1.10.2022

Lisää sähköpakuja! Nyt Renault Trafic myös täyssähkömallina!

Renault Trafic -pakettiauto tulee nyt myös täyssähköisenä versiona myyntiin. Aiemmin Renault on kertonut Kangoon ja Masterin täyssähköversioista.

Renault Trafic tulee myyntiin nyt myös sähköisenä. Aiemmin Renault on esitellyt sähköisen Kangoon ja nyt oli Traficin vuoro. Auto esiteltiin Hannoverin IAA Transportation -näyttelyssä. Renaultin lisäksi myös muut valmistajat, kuten Nissan ja Fiat ovat esitelleet täyssähköisiä pakettiautojaan.

Renault on tehnyt sähköpakettiautoja jo pitkään, ensimmäisen täyssähköisen Kangoon se esitteli jo vuonna 2011. Renault Masterin ensimmäinen malli esiteltiin vuonna 1980, minkä jälkeen luokkansa toiseksi eniten myytyä autoa on rekisteröity yli kolme miljoonaa kappaletta. Sähkömoottorinen Masterkin on ollut Euroopan markkinoilla vähän yli viisi vuotta, Suomen maahantuontiohjelmassa sitä ei tällä hetkellä ole.

Uusi Renault Trafic E-Tech Electric tulee pakettiautojen kaikkein suurimpaan, keskikokoisten pakettiautojen luokkaan. Trafic on myös Renaultin kaikkin myydyin pakettiautomalli.

Uudessa Renault Traficissa on kuljettajaa avustavia, turvallisuutta lisääviä järjestelmiä, auto on myös ohjaamoltaan ergonominen ja hiljainen.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kolme eri latausvaihtoehtoa

Uuden Trafic E-Tech Electricin voi valita joko 5,08 metrin tai 5,48 metrin pituisena ja koriin on saatavana kaksi korkeusvaihtoehtoa (1,967 m ja 2,498 m). Näillä vaihtoehdoilla tavaratilan koko on 5,8 ja 8,9 kuutiometrin välillä. Auton saa myös pelkkänä ohjaamoalustana, johon voi rakentaa mieleisensä päällirakenteen. Kantavuus on suurimmillaan 1 100 kiloa ja perävaunumassa 750 kiloa.

Renault Traficin sähkömoottori kehittää 90 kilowattia ja sille syötetään virtaa energiasisällöltään 52 kilowattitunnin ajoakusta. Toimintamatka on WLTP:n mukaan 240 kilometriä. Toimintamatka on toistaiseksi vahvistamaton.

Lataamiseen on kolme vaihtoehtoa. Perustasolla autossa on 7 kW:n tehoinen yksivaihevirralla toimiva AC-laturi, sekä nopeampaan lataamiseen 22 kW -tehoinen AC-laturi. Lisävarusteena on saatavissa 50 kilowatin tehoinen DC-pikalaturi, josta on eniten hyötyä pidemmillä matkoilla.

Suomeen auto tulee alkuvuodesta 2023, jolloin vahvistuvat muun muassa sen hinnat.

Lähde: Renault

Luetuimmat