17.5.2020

Yleisön pyynnöstä: MV Agusta Superveloce 800 klassisella Agostini -värityksillä

MV Agusta Superveloce 800 Agostini

MV Agustan retromallin saa jatkossa mm. puna-harmaalla Agostini -värityksellä.

Italialainen moottoripyörävalmistaja MV Agusta käynnistelee uudelleen tuotantoaan koronakriisin jälkeen. Tuotantolinjan päästä tupsahtelee jatkossa maailmalle retrohenkisiä Superveloce 800 -malleja kahdella uudella värityksellä.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kilpailuhistoria velvoittaa

MV Agusta Superveloce 800 Agostini

MV Agustan kilpailuhistorian tunnetuin väriyhdistelmä on puna-harmaa, ja tunnetuin MV-kuljettaja italialainen 15-kertainen maailmanmestari Giacomo Agostini. Tehdas on kuunnellut niin asiakkaiden kuin maahantuojienkin palautteita, ja niiden perusteella päättänyt lisätä Superveloce 800 -mallin värivaihtoehdoksi legendaarisen Ago-punaisen ja Ago-harmaan yhdistelmän.

Toinen uusi värivaihtoehto on metallimustan ja tumman mattaharmaan yhdistelmä. Molemmissa värivaihtoehdoissa trellis-teräsputkirungon sekä vanteiden värinä on kulta.

2020-luvun suorituskykyä

Perinteisen pyöreän ajovalon ja retrohenkisten katteiden vastapainona Superveloce 800:n tekniikka on täysin modernia. Kolmisylinterinen ja 800-kuutioinen rivimoottori tuottaa 148 hevosvoiman huipputehon ja 88 newtonmetrin väännön. Ne antavat kuivapainoltaan 173-kiloiselle Supervelocelle mainion suorituskyvyn. Kuusivaihteisen vaihteiston jatkeena on ketjuveto. Moottorin hienouksiin kuuluu mm. titaaniventtiilit. Huippunopeudeksi vareselaistehdas lupaa 240 kilometriä tunnissa.

ABS-jarruissa on erillinen Race-asetus sekä takarenkaan nousun estävä järjestelmä. Viisituumainen väri-TFT-mittaristo ja vakionopeussäädin ovat esimerkkejä tekniikan nykyaikaisuudesta. Etujousitus tulee Marzocchilta ja takajousituksen komponentit ovat Sachsin käsialaa. Lisävarusteena on tarjolla mm. racing-kisapakoputkisto kolmella ulostulolla sekä hiilikuituosia.

MV Agusta Superveloce 800

MV Agusta Superveloce 800 Agostini

Moottori: kolmisylinterinen rivimoottori, 798cc
Teho: 108 kW (148 hv) / 13 000 r/min
Vääntö: 88 Nm / 10 600 r/min
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto

Akseliväli: 1380 mm
Istuinkorkeus: 830 mm
Kuivapaino: 173 kg
Tankin tilavuus: 16,5 litraa

Teksti: Janne Huhtala Kuvat: MV Agusta

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat