Käyttötesti: sähkörintamalta ei mitään uutta – Volvo EX30

Kuva Jari Saarentaus
Volvo EX30 käyttötesti

Hiljainen toimisto tarkoittaa myös hiljaisia viikkoja Volvolle. Kilometrien karttuminen jatkuu tuota pikaa.

Volvomme on saanut huilata kesälomakaudella, sillä toimituksen kuljettajavalikoima on tähän aikaan vuodesta sangen harvalukuinen. Aika onkin mennyt erilaisten koeajoautojen kanssa. Ehkä jo seuraavassa käyttötestijutussa pääsemme pohtimaan Volvoa perusrakenteet jakavaan Smartiin nähden! Hiljaista on ollut myös auton ja älypuhelinsovellusten päivitysten saralla.

Eikä puhelinkaan ole soinut. Edellisessä käyttötestiraportissa mainitsemamme kaapelin jumiutuminen laturiin ei ole edennyt, joten Volvolla tulee neljä viikkoa täyteen ilman Type 2 -latauskaapeliaan. Täytynee soittaa tapauksesta kolmannen kerran latausoperaattorille, joka sitten patistelee latauskiinteistön tahoja eteenpäin.

Volvo EX30 käyttötesti
Latauskaapelin ollessa edelleen prosessissa ovat kiinteän kaapelin laturit olleet kova sana.

Liikenteessä EX30:n tunnistaa muotonsa ansiosta ja siellä täällä ovat myös keltaiset autot, hienoa! Liikennevirran perusteella myös vetokoukkujen toimitukset ovat alkaneet, sillä pyörätelineitä ja peräkärryjä näkyy pikku-Volvojen perässä. Vetomassathan autossa ovat kunnossa, sillä isomman akun kanssa EX30 jaksaa 750 kg jarrutonta ja 1 600 kg jarrullista massaa. Toivottavasti vetokokemukset ovat olleet aurinkoisia vaihtelevasta säästä huolimatta.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat