10.7.2023 Ajoneuvot Volkswagen T-Cross pesi mallivuodelle 2024 kasvonsa, peränsä ja kojelautansa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uudistuksen myötä T-Cross siirtää historiaan muun muassa sellaiset perinteiset asiat kuin halogeenivalot sekä analoginen mittaristo. Myös sähköpyöräilijöille on hyviä uutisia. T-Cross on toinen ja iäkkäämpi Poloon perustuva crossover, jota Volkswagen tarjoaa Euroopassa. Polo-johdannaisista Brasiliassa suunniteltu ja Espanjassa valmistettava viistokattoinen Taigo ei ole vielä facelift-iässä, mutta vuodesta 2018 lähtien valmistettu pystyperäinen ja pitkäkattoinen T-Cross sen sijaan on.T-Crossin faceliftissä on keskitytty määritelmän mukaisesti puskureihin ja valoihin kummassakin päässä, mutta valmistajansa viime aikojen tapojen ja tarpeiden sanelemana myös näyttöruutuja on mietitty osittain uudelleen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyNäkymispuolen muutoksiaLed-matriisiajovalot tekevät uudistuksen myötä tulonsa T-Crossiin. Vakiona ne ovat tasokkaammissa Stylessä ja R-Linessa, mutta lisävarusteena ne on saatavilla Lifesta asti. Lifessakaan perusajovalot eivät kuitenkaan ole enää halogeenit, vaan ledit ilman matriisitoimintoja.Kuvissa esiintyvä R-Line näyttää myös, kuinka etupuskurin aukot on muotoiltu eri tavalla.Niin on myös takapuskuri ja takavalot, joista jälkimmäisen päivitys on ehkä koko faceliftin tunnistettavin piirre. Takavalojen led-kuvioinnissa on siirrytty X-muotiin. Sekä keulassa että perässä valot on yhdistetty led-nauhalla visuaalisesti VW-logoon.Kuvien pirteän ja kesäisen Grape Yellow'n lisäksi palettiin liittyy kaksi muutakin uutta ulkoväriä, Kings Red sekä Clear Blue.Uudistetut puskurit saavat muuten aikaan sen, että T-Cross on pidentynyt noin kahdella ja puolella senttimetrillä eli kokonaispituudeksi voi laskea nyt 4,135 metriä.DigivakiotSisätiloissa maltillisia uudistuksia on tehty kojelaudan alueella. Suurimmat niistä koskevat näyttöruutuja. Digitaalimittaristo tulee olemaan jatkossa vakiovaruste kaikissa T-Cross -malliversioissa, mutta toki rahalla saa isomman. Malliston lähtöpäässä mittaritaulu on 8-tuumainen, kun taas ylöspäin mentäessä se kasvaa 10-tuumaiseksi.Keskellä kelluva tietoviihdenäyttö on niin ikään uutta tavaraa. Vähän aiemmista Volkswagenin harharetkistä oppinut uusi softa pitää kotinaan malliversiosta riippuen 8- tai 9,2-tuumaista näyttöä, jolle ei siis ole keskitetty aivan kaikkia toimintoja.Volkswagen kertoo päivittäneensä myös esimerkiksi T-Crossin kojelaudan materiaaleja matkallaan kohti entistäkin parempaa laatuvaikutelmaa.Hyviä uutisia sähköpyöräilijöille ja etenkin niiden telinekuljettajille! T-Crossin vetokoukku kestää nyt aiemman 55 kilon sijaan 75 kiloa vääntöä.Voimalinjapuolelle T-Crossin mallivuoden 2024 uudistukset eivät ulotu, vaan keulalla jatkavat edelleen 1,0-litraiset kolmisylinteriset sekä 1,5-litrainen nelisylinterinen bensiinimoottori. Aina etuvetoinen T-Cross kulkee joko viisi- tai kuusivaihteisen manuaalin tai vaihtoehtoisesti seitsenlovisen DSG:n välityksillä.Lähde ja kuvat: Volkswagen Teksti: Benjamin Helander Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Ajoneuvot Toyota Corolla Cross pesi kasvonsa – auttaako GR Sport sitä kipuamaan korkeammalle myyntitilastoissa? 9.5.2025 Autokauppa Rahahuolet pohdituttavat autokaupoilla – ”Patoutunut kysyntä voi purkautua yllättävän nopeasti” 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot – toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Ajoneuvot Jeep Compass jatkaa spaghettiwesterniä täysin uuden sukupolven muodossa 7.5.2025 Liikenne Sähköpotkulaudalla saa kyyditä – väärin! 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Uutinen Classic Motorshow 2025: Omistajien helmien kymmenen upeaa finalistia 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow’ssa vieraili jälleen yli 20 000 kävijää Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot - toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Liikenne Ilmavoimien Baana 25 -harjoitus sulkee nelostien viikoksi Tikkakosken varalaskupaikan kohdalta 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 9.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: muistatko ajan, kun ohjaustehostinta ja katalysaattoria haluttiin mainostaa autojen ulkopinnoilla? 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 5.5.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Enyaq 85x 4x4 Sportline – pikkuhiljaa aina vain paremmaksi 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa