7.3.2018 Ajoneuvot Geneven jonotetuin: Audi A6 Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Tutun näköinen, mutta vähän pienempi – silti uusi Audi A6 herätti erittäin runsaasti huomiota. Tuskin yksikään muu auto veti Geneven autonäyttelyssä ympärilleen niin paljon ihmisiä kuin uusi Audi A6. Osasyy ruuhkaan oli Audin päätös pitää toisena näyttelypäivänä A6:sta esillä vain yhtä autoyksilöä, mutta toimittajien ja kuvaajien jonotussinnikkyyden perusteella tulokkaaseen myös haluttiin tutustua.Kuten jo ennakkojutussa sivalsimme, uusi A6 on hyvin isoveli-A8:n kaltainen. Siis ehdottomasti tyylikkään ja edustavan näköinen suuri sedan, mutta samalla hieman yllätyksetön. Auton keulamaskin hurjaa kokoa tosin voi ainakin osittain perustella keulan sensorimäärällä. Antureista huolimatta A6 ei ainakaan ihan alkuun saa A8:ssa esiteltyä Level 3 -autonomista ajoa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKosketusnäyttöjen valtakuntaaSisätiloja hallitsee A8:ssa ja A7:ssa esitelty kahden kosketusnäytön järjestelmä. Painikkeita on vähän, ja olemus on pelkistetyn tyylikäs. Merkkiä ei tarvitsisi arvailla, vaikka ohjauspyörässä ei logoa näkyisikään.Muutto takaistuimelle ilahduttaa: A6 tarjoaa luokassa odotetut tilat, mutta malli ei kärsi esimerkiksi Mercedes-Benzin E-sarjaa ja monia muitakin nykyautoja vaivaavasta heikohkosta reisituesta.Jos rekisterikilvessä lukeva mallitunnus ihmetyttää, kannattaa vilkaista Moottorin uutinen Audin uudesta nimeämisjärjestelmästä. 50 TDI –tunnuksen taakse kätkeytyy 3-litrainen V6 -dieselmoottori.Audi A6:n toimitukset alkavat Euroopassa kesän aikana.Teksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 6.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harrasteparkin sadat vaihtuvat klassikot kruunaavat autonäyttelyn 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 7.5.2025 Klassikko Classic Motorshow 2025: saksalainen edustusauto, jonka merkki ei olekaan aivan helppo 7.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: muistatko nämä takalasien iskulauseet? 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 30.4.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Ferrari teki kaikkien aikojen pienimmän tuotantoautoon asennetun V12-moottorin 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa