12.7.2020 Ajoneuvot Lisää räyhää – ABT RS6 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Kun 600-hevosvoimainen Audi RS6 tuntuu hieman tylsältä, rientää ABT RS6 räyhäämään ja rehentelemään jopa 740-hevosvoiman tehon lisäksi äänillä, alustalla ja vanteilla. ABT RS6 on vastaus, kun kysymyksessä esiintyy mitäänsanomaton Audi RS6. Teho, pakoputkisto, alusta ja vanteet kuuluvat maailman suurimman Audiin ja Volkswageniin keskittyneen tuning-yrityksen tarjontaan RS6-mallin osalta. Saksan Kemptenistä kuuluu jälleen räyhähenki. Uusi Audi RS 6 Avant kävi jo Moottorin koeajossa, mutta suorituskyvyn puutteesta sitä ei moitittu. Silti ABT tarjoaa silläkin saralla lisää niille joille 600 hevosvoimaa ja 800 newtonmetriä ei riitä. ABT Power päivityspaketti on tarjonnut jo vuoden alkupuolelta lähtien 100 lisähevosta huippuvääntöön koskematta. Hieman tuoreempi lisäys tuning-valmistajan valikoimaan on ABT Power R huipputeholla 740 hevosvoimaa ja kolossaalisella 920 newtonmetrin huippuväännöllä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy ABT RS6 äänillä Sen sijaan Moottorin koeajossa mainittiin Audi RS 6 Avantin olevan jopa hieman harmaa kaikessa eleettömyydessään. Oikea äänimaailma voi tuoda iloa elämään ja ABT lupailee pakoputkistollaan akustista ilotulitusta, mutta toki nämä muutokset vaikuttavat hieman myös ulkonäköön. Keski- ja loppupätkästä koostuvassa rosteriputkistossa on kaksi sähköisesti säädettävää läppää ja putkisto on saatavilla moottoripäivityksestä riippumatta myös erikseen. Pakoputkien ulostulojen kuoret ovat mattapintaista hiilikuitua. ABT:n versio pakoputkien ulostulojen ympärillä mutkittelevasta koristelistasta on hiilikuituisena ehkä jopa Audin tekelettä arvokkaamman näköinen. ABT RS6 madallettuna Eipä Audin ilmajousitetusta alustastakaan löytynyt juuri moitteen sijaa, mutta muutoksia myydään silti. ABT tarjoaa madallusta auton korkeuteen joko jousipaketilla tai korkeussäädettävällä V4-alustalla. Näistä jälkimmäinen on luonnollisesti valmistajansa ylpeydenaihe. ABT V4 mahdollistaa edessä 10-35 millimetrin ja takana 10-40 millimetrin madalluksen. Iskunvaimennuksen säätö on kaksiosainen ja toinen tehtävissä erikseen hitaalle ja nopealle alueelle. ABT lupaa alustan olevan säädetty sopimaan sekä kadulle että radalle. Lisäksi tarjolla on ABT sport kallistuksenvakaajat sekä etu- että taka-akselille. Niiden suunnittelutavoitteena on ollut nimensä mukaisesti kallistelun vähentäminen, mutta myös aliohjaamisen minimointi. Kallistuksenvakaaja ei vaikuta heikentävästi ajomukavuuteen, jos auton molempien puolien renkaat osuvat samaan epätasaisuuteen samaan aikaan. Viimeisimpänä muutoksena ABT tarjoaa suuret vanteet madalluksen kaveriksi. ABT High Performance HR22 -vanteet tulevat, nimensä mukaisessa, koossa 22-tuumaa ulkonäköä kruunaamaan. Kaikki vannevaihtoehdot ja muun muassa sisätilojen muutokset on mahdollista katsastaa ABT:n verkkosivuilta. Lähde ja kuvat: ABT Lue lisää Kaikki artikkelit 23.4.2024 Uutinen Nuoret hirvieläimet etsivät nyt elinpaikkojaan – ja voivat poukkoilla liikenteessä 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Liikenne Veroaikeet: Autoilulle keppiä ja porkkanaa 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 16.4.2024 Ajoneuvot Tesla Model Y sai myös Suomessa houkuttelevan uuden version – Long Range RWD nostaa toimintamatkaa mutta laskee hintaa 16.4.2024 Uutinen Dacia Duster alkaen 24399 euroa – eikä muitakaan hintoja tarvitse muistaa kuin kaksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 22.4.2024 Moottoripyörät Tiesitkö, että amerikkalaiset Indian-moottoripyörät suunnitellaan Ruotsissa? 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 22.4.2024 Koeajo Koeajo: Audi A3 – lisää premiumia olkaa hyvä! 21.4.2024 Lentokoneet Ilmailu: Kaksi vakavaa vaaratilannetta tammikuussa 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 16.4.2024 Koeajo Koeajo: Škoda Superb Combi – kuin hengähdystauko kaiken nykymaailman hektisyyden keskellä 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?