Ajoneuvot | Uutinen | 25.4.2020

Lexus koeajoon kotiovelta – koronasta vauhtia palvelun kehittämiseen

”Lexus koeajoon kotiovelta” kuulostaa ideana autokaupan vastaukselta koronaviruspandemiaan, mutta japanilaismerkin palvelu aloitti jo ennen viruskautta.

Jaa artikkeli

”Lexus Home Delivery” on japanilaismerkin palvelu, jossa koeajettava auto tuodaan suoraan kotiovelle, ilman kysymyksiä tai lisämutkia matkaan. Koronavirusta vastaan taistelevalle autokaupalle temppu kuulostaa olevan kotoisin suoraan Yhdysvalloista, mutta Lexukselle kyseessä on, ainakin periaatteessa, jo vanhempi palvelu. Koronavirus vain toi vauhtia idean laajentamiseen koko maan jälleenmyyntiverkoston suhteen.

Lexus itse mainostaa, että palvelu on saatavilla koko maassa, mutta maltahan ostohousuja vielä hetki. Varsinainen rajoittava tekijä on 50 kilometrin etäisyys Lexus-jälleenmyyntiliikkeestä ja Suomen pohjoisin Lexus-myymälä sijaitsee Oulussa. Myös itäisessä Suomessa voi etäisyys venähtää virallisiin jälleenmyyjiin.

Oikean automallin ja liikkeen löytymisen jälkeen annetaan vain nimi ja puhelinnumero, jotta liikkeestä voidaan sopia koeajon ajankohta ja tarkempi osoite.

Lexus koeajoon kotiovelta

– Lexus haluaa mahdollistaa korona-aikanakin mahdollisimman normaalin elämisen. Lexus tarjoaakin mahdollisuuden koeajaa merkin malleja kotoaan käsin. Kun asiakas täyttää yhteydenottolomakkeen lexus.fi -sivustolla, häneen otetaan yhteyttä yksityiskohtien sopimiseksi. Palvelu on käytössä kaikissa Suomen Lexus-pisteissä ja ainoana rajoitteena on maksimissaan 50 km etäisyys myyntiliikkeeseen. Olemme tarjonneet palvelua aikaisemminkin, ja koimme nyt olevan hyvä hetki päivittää palvelukonsepti tähän päivään, kertoo Robert Svanljung, Head of Lexus Finland.

Kotikoeajettavissa ovat Lexuksen perusmallit CT, IS ja ES, sekä katumaasturimalliston UX, NX ja RX. Merkki itsessään arvelee, että koeajomalliston hiteiksi muodostuvat pienemmät crossoverit UX ja NX yhdessä suorastaan rauhoittavan ES-sedanin kanssa.

Lexukselle kyse ei ole ensimmäinen kerta, kun merkki reagoi vaikeaan tilanteisiin kotikäynneillä. Hiljattain kolmekymppisiä juhlinut merkki sinetöi maineensa Yhdysvaltain markkinoilla suorittamalla ikonisen LS 400:n takaisinkutsukorjaukset vuonna 1989 osittain jopa asiakkaiden kotitalleissa.

Lähde ja kuvat: Lexus

Jaa artikkeli

Keskustelu