketterän napakkaa ajettavuutta perusteltiin eurooppalaisten ajotavalla, sillä tehtaan tutkimusten mukaan meikäläiset kuljettajat väistävät tiellä olevat esteet, muiden maiden suosiessa jarruttamista. TNGA-pohjarakenteelle perustuvana C-HR:ssä on hiukan kilpailijoita enemmän rengasmelua.Voimalinjapuolella on kuitenkin tapahtunut. 1,2-litrainen turbovaihtoehto ja neliveto ovat poistuneet mallistosta. Uusi Corollasta tuttu hybridiversio rakentuu 2,0-litraisen bensiinimoottorin ympärille, ja 180 hevosvoiman kokonaisteho antaa C-HR:lle ripeyttä etenemiseen. Toyotan hybridijärjestelmä loistaa edelleen vaivattomuudellaan, mutta itsenäisesti työskentelevän järjestelmän kanssa sähköajon osuus voi vaihdella reissuittain merkittävästikin.Vähän välkympiValopäivitysten yhteydessä C-HR on saanut aimo annoksen ledejä. Malliston huipulla ovat automaattisella korkeussäädöllä varustetut projektorityyppiset kaksoisledit kaarreajotoiminnolla. Uudistuneen C-HR -malliston hinnat alkavat 29 960 eurosta (1.8 Hybrid Active). Kaksilitraiseen hybridivoimalinjaan pääsylippu on 34 702 euroa (2.0 Hybrid Intense), mikä merkitsee noin 2 500 euron hintaeroa pienempään hybridiin.Teksti ja kuvat: Aake Kinnunen Toyota C-HR 2.0 Hybrid Limited Launch Edition Hinta alkaen 37 477 € Koeajetun auton hinta varusteineen 38 015 € Moottori Hybridi, bensiinimoottori 1 987 cm³, 4 sylinteriä, portaaton hybridivoimansiirto, etuveto. Teho 112 kW (153 hv), 6000 r/min Vääntö 190 Nm (4400–5200 r/min) Vääntö 190 Nm (4400–5200 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 8,2 s Huippunopeus 180 km/h Kulutus l/ 100 km WLTP-kulutus 5,3 (yhd.) CO2-päästöt 119 g/km Mitat pituus 4395 mm, leveys 1795 mm, korkeus 1555 mm, akseliväli 2640 mm Vetokyky jarrullinen/ jarruton 725 / 725 kg Euro NCAP 5 tähteä Takuu 3 vuotta / 100 000 km Lue lisää Kaikki artikkelit 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 4.2.2025 Koeajo Koeajo: DFSK EC75 – markkinoiden halvin tonniluokan sähköpakettiauto 2.2.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G9 ei pidä kynttilää vakan alla 2.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda CX-80 tarjoaa tilaa ja ”kytkinpommeja” 2.2.2025 Moottoripyörät Koeajo: Can-Am Origin – seikkailua sata kilsaa kerrallaan 1.2.2025 Koeajo Maistiainen: Fiat Grande Panda – voiko auto tehdä iloiseksi? 31.1.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G6 – kiinalaisista sähköyrittäjistä kaikkein tuorein haluaa vedota ostajiin teknologiallaan 31.1.2025 Moottoripyörät Maistiainen: Triumph Tiger Sport 800 – piristysruiske sporttitiikeriin 31.1.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Tesla Model Y ”Juniper” – myyntitykin uudistukset konkreettisesti nähtävillä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 4.2.2025 Koeajo Koeajo: DFSK EC75 – markkinoiden halvin tonniluokan sähköpakettiauto 4.2.2025 Moottoripyöränäyttely Päivän kuvagalleria: Honda Monkeyt ja muut lukuisat Monkey-variantit 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 1.2.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Nopeusennätys-Audi 5000 CS quattro '86 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely Rieju Xplora 557 – laatuosilla varustettu adventure yllättää hinnallaan 28.1.2025 Ajoneuvot Dacian suurin ja komein eli Bigster tulee ennakkomyyntiin 28 399 euron alkaen-hinnalla 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa