25.8.2018

Lämpöoranssi ja uudet kujeet: Honda NSX saa faceliftin

Honda NSX

Se uudempi Honda NSX saa kourallisen visuaalisia päivityksiä, mutta mielenkiintoisemmat jutut tapahtuvat pinnan alla.

Hartaan odotuksen jälkeen maailmaan saapunut toisen mallipolven Honda NSX on saavuttanut pienten viilausten vaatiman iän. Vielä ei siis voida sanoa, onko NSX:stä tulossa kilpakumppani Nissan GT-R:n tapainen tasaisesti päivitettävä veteraani, mutta ainakaan Honda ei aio jäädä odottelemaan lippulaivansa ikääntymistä tyhjin käsin.

Uudistuksista silmiinpistävin on uusi Thermal Orange helmiäisväri, jonka yhteydessä NSX:n keulailmettä on viilattu muutenkin. Hiilikeraamisten jarrulevyn jarrusatulat saa halutessaan samalla oranssilla maalattuina. Matkustamossa ilmiselvin uudistus on mahdollisuus joko punaiselle täysnahkasisustalle tai indigonsiniselle Alcantaran ja nahan yhdistelmälle.

Honda NSX

Suurempi remontti on tapahtunut kuitenkin pinnan alla. Etuvakaaja on nyt 26 prosenttia jäykempi, takavakaaja on 19 prosenttia jämäkämpi. Samalla vaihtokoppaan on joutunut kasa takapään puslia. Säädettävät iskunvaimentimet ovat saaneet uuden ohjelmoinnin, joten pehmeimmän asetuksen luvataan olevan aiempaa lempeämpi. Alustamuutokseksi voidaan laskea myös vakiorenkaan vaihtuminen Continentalin SportContact 6:ksi, Pirellin säilyessä lisävarustelistalla.

Mutta ei tässä vielä kaikki! NSX:n jännittävä Sport Hybrid SH-AWD -nelivetohybridijärjestelmä on saanut uuden ohjelmoinnin, samoin kuin sähköinen ohjaustehostin ja ajonvakautusjärjestelmä. Moottoripuolella uutta on bensiinimoottorin hiukkassuodatin, joten NSX on jatkossa Euro 6d-TEMP -päästörajat selvittävä. Samalla polttomoottorista on vaihdettu myös polttoaineen suihkusuuttimet ja turboahtimen pitäisi reagoida lämpöenergiaan aiempaa herkemmin.

Honda NSX ja vaikea lapsuus

Millaisia muutokset sitten ovat? Hondan mukaan uusi-uusi NSX päihittää edellisen uuden NSX:n kahdella sekunnilla Formuloistakin tutulla Suzukan moottoriradalla. 5,8 kilometrin radalla ero ei ole mitätön.

Honda kertoo, että NSX:n uusi vuosimalli menee tuotantoon aivan näillä näppylöillä ja tilauskirjat ovat jo avoinna. Nopeimmat saavat uudistuneet hybridisporttinsa vielä tänä vuonna.

Lähde ja kuvat: Honda

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat