Ajoneuvot | Uutinen | 27.7.2020

GR Sport -tyyliä myös Toyota Corolla sedaniin – tosin voimanlähteet yllättävät

Toyota Corolla sai jo aiemmin GR Sport -tyylipaketin hatchbackin ja farmarin yhteyteen, mutta nyt makeammat muodot löytävät tiensä myös sedaniin. Se ei kuitenkaan korjaa porrasperän unohdettua asemaa mallistossa.

Jaa artikkeli

GR Sport on Toyotan tapa lainata makeiden Gazoo Racing -mallien tyyliä tavalliseen arkimallistoon. Suomessakin Toyota Corolla hatchback ja farmari ovat olleet jo jonkin aikaa myynnissä GR Sport -tyylipaketilla höystettynä. Hintaero perusmallistoon on ollut noin 1 200 euroa Style-tasoon verrattuna, asettuen kuitenkin selkeästi Premiumin alapuolelle.

Nyt Toyota on kertonut, että se tuo GR Sport -mausteet myös Corolla sedaniin. Japanilaistehtaan mukaan GR Sport sedanin valmistus alkaa marraskuussa ja Suomeen autoja odotellaan maahantuojan mukaan alkuvuodesta. Sedan on muuten myös ensimmäinen GR Sport -malli, joka päätyy myyntiin itä-Euroopan markkinoille.

Toyota Corolla sedan GR Sport

Ulkonäköpaketissa kromi saa väistyä kiiltomustien yksityiskohtien tieltä esimerkiksi sivupeileissä, B-pilareissa, ovien alaosissa ja keulamaskissa. Toyota on myös leventänyt auton ilmettä visuaalisesti muovaamalla etupuskurin uuteen uskoon. Musta ei aina hoikenna. Takana ideat ovat hiukan samoja, joskin takaluukun spoileri on korinvärinen.

Vannevaihtoehtoina on 17- ja 18-tuumaiset vaihtoehdot mustista kymmenpuolaisista vanteista, joissa on pieni punainen kehys keskiön Toyota-logon ympärillä. Jännittävää. Uutena värivaihtoehtona on Dynamic Grey ja se on kuuden muun värivaihtoehdon kanssa tilattavissa myös mustalla katolla.

Toyota Corolla sedan GR Sport

Sisätiloissa valintana on yllätäen mustaa, joskin kynnyslistat ovat saaneet omat alumiiniset koristelaatat. Istuimet ovat urheilullisemmat ja niiden verhoilussa on käytetty mustaa kangasta ja keinonahkaa, kontrastiompeleiden viitatessa Gazoo Racingin valkopunaisiin väreihin. Samat värit löytyvät myös takaistuimilta.

Toyota Corolla sedan GR Sport

Muuten asiat ovat Corolla sedanissa ennallaan, eli porrasperä lainaa akselivälinsä pidemmästä farmarista, joten takaistuimilla on enemmän tilaa. Hienoa. Sen sijaan omituista on, että Euroopassa harvemmin nähdyn 1,6-litraisen bensiinimoottorin lisäksi ainoa voimalinjavaihtoehto on edelleen 1,8-litrainen 122 hevosvoiman hybridi. Missä ihmeessä viipyy muiden Corollojen 2,0-litrainen 184 hevosvoiman hybridi?

Lähde ja kuvat: Toyota Teksti: Aake Kinnunen

Jaa artikkeli

Keskustelu