26.1.2025

Maistiainen: Citroën ë-C3 Aircross – hittiainekset isommassa paketissa

Kuva Aake Kinnunen
Citroën ë-C3 Aircross

Citroënin pieni tilaihme uudistuu ja rakennuspalikat ovat tuttuja jo C3:sta.

Citroën ë-C3 aiheutti vähintäänkin keskustelua saapuessaan viime vuonna. Edullinen sähköauto Euroopassa valmistettuna ja eurooppalaiselta toimijalta ei mennyt moneltakaan ohi. Citroënin strategiana on, että ë-C3 tarjoaa riittävästi. Mutta mitä jos auto on turhan pieni omiin tarpeisiin? Tässä kohtaa saapuu Citroën C3 Aircross.

Citroën C3 Aircross

Ensimmäisen polven Citroën C3 Aircross oli ranskalaismerkille onnistuminen. Aiemman Picasso-tilamallin korvannut Aircross toi hiukan enemmän tilaa ja ripauksen crossover-tyyliä C3:n tuttujen peruspalikoiden perustalle. Samalla idealla mennään nytkin, eli edullisena sähköautona ja myös hybridinä myytävän C3:n perustalle on tehty numeroa korkeampi auto. Sukulaismalli Opel Fronteran tavoin Citroën C3 Aircrossin hybridimallin saa myös seitsemänpaikkaisena.

Citroën C3 Aircross

Sähköisen Citroën ë-C3 Aircrossin akku on tuttu 44 kilowattituntinen litium-rautafosfaattiakku (LFP), jonka myötä WLTP-toimintamatka on noin 300 kilometriä.

Palaamme Citroën ë-C3 Aircrossin ominaisuuksiin myöhemmin varsinaisessa koeajossa.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat