9.8.2025 Käyttötesti CFMOTO 800 MT-X Käyttötesti: CFMoto 800 MT-X – parilla sadalla eurolla uusi ilme Teksti Tuomas Rajala Kuva Jari Saarentaus & Tuomas Rajala Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kyllästyimme katselemaan käyttötestipyörän tylsää ilmettä, joten tilasimme 800 MT-X:ään edullisen teippisarjan ja annoimme palaa. CFMoto 800 MT-X:stä on saatavilla pari eri väriversiota. Kaksikosta tylsempi on musta, jollainen on myös koeajopyörämme. Sininen väriteema sopii pyörän piirteisin mustaa paremmin, mutta tällä kertaa emme päässeet vaikuttamaan värivalintaan. Kun koeajopyörää on katseltu kolme kuukautta, on aika pienen ulkoisen piristyksen, sillä noutohetkestä lähtien pyörän ulkoinen ilme on teippien osalta pieni pettymys. Suoraan sanoen CFMoton teipit ovat ankeat. Törmäämme Moottorin AD:n Jari Saarentauksen kanssa mallikohtaiseen teippisarjaan Aliexpressillä, ja päätämme ihastumme näkemäämme. Pyörä näyttää hyvin erilaiselta teipattuna kuin alkuperäisenä. Voiko pelkkä teippi muuttaa koko pyörän muotokieltä noin merkittävästi? Yleensä kaukomaiden verkkokaupoissa on satoja mallikohtaisia teippisarjoja, mutta 800 MT-X on suhteellisen tuore tapaus maailmalla. Erimerkiksi CFMoto 450 MT:n teippisarjoja on niin pitkä lista, että selatessa alkaa pian tylsistyttää. Valitsemme teipit noin kymmenen vaihtoehdon joukosta ja päädymme mustavalkoiseen sarjaan, jossa on hieman sinistä tehosteväriä. Teippien luvataan olevan juuri 800 MT-X:ään, vaikka osa kuvista vaikuttaakin olevan 800 MT Touring-mallista. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Teipit alle sadalla eurolla Teippien tilaaminen kaukomailta on aina riski, sillä tuotetta ei pääse näkemään ennen ostopäätöksen tekemistä. Pitää vain uskoa ja luottaa, että maailman ääristä saapuva tavara on kuranttia. Onneksi kyse ei ole suuresta summasta, sillä koko pyörän kattava teippisarja maksaa vaivaiset 91,02 euroa. Samalla tilaamme moottorin suojaradat, jotka puolestaan kustantavat 117,65 euroa. Nekin ovat pilkkahintaiset, joten odotukset eivät ole korkealla. Yllätys saattaa siis olla parhaimmillaan positiivinen. Normaalisti vastaavat raudat maksavat vähintään tuplasti. Teipit saapuvat kaukomailta noin kolmen viikon odottelun jälkeen. Aasialaisomisteisten verkkokauppajättien toimitusajat vaihtelevat tätä nykyä reilusta viikosta useampaan kuukauteen, joten kolme viikkoa on hyvä keskiarvo. Tarrojen laatu yllättää positiivisesti, sillä ne ovat paksua materiaalia, ja tuntuvat suunnilleen samanlaiselta kuin pyörän alkuperäiset teipit. Tarroja on reilusti, ja ne kaikki liimaamalla pyörä olisi käytännössä kokonaan teippipinnan alla. Tarraa on tarjolla jopa tankinkorkkiin ja jalkasettien suojiin. Muutama tarra on mennyt kuprulle printtausvaiheessa, joten aivan priimaa ei laadullisesti saatu. Toisaalta virheetöntä suoritusta ei tällä hinnalla ehkä sovi odottaakaan. Pääsääntöisesti laatu on kuitenkin hyvää. Hanki rajaton lukuoikeus Haluatko jatkaa lukemista? Autoliiton jäsenenä saat rajattoman pääsyn kaikkiin Moottori+ -sisältöihin. Liity jäseneksi Kirjaudu sisään Jäsenenä saat nämä edut ja paljon muuta Moottori Moottori+ -sisältöjen lukuoikeus ja painettu lehti 8 kertaa vuodessa. Tiepalvelu Autoliiton Tiepalvelu turvaa Plus- ja Premium-jäsenten matkan Suomessa ja ulkomailla. Kommentit (2) Jaaha , plexi lähtenyt 🙃. Nyt kyseisellä keksinnöllä takana se 6500km ja kaiken laista kokeiltu. Siihen on maahantuojalla hyllyssä korkeampaa plexiä. Siitä vaan ei ollut mitään iloa. Piti sitten tosissaan tähän perehtyä ja kokeilla kaikki. Jos 90kmh tunnissa riittää marssivauhdiksi niin mt450 plexi sopii suoraan ja voi ajaa postilaatikko auki, ja vielä näkee eteensä, toki tuulen suhina on läsnä, mutta tärinä poistuu. Jos haluaa oikein hifistellä, niin mt700 isompi plexi sopii myös suoraan. Maksaa Virosta maahantuojalta kaikki 17€ .. siihen pieni lisälippa niin nyt menee sen 120kmh ilman kuulosuojaimia ja pään tärinää, postilaatikko kypärä auki. Suosittelen kokeilemaan mt450 tai tuon mt700 plexit .. parini mukavuus aika rajusti.. Toki käsisuojat on edelleen pois. Joo, nyt mennään ilman pleksiä. Se toimi mulla 790 adventuressa aikoinaan ja tässä sama homma. Kelasin, että joku tosi matala pleksi voisi tohon toimia. Pitänee koittaa tilailla kaukomailta sellaista. Mutta siitä lisää tulevassa jutussa 😀 Kokeilin ilman käsisuojia, mutta se ei ainakaan mulla tässä tapauksessa vaikuttanut nimeksikään. Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 11.6.2026 Tapahtumat Tiedätkö miksi W123 oli erityisasemassa Mersu-harrastajien tämän vuoden kesäpäivillä? 10.6.2026 Viikon arkistopoiminto Mamma mia! - yhtye, joka toi Ruotsiin Scaniaakin enemmän verotuloja, valitsi alleen saksalaisia menopelejä 10.6.2026 Koeajo Koeajo: Peugeot 308 SW GT – uusi tekniikka tekee tyylikkäästä farmarista vakuuttavamman 10.6.2026 Kuluttajat Autoilija pysäköi väärälle alueelle muutaman metrin päähän oikeasta – pysäköinti oli maksettu, valvontamaksuja kertyi silti kolme 4.6.2026 Koeajo Tätä vuosimallin 1990 Toyota Hiace 4WD:tä täytyy kohdella silkkihansikkain, sillä sen sisäänajo on vielä pahasti kesken 4.6.2026 Koeajo Tätä vuosimallin 1990 Toyota Hiace 4WD:tä täytyy kohdella silkkihansikkain, sillä sen sisäänajo on vielä pahasti kesken 7.6.2026 Koeajo Koeajossa suomalaisten suuresti suosima vuosimallin 1973 Fiat 600, joka on itse asiassa oikeasti Seat - ja kovin pätevästä syystä 6.6.2026 Huutokauppahelmet Kimi Räikkösen signeeraama, 38 kilometriä ajettu Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Racing Edition n:o 1/35 - Huutokauppahelmet 5.6.2026 Käyttötesti Käyttötesti-Toyota pakotti minut luopumaan yhdestä periaatepäätöksestäni 5.6.2026 Koeajo Koeajo: Kia K4 Sportswagon – hyvää yötä viimeinen mam…farmari? 4.6.2026 Koeajo Tätä vuosimallin 1990 Toyota Hiace 4WD:tä täytyy kohdella silkkihansikkain, sillä sen sisäänajo on vielä pahasti kesken 7.6.2026 Koeajo Koeajossa suomalaisten suuresti suosima vuosimallin 1973 Fiat 600, joka on itse asiassa oikeasti Seat - ja kovin pätevästä syystä 4.6.2026 Ajokortit Vanhaa ajokorttia ei enää tarvitse palauttaa Traficomille – uudistus tuo satoja tuhansia euroja säästöä 14.5.2026 Päivän kuva Tunnistatko tämän Helsingissä Saksan kilvissä ja testiteippauksissa liikuskelleen auton? 15.5.2026 Ajoneuvot Katumaasturissa 2,5-litrainen ahtamaton bensiinimoottori ja perinteinen automaattivaihteisto: 150 kilometriä ajoa keskikulutuksella 5,3 l/100 km