11.11.2017 Matkailu Parasta palvelua peräpenkissä? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Millä perusteella valitset paikkasi lentokoneessa? Ilta-Sanomat kertoo lentoemäntä Annie Kingstonin paljastaneen matkustamohenkilökunnan todellisia mielipiteitä lentoyhtiöiden asiakkaista. Missä saa parasta palvelua? Monet lentoyhtiöt tarjoavat nykyään matkustajilleen mahdollisuutta varata paikan lentokoneesta etukäteen. Jos koneessa on tilaa, paikan voi valita matkustusluokan sisällä usein vapaasti. Lentoemäntänä työskentelevän Annie Kingstonin mukaan matkustamohenkilökunnalta saa erilaista palvelua riippuen istumapaikasta.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEtuosasta nopein tie ulos, takaosassa lisähuomiota?Kingstonin mukaan turistiluokassa matkustavat mielivät usein lentokoneen etuosaan, koska sieltä on nopein tie ulos koneesta. Myös tarjoilukärry aloittaa kierroksensa koneen etuosasta.Jos haluaa nopeampaa tai jopa vähän ylimääräistä palvelua, Kingstonin mukaan kannattaa suunnata kuitenkin koneen takaosaan.– Syy on yksinkertainen. Tykkäämme vältellä edessä istuvien kutsuja, koska niihin vastaaminen saattaa tarkoittaa sitä, että kaikki muutkin koneessa olevat keksivät haluta samaa asiaa, jota koneen etuosaan viedään, Kingston kertoi Oyster-matkailusivustolle.Finnair: paikka ei vaikuta palveluunMoottorin haastattelema Finnairin mediasuhteista vastaava johtaja Päivyt Tallqvist ei allekirjoita Kingstonin väitteitä siitä, että lentoyhtiöiden matkustamohenkilökunta palvelisi koneen takaosassa istuvia asiakkaitaan nopeammin tai paremmin.– Finnairin henkilökunta kyllä pyrkii palvelemaan kaikkia koneen matkustajia yhtä hyvin, riippumatta siitä missä kohtaa konetta nämä istuvat, Tallqvist kertoo.Tallqvistin mukaan paikka lentokoneessa kannattaa valita omien matkustustarpeiden mukaan: exit-rivin paikalla on enemmän jalkatilaa pitkille ihmisille ja pienen lapsen kanssa matkustava voi arvostaa esimerkiksi wc-tilan läheisyyttä.Tippiä vai ei?Attn.comin haastatteleman lentoemäntä Rachel Cardozan mukaan matkustamohenkilökunnan ylimääräisen huomion palkitsemiseen on yksi hyvä ja toimiva keino: tippi. Cardoza kertoo, että parhaimmassa tapauksessa kohtelias käytös ja kohtuullinen tippisumma voivat viedä matkustajan ykkösiuokkaan asti.Tallqvistin mukaan tipin antaminen matkustamohenkilökunnalle ei kuulu suomalaiseen matkustuskulttuuriin.– Ystävällisyys ja kohteliaisuus lennolla taas on aina hyvä asia, sillä on aina positiivinen vaikutus niin kanssamatkustajiin kuin henkilökunnan työpäiväänkin, Tallqvist muistuttaa.Lähde: Ilta-Sanomat, Finnair Kuva: FinnairLue myös:Kuusi ilmaista asiaa lentokentällä – tiesitkö nämä? Robottibussi Helsinki-Vantalla – tarjolla ilmainen siirtymä parkkihallista terminaaliinMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.1.2025 Matkailu Päivän kuva: kukkava koiranpentu tervehtii museovieraita 1.1.2025 Käytetyt autot Asiakkaan ostama Sitikka oli niin rikki, että se ei enää startannut autoliikkeen pihasta – myyjän mielestä ei vikaa 1.1.2025 Päivän kuva Päivän kuva: kissoja, kissoja, kissoja 31.12.2024 Matkailu Päivän kuva: titaani nimeltä Guggenheim 31.12.2024 Päivän kuva Päivän kuva: en etsi valtaa loistoa – paitsi ehkä vähän 30.12.2024 Matkailu Päivän kuva: testilaukun rankka elämä 29.12.2024 Matkailu Syrakusa: valohoitoa, meren antimia, ikkunaostoksia ja hieman historiaa 29.12.2024 Uutinen Suomen sähköautokanta vastatuulessa – kasvu lepää käytettyjen tuontiautojen varassa 28.12.2024 Matkailu Tunisian Djerba – osittain viiden tähden lomasaari Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Volkswagen pisti viisi sylinteriä V-muotoon 1.1.2025 Käytetyt autot Asiakkaan ostama Sitikka oli niin rikki, että se ei enää startannut autoliikkeen pihasta – myyjän mielestä ei vikaa 31.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: V126 vs S124 – vielä kerran vertaillen 1.1.2025 Koeajo Koeajo: BMW 330e Touring – miten parantaa erinomaista? 31.12.2024 Historia Viimeiset käynnistykset: V12 ja tusinan taianomainen tasapaino 27.12.2024 Kuluttajat Terävähampainen jyrsijä kalusi auton johtosarjan ja sisäosia – vakuutusyhtiö ei korvannut lähes 6 000 euron korjauskustannuksia 31.12.2024 Historia Viimeiset käynnistykset: V12 ja tusinan taianomainen tasapaino 1.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Volkswagen pisti viisi sylinteriä V-muotoon 28.12.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Audi Sport quattro '84 31.12.2024 Ajoneuvot Hämmästyttävä joukko automalleja, jotka ovat ensi kertaa museorekisteröitävissä vuodesta 2025 alkaen 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja 7.12.2024 Lentokoneet Norwegian avaa kesäkuussa 2025 kaksi täysin uutta lentoreittiä Helsinki-Vantaalta - kohteina Romania ja Malta