12.10.2024

Huutokauppahelmet: Suzuki Jimny ’Brabus’

Kuva Collecting Cars

Ovatko Brabus-Mersut mieleen mutta budjetti venyy ennemmin Suzukiin? Tällainen Jimny saattaisi olla kuin räätälöity juuri sinulle.

Suzuki Jimnyjen pukeminen uuteen asuun on Japanissa erityisen trendikästä, sillä ne saadaan varsin asiallisella vaivalla näyttämään monelta muulta maastoautolta, mutta minikoossa. Tämä koripajan kosmeettisesti läpikäymä, viimeisimmän korimallin Jimny on kokenut blingahtavan muodonmuutoksen. Poissa on karski viimeistely ja tilalla on sähkönsininen G-Mersun kuosi oranssilla nahalla.

Kyse on enemmänkin coverversiosta kuin aidosta Brabus-tuotteesta, mutta koska samanlainen käsittely on katu-uskottavuuden toivossa tehty moneen vanhempaan Geländerwagen-Mersuunkin, ei tämä Collecting Carsin huutokauppaama 2021-mallinen Suzuki Jimny ole sen kehnompi. Sitä paitsi, kaupunkiautoksi Jimny sopii paljon paremmin, vaikka 20-tuumaiset vanteet ovatkin katukiville turhan arat.

Aitoa mahtimersun tuntua Suzukiin tuovat G-henkisten puskureiden, listojen, etu- ja takavalojen lisäksi vilkut ja peilit, sekä kojelaudan ritilät. Ulkovärin kerrotaan olevan pepsinsininen, mikä sopii tyyliin erinomaisesti. Sisusta on kauttaaltaan oranssia nahkaa, eikä kojelautakaan ole välttynyt oranssilta pinnoitteelta. Kuten arvattavaa on, tekniikkapuoli on jätetty aivan ennalleen, eli pullistelevaa laatikkoa potkii eteenpäin nelivaihteiseen automaattiin tehtaalla liitetty 1.5-litrainen, sataheppainen neloskone. Mittarissa on vasta alle 16 000 kilometriä ja laite vaikuttaa muutenkin kaikin puolin uudenveroiselta. Se on tuotu Japanista toiselle sumujen saarelle, Englannin Leicesteriin tänä keväänä.

Collecting Cars huutokauppaa terhakan "pikku-Brabuksen" tulevan viikon tiistaina, 15.10. Juttua kirjoittaessa sen hinta on noussut noin 30 000 euron paikkeille, mikä vastaa nykyisellään ihan tavallisen vähän käytetyn Jimnyn hintaa. Tämä yksilö on sitä paitsi nelipaikkainen, toisin kuin uudet kaupasta saatavat LCV-malliset Jimnyt.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia