25.11.2018 Liikenne Halvalla parkkiin Helsingissä – Messukeskus lupaa säilyttää huokean hinnan Jaa artikkeli: Kopioi linkki Kopioi linkki leikepöydälle Facebook Jaa facebookissa WhatsApp Jaa WhatsAppissa Messukeskus uudistaa vuoden alussa pysäköintipalvelunsa ottamalla käyttöön puomittoman järjestelmän. Uudistus sujuvoittaa liikennöintiä ja selkeyttää lipputuotteiden valikoimaa. Uusi järjestelmä perustuu rekisterinumeroiden tunnistukseen sisään- ja ulosajon yhteydessä. Uudistuksen myötä Messukeskuksen pysäköintialueiden puomit poistetaan ja paperiset pysäköintilipukkeet jäävät historiaan. Sujuvuuden lisäksi pysäköntiasiakasta kiinnostaa hinta. Messukeskus lupaa pitää jatkossakin kiinni edullisesta päiväkohtaisesta pysäköintihinnasta eikä siirry muualla Pasilan alueella yleisesti käytettyyn tuntiperusteiseen hinnoitteluun. Taksa on 12 euroa ensimmäiseltä vuorokaudelta ja kevenee sitä edullisemmaksi, mitä useamman vuorokauden pysäköi. Messukeskuksen pysäköintitalossa ja paikoitusalueella on yhteensä 4 600 pysäköintipaikkaa autoilijoille. Messukeskuksen pysäköintitalo palvelee myös alueen muiden tapahtumapaikkojen kuten Hartwall Arenan ja Linnanmäen asiakkaita. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Nopeus kasvaa – Uudistus sujuvoittaa ja nopeuttaa pysäköintipalveluamme. Autopay soveltuu erinomaisesti juuri Messukeskuksen kaltaisiin pysäköintikohteisiin, joissa on suuri asiakasvaihtuvuus. Hanke on mittava, sillä Messukeskuksessa vierailee vuosittain 1,2 miljoona kävijää, sanoo Messukeskuksen palvelu- ja tuotantojohtaja Mika Vakkilainen. – Kun suuret asiakasmäärät lähtevät alueelta lyhyen ajan sisään, tarvitaan joustava pysäköintijärjestelmä ruuhkien välttämiseksi. Tarjoamme asiakkaille myös totuttua enemmän jokaiselle parhaiten sopivia maksutapoja, korostaa EuroParkin toimitusjohtaja Christer Hede. Päivä, kuukausi vai vuosi? Uudistuksen myötä lipputuotteiden määrää karsitaan ja selkeytetään. Vaihtoehtoina ovat päiväkohtainen tai kuukausikohtainen pysäköinti sekä erityisesti rakentajia ja partnereita palveleva vuosipysäköinti. Kokousjärjestäjät ja esimerkiksi asiakastilaisuuksia järjestävät yritykset voivat tarjota pysäköinnin omille vierailleen. Invapaikoille pysäköinti on jatkossakin maksutonta. Uudistus tuo Messukeskuksen pysäköintiasiakkaille lisää maksutapavaihtoehtoja. Pysäköintimaksun voi suorittaa maksuautomaatilla, Autopayn nettisivujen kautta, mobiilimaksuna EasyPark-applikaatiolla tai laskulla jälkikäteen. Pysäköintiasiakas voi myös rekisteröityä Autopay-järjestelmän käyttäjäksi, minkä jälkeen rekisteröityjen ajoneuvojen pysäköintimaksut veloitetaan automaattisesti järjestelmään lisätyltä maksukortilta. Sähköäkään ei ole unohdettu Messukeskus kertoi hiljattain myös parantavansa sähköautoilijoiden palveluja yhteistyössä BMW Suomen ja Fortum Charge & Drive -verkoston kanssa avaamalla pysäköintitalossaan 24 uutta latauspistettä. Uudet latauspisteet soveltuvat kaikille sähköautoille ja hybrideille. Keskinopeiden tyypin 2 pisteiden enimmäisteho on 22 kW. Latauspisteet sijaitsevat Messukeskuksen pysäköintitalon alimmalla tasolla, jossa on jo entuudestaan viisi Tesla-latausasemaa. Lähde: Messukeskus Kuvat: Messukeskus/Pekka Hannila ja Heidi Koivunen Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 9.11.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tällaisia sähköauton latausasemia on Suomessa yhä liian vähän 29.10.2025 Autoilu Autoilija: luovutaan talvinopeusrajoituksista! 15.10.2025 Autoilu Päästöt vähentyneet merkittävästi – sähköautot kustannustehokas tapa jatkaa, linjaa selvitys 14.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: helpommin tulkittavia merkkiyhdistelmiä – kiitos! 10.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: päällystevauriot ovat ympärivuotinen riesa 9.10.2025 Uutinen Huolettaako, kun jakelurobotit ja itseohjautuvat ajoneuvot yleistyvät? 30.9.2025 Päivän kuva Päivän kuva: varo mustaa jäätä – ota ulkolämpömittari seurantaan 26.9.2025 Liikenne Saataisiinko tällä pienellä ja yksinkertaisella toimella helpotettua huolellista pysäköintiä? 25.9.2025 Liikenne Autoliitto ottaa kantaa opetuslupaopetuksen laatukeskusteluun – ”se on hyvin erikoista” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Kopioi linkki Kopioi linkki leikepöydälle Facebook Jaa facebookissa WhatsApp Jaa WhatsAppissa Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 9.11.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 6e – taistelua sähköä vastaan ei olisi kannattanut pitkittää näin kauan 8.11.2025 Koeajo Koeajo: Nissan Qashqai e-Power – ilman turhaa dramatiikkaa 9.11.2025 Ajatuksia autoista Näin Bugatti Veyronin, joka auttoi ymmärtämään miksi superautoja kannattaa valmistaa vaikka tappiollisesti – Ajatuksia autoista 6.11.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Suomi ei ole vielä valmis sähköautoille - vai onko liiankin? 7.11.2025 Moottoripyörät Brabus 1400 R Signature Edition – äärimmäinen mörkönaku 3.11.2025 Kuluttajat Ohjelmistopäivitys käynnisti Opel-sähköautossa ongelmavyyhdin – myyjä, korjaamo ja maahantuoja kieltäytyivät kuittaamasta yli 3 500 euron laskua 6.11.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Suomi ei ole vielä valmis sähköautoille - vai onko liiankin? 6.11.2025 Käyttötesti Dacia Duster ja haikeiden jäähyväisten viimeisiä ajatuksia – Käyttötesti 1.11.2025 Ajoneuvot Kaksiroottorinen wankel, turboahdin, sähkömoottori, akku ja 510 hevosvoimaa - niistä on Mazda Vision X-Coupé tehty 3.11.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: hädin tuskin sisäänajettu Ferrari Purosangue on tämän hetken kallein Nettiautossa listattu auto 20.10.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Nissan Juke - "juuri katsastettu, mutta puomi tuli lasista läpi" 9.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tiedätkö mitä virkaa näillä "viiksillä" tai "tuntosarvilla" on takavuosien jenkkiautoissa? 26.10.2025 Ajatuksia autoista Väläytin vahingossa pitkät rekkakuskin naamalle neljä kertaa, mutta väitän silti ajovalojen olevan paras asia uusissa autoissa – Ajatuksia autoista 28.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tässä oli Teboil vielä viikko sitten 13.10.2025 Kuluttajat Matille myytiin auto laittomilla renkailla – automyyjä on myöntänyt asian, mutta ei suostu korvaamaan