12.3.2023 Ajoneuvot Hyundai i10 päivittyi – yksi viimeisiä A-segmentin sotureita Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Euroopan A-segmentti supistuu kuin mikäkin maailmanlopun edellä, mutta ainakin Hyundai tuntuu olevan edelleen varsin sitoutunut omaansa. Hyundain Euroopassa myytävistä malleista pienin, i10, on käynyt läpi kasvojenkohotuksen noin 3,5 vuoden malli-iässä. Uudistukseen kuuluvat tyylillisten seikkojen lisäksi parannukset varusteluun. I10 on pieneksi kaupunkiautoksi hyvin, ja nyt vielä paremmin varusteltu.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyPikkuinen katsoo ylöspäinKolmisylinteristen, 1,0- ja 1,2-litraisten moottoreiden voi odottaa pysyvän ennallaan, sillä Hyundai ei mainitse niistä tiedotteessaan mitään. Sen sijaan varustelu ja sisätilan ilme kohenevat.I10:ssä on jatkossa vakiona 4,2-tuumainen digitaalimittaristo sekä 8-tuumainen kosketusnäyttö. Järjestelmä ottaa vastaan OTA-päivityksiä ja mahdollistaa Android Auto- sekä Apple Carplay -liitännät. USB-liitännät ovat vakiona edessä ja takana. Jalkatiloihin on niin ikään lisätty sininen tunnelmavalaistus. Moisia ominaisuuksia ei olisi joitain vuosia sitten voinut kuvitellakaan Hyundai i10:n kokoluokassa. Pikkuautot tuppaavat olemaan nykyään kokoistaan isompia.Jaksaa olla pirteäYleiseurooppalainen autoluokitus lähtee A:sta, ja tämän segmentin edustajat ovat pienimpiä henkilöautoiksi luokiteltavia autoja. Vaikka A-segmenttiläiset ovat kokonsa vuoksi keskimäärin varsin vähäpäästöisiä, tekee byrokratia niiden valmistamisesta aina vain kannattamattomampaa, mikä on tietenkin absoluuttisia päästöjä ja ihan vaikkapa kaupunkien tilankäyttöä ajatellen täysin nurinkurista.Facelift on koskettanut hienoisesti auton keulaa. Näkyvin muutos on tullut huomiovaloihin, jotka aiemman pyöreän sijaan noudattavat nyt uutta neliosaista kukintokuviota. Myös maskien ritilät ovat aavistuksen verran erilaiset. Huipulla jatkaa N-line, joka poikkeaa muista malleista ulkonäöllisesti sporttisempaan suuntaan, ja pitää sisällään tehokkaimman, 100 hevosvoiman moottorin. N-line yhdistää myös kaksi uutta ulkoväriä mustaan kattoon.Vaikka ympäriltä hyvin monet vaihtoehdot ovat kuihtuneet pois tai vähintään muuttuneet hankintahinnaltaan kalliiksi täyssähköautoiksi, jaksaa Hyundai pitää oman A-segmenttiläisensä pirteänä. Niin tekee muuten myös Kia, jonka Picanton sisarmalli i10 on. Molemmat ovat polttomoottorisia, ja sitä kautta edullisimpia uusia autoja, mitä Suomen markkinoilla tällä hetkellä on. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö niissä olisi luonnetta.Uudistunut Hyundai i10 etenee tuotantoon Turkissa huhtikuun aikana. Hinnat julkistetaan tuonnempana.Lähde ja kuvat: Hyundai Teksti: Benjamin Helander Lue lisää Kaikki artikkelit 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä – Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 18.3.2025 Uutinen Mitä Toyota Gazoo Racingilla on vedetty? Luvassa isoja takasiipiä ja keskimoottorinen GR Yaris 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa – uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 16.3.2025 Ajoneuvot Täyssähköisessä Mercedes-Benz ESprinter -retkeilyautossa on yllättävänkin paljon järkeä 14.3.2025 Uutinen Moottorin haastattelu: Toyota ei usko solid state -akkujen tulevan massatuotantoon vielä vuosikausiin 14.3.2025 Ajoneuvot Ulkonäkö pettää – Mercedes-Benz CLA on nyt nimittäin aivan uusi, ja lähtökohtaisesti valmistajansa energiatehokkain sähköauto 14.3.2025 Ajoneuvot Saisiko olla maailman nopeimmin kiihtyvä tuotantoauto? Tässä on Porsche Taycan Turbo GT Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 25.3.2025 Laivat Päivän kuva: seuraavat jätit uunista ulos 24.3.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Finlanders-yhtyeen keikkabussi 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 24.3.2025 Koeajo Koeajo: Mitsubishi ASX – jotain tuttua tässä on 23.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: jäähyväiset käytetylle Mersulle – tähän hintaan ja tällaiseen kotiin S124 meni 23.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: jäähyväiset käytetylle Mersulle – tähän hintaan ja tällaiseen kotiin S124 meni 24.3.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Finlanders-yhtyeen keikkabussi 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Hyundai Inster – uutuushalpis on todellinen ekoilija 19.3.2025 Laivat Baltic Princessin telakointi osa 2: nyt katsotaan mitä se on syönyt ja vedetään tuoreet maalit päälle 23.3.2025 Ajatuksia autoista Kun mainoksen ”Maailman paras Transporter” onkin Ford Transit – Ajatuksia autoista 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut”