11.11.2017 Matkailu Parasta palvelua peräpenkissä? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Millä perusteella valitset paikkasi lentokoneessa? Ilta-Sanomat kertoo lentoemäntä Annie Kingstonin paljastaneen matkustamohenkilökunnan todellisia mielipiteitä lentoyhtiöiden asiakkaista. Missä saa parasta palvelua? Monet lentoyhtiöt tarjoavat nykyään matkustajilleen mahdollisuutta varata paikan lentokoneesta etukäteen. Jos koneessa on tilaa, paikan voi valita matkustusluokan sisällä usein vapaasti. Lentoemäntänä työskentelevän Annie Kingstonin mukaan matkustamohenkilökunnalta saa erilaista palvelua riippuen istumapaikasta. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Etuosasta nopein tie ulos, takaosassa lisähuomiota? Kingstonin mukaan turistiluokassa matkustavat mielivät usein lentokoneen etuosaan, koska sieltä on nopein tie ulos koneesta. Myös tarjoilukärry aloittaa kierroksensa koneen etuosasta. Jos haluaa nopeampaa tai jopa vähän ylimääräistä palvelua, Kingstonin mukaan kannattaa suunnata kuitenkin koneen takaosaan. – Syy on yksinkertainen. Tykkäämme vältellä edessä istuvien kutsuja, koska niihin vastaaminen saattaa tarkoittaa sitä, että kaikki muutkin koneessa olevat keksivät haluta samaa asiaa, jota koneen etuosaan viedään, Kingston kertoi Oyster-matkailusivustolle. Finnair: paikka ei vaikuta palveluun Moottorin haastattelema Finnairin mediasuhteista vastaava johtaja Päivyt Tallqvist ei allekirjoita Kingstonin väitteitä siitä, että lentoyhtiöiden matkustamohenkilökunta palvelisi koneen takaosassa istuvia asiakkaitaan nopeammin tai paremmin. – Finnairin henkilökunta kyllä pyrkii palvelemaan kaikkia koneen matkustajia yhtä hyvin, riippumatta siitä missä kohtaa konetta nämä istuvat, Tallqvist kertoo. Tallqvistin mukaan paikka lentokoneessa kannattaa valita omien matkustustarpeiden mukaan: exit-rivin paikalla on enemmän jalkatilaa pitkille ihmisille ja pienen lapsen kanssa matkustava voi arvostaa esimerkiksi wc-tilan läheisyyttä. Tippiä vai ei? Attn.comin haastatteleman lentoemäntä Rachel Cardozan mukaan matkustamohenkilökunnan ylimääräisen huomion palkitsemiseen on yksi hyvä ja toimiva keino: tippi. Cardoza kertoo, että parhaimmassa tapauksessa kohtelias käytös ja kohtuullinen tippisumma voivat viedä matkustajan ykkösiuokkaan asti. Tallqvistin mukaan tipin antaminen matkustamohenkilökunnalle ei kuulu suomalaiseen matkustuskulttuuriin. – Ystävällisyys ja kohteliaisuus lennolla taas on aina hyvä asia, sillä on aina positiivinen vaikutus niin kanssamatkustajiin kuin henkilökunnan työpäiväänkin, Tallqvist muistuttaa. Lähde: Ilta-Sanomat, Finnair Kuva: Finnair Lue myös: Kuusi ilmaista asiaa lentokentällä – tiesitkö nämä? Robottibussi Helsinki-Vantalla – tarjolla ilmainen siirtymä parkkihallista terminaaliin Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Matkailu Oletko aina halunnut ajaa Viron kilvissä olevalla Porschella Afrikan halki? 30.4.2024 Matkailu Elämysmatka: MotoGP Portimão – Viihdettä kaikille aisteille 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 28.4.2024 Matkailu Cité des Sciences Pariisissa: Euroopan suurin tiedekeskus herättelee innostusta tieteisiin 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin 26.4.2024 Moottoripyörät Testi: Vedenpitävä reppu pyöräilyyn ja moottoripyöräilyyn – vesitiiveys menee käytettävyyden edelle Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?