Renault Clio R.S. sai faceliftin – eikä saavu vieläkään Suomeen
Renault Clio R.S. sai osansa Clion tuoreesta faceliftistä. Mallin puuttuminen Suomen tuontiohjelmasta vaatii kuitenkin avoimen kirjeen.
Rakas Renault,
pirteä pikkuautonne Clio sai hiljattain uuden ilmeen faceliftin myötä. Nyt tämä uusi look ulottuu kuulemma myös malliston pirteimpään, Clio R.S.:ään. Uutta ovat esimerkiksi ”R.S. Vision” led-valot, joiden sumuvaloista muodostuu ruutulippukuvio mallin sporttisten juurten kunniaksi. Samalla myös mallinne puskurit on päivitetty.
Malliversioistanne Clio R.S. EDC 200 luottaa 200-hevosvoimaiseen 1,6-litraiseen moottoriin, joka on yhdistetty kuusivaihteiseen EDC-kaksoiskytkinvaihteistoon. Vakiovarusteisen Sport-alustan lisäksi Clio R.S. EDC 200:n saa kovemmalla Cup-alustalla.
Ja nyt, Renault, R.S. Clionne pirteämpi 220 Trophy -versio sai nyt lisävarustelistalleen Akrapovičin valmistaman pakoputkiston urheilullisempia ääniä varten. Nimensä mukaisesti kyseessä 220-hevosvoimainen sovitus samasta teemasta, ja Trophy-alusta on vieläkin Cup-alustaakin urheilullisempi. 0–100 km/t -kiihdytys kestää riittävän ripeät 6,6 sekuntia.
Mutta Renault! Tärkeimpiin kilpailijoihinne Peugeot 208 GTI:hin ja Ford Fiesta ST200:aan nähden kuuma Clionne kärsii merkittävästä ongelmasta: se ei kuulu Suomen tuontiohjelmaan.
Joten Renault: miten olisi?
Lämmöllä,
-Aake
Lähde ja kuvat: Renault
Teksti: Aake Kinnunen
Katso myös:
- Tippa kasvovettä pienelle ranskalaiselle – Renault Clion uudet kasvot
- Renault Clio – neljännesvuosisata menestystä
- Ford ruuvaa lisää lämpöä Fiestaan: ST 200
- Koeajo: Ford Fiesta ST