17.10.2022 Ajoneuvot Hyundai investoi miljardeja – uusi sähköautoalusta paremmalla toimintamatkalla tulossa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Hyundai haluaa parantaa autoilijoiden asiakaskokemusta ja panostaa siihen runsaasti kehittyvän ohjelmistotekniikan avulla. Hyundai on ilmoittanut, että se aikoo investoida voimakkaasti tulevaisuuteen. Se on ilmoittanut, että se investoi vuoteen 2030 mennessä ohjelmistopohjaisten ajoneuvojen kehittämiseen kaikkiaan 18 triljoonaa Korean wonia eli yli 12 miljardia dollaria. Hyundai julkisti lokakuussa uuden koko maailmaa kattavan strategian, jonka tavoitteena on, että kaikki konsernin ajoneuvot kaikissa segmenteissä ovat ohjelmistopohjaisia vuoteen 2025 mennessä.Esimerkiksi verkon yli tapahtuvat Over-The-Air (OTA) -ohjelmistopäivitykset ovat saatavilla Hyundai Motor Groupin kaikkiin uusiin automalleihin, sähköautoista polttomoottoriautoihin lähivuosina, vuoteen 2025 mennessä. Järjestelmä mahdollistaa konsernin valmistamien automallien ohjelmistojen pysymisen ajan tasalla kaikkialla maailmanlaajuisesti. Kun ohjelmistoalusta standardoidaan, sillä tavoin Hyundai saa vähennettyä valmistuskustannuksia ja lyhennettyä tuotekehitykseen kuluvaa aikaa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyUuden sukupolven sähköautoalusta myös tulossaHyundai aikoo esitellä vuonna 2025 kokonaan uusia ajoneuvoja, jotka perustuvat kahteen uuteen sähköautoalustaan. Alustojen nimet ovat eM ja eS. Uudet pelkästään sähköajoneuvoille kehitetyt ajoneuvoalustat luodaan konsernin IMA (integrated Modular Architecture) -järjestelmän alle. Järjestelmä mahdollistaa tulevaisuudessa sähköautojen ydinkomponenttien, kuten akkujen ja moottoreiden, standardoinnin ja modularisoinnin.Hyundain eM-alusta kehitetään erityisesti sähköautoille kaikissa segmenteissä. Tarjolle tulee myös 50 prosenttia nykyistä parempaa toimintamatka yhdellä latauksella. Lisäksi eM-alustaa kehitetään tukemaan tason 3 tai jopa korkeampaa autonomista ajotekniikkaa sekä OTA-ohjelmistopäivitysominaisuuksia.Hyundain eS-alusta puolestaan on eksklusiivinen alusta, joka kehitetään vain Purpose Built Vehicles (PBV) -ajoneuvojen pohjaratkaisuksi. Tämä rakenne on täysin joustava vastaamaan monenlaisia vaatimuksia ja räätälöityjä ratkaisuja kuljetus-, logistiikka- ja autoteollisuuden yrityksille.Hyundai-konsernin tavoitteena on vähentää merkittävästi autonvalmistuksen massatuotantoprosesseihin käytettävää aikaa, sen vuoksi yhteiset laitteisto- ja ohjelmistoalustat ovat tärkeitä. Tämä mahdollistaa ajoneuvon komponenttien jakamisen kaikkien eri ajoneuvosegmenttien kesken, mikä johtaa tehokkaampaan ajoneuvokehitykseen ja suurempiin kustannussäästöihin.Muuttuva yhteiskunta täytyy huomioidaHyundai Motor Group -konsernin mukaan tulevaisuuden visio liikkuvuudesta muuttuu täysin. Hyundailla nähdään, että tulevaisuuden liikkumisratkaisuissa ihmiset voivat nauttia helposta ja saumattomasta matkustamisesta, vaikka he eivät itse omistaisi autoa. Hyundai-konsernin keskipitkän ja pitkän aikavälin strategiassa otetaan huomioon liikkuvuuden uudet ulottuvuudet. Software Defined Vehicles (SDV) -ohjelmistoratkaisut ovat tällöin ydinteknologia, joka yhdistää saumattomasti uusia mobiililaitteita sekä -palveluita.Jo nyt Hyundain valmistamat autot on varustettu SDV-ohjelmistoteknologioilla. Niihin kuuluvat Infotainment-tietoviihdejärjestelmä, liitettävyyspalvelut sekä kuljettajaa avustavat järjestelmät (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS). Tekniikan nopean kehittymisen myötä avautuu kokonaan uusien mahdollisuuksien maailma. Yhteiskunta muuttuu, kulkuvälineet kehittyvät ja ohjelmistopohjaiset ajoneuvot yleistyvät.Liikkuvuuden ajattelutapaa voimakkaasti lähitulevaisuudessa muokkaava suunnitelma antaa asiakkaille vapauden päivittää autojensa turvallisuutta, mukavuutta, liitettävyyttä ja suorituskykyä etänä missä ja milloin tahansa. Jatkuvasti kehittyvä ohjelmistoteknologia mahdollistaa myös asiakaskokemuksen jatkuvan kehittämisen koko auton elinkaaren ajan.Myös tekoälyä kehitetäänHyundai on kehittänyt uuden tietoalusta, jonka nimi on Connected Car Operating System (ccOS). Sen avulla korealaisvalmistaja pystyy tarjoamaan asiakkaille räätälöityjä palveluita ja tietoja kyetään käsittelemään nopeasti.Hyundai Motor Group -konsernissa odotetaan, että jopa 20 miljoonan ajoneuvoa rekisteröidään Connected Car Services (CCS) -palveluun vuoteen 2025 mennessä.Tietoa keräämällä Hyundai pystyy tarjoamaan innovatiivisia uusia palveluita yhdistämällä ja prosessoimalla erilaista autojen elinkaaren aikana syntyvää dataa. Samalla pystytään kehittäämään autojen tekoälyyn perustuvia henkilökohtaisia palveluita ja toimintoja, jotka vastaavat jopa yksittäisten asiakkaiden toiveisiin ja vaatimuksiin.Tietoalusta on autolla ajamista varten, mutta sillä on myös tärkeä rooli muissa liikkumispalveluissa. Connected Car -palvelun datan avulla pystytään tarjoamaan parempaa ja monipuolisempaa liikkumiskokemusta. Datan avulla Huyndai kehittää myös muita tulevaisuuden liikkumispalveluita, kuten liikkumistarkoitukseen suunniteltuja ajoneuvoja (Purpose Built Vehicles, PBV), kehittyneitä ilma-aluksia (Advanced Air Mobility, AAM), robottitakseja sekä erilaisia robotteja.Hyundailla halutaan olla mukana luomassa uutta liikkuvuusekosysteemiä, joka yhdistää autot muihin liikkumisvälineisiin datayhteyden ja skaalautuvuuden perusteella. Lisäksi se mahdollistaa täysin uuden ajattelutavan liikkuvuudelle. Järjestelmässä yhdistetään myös muut mahdolliset datapohjaiset alustakumppanuudet erilaisten toimialojen, kuten logistiikan, majoituksen, vapaa-ajan ja viihteen kanssa.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyTulossa maailmanlaajuinen ohjelmistokeskusVarmistaakseen hyvän aseman liikkuvuusratkaisujen tarjonnassa Hyundai Motor Group perustaa maailmanlaajuisen ohjelmistokeskuksen. Ohjelmistokeskuksen tarkoituksena on vastata ennakoivasti tulevaisuuden liikkuvuusmarkkinoiden muutoksiin pitkällä aikavälillä. Global Software Center kehittää ohjelmistopohjaisia ​​liikkuvuuslaitteita ja -ratkaisuja, jotka palvelevat ajoneuvomarkkinoita laajempaa kohderyhmää kasvattaessaan tarjontaansa liikkuvuus- ja logistiikkamarkkinoille.Lähde: Hyundai Lue lisää Kaikki artikkelit 18.9.2024 Uutinen Vaikka uusien autojen rekisteröinti sakkaa, Suomen autokanta sähköistyy EU:n kärkivauhtia – sille on selitys 18.9.2024 Uutinen Suomalainen Hornet-lentäjien kellovalmistaja ja Jeep aloittavat yhteistyön – ainutlaatuinen Jeep-arvokellojen sarja tulossa 17.9.2024 Autoilu Älykäs nopeusavustin tuli uusiin autoihin – mutta miten toimii? 16.9.2024 Euro NCAP Euro NCAP jakoi tähtiä – Jeep Avenger erottuu joukosta väärällä tavalla 16.9.2024 Uutinen Asiakas halusi päättää leasing-sopimuksen 12 kuukauden jälkeen – myyjän mukaan se oli mahdollista vasta 48 kuukauden kohdalla 15.9.2024 Esittely Kun kaikki on jossain muualla – Gibraltarin erikoisajoneuvot 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii – ja todellakin uskaltaa – mennä kovaankin maastoon 13.9.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: Peugeot E-5008 on toistaiseksi luokkansa ainoa 7-paikkainen sähkö-SUV, mutta onneksi se onnistuu tehtävässään 13.9.2024 Uutinen Sähköautot ovat syrjäyttämässä bensiiniajoneuvot Etiopian pääkaupungissa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 17.9.2024 Koeajo Koeajo: Land Rover Defender 130 V8 – Hävyttömän makea 17.9.2024 Testit Liveseuranta: Katumaasturien vertailulenkki 17.9.2024 Käyttötesti käytetyllä Parivertailu: Å koda Octavia vs Mercedes-Benz 250 D – vanhassa vara parempi, vai onko sittenkään? 16.9.2024 Uutinen Asiakas halusi päättää leasing-sopimuksen 12 kuukauden jälkeen – myyjän mukaan se oli mahdollista vasta 48 kuukauden kohdalla 18.9.2024 Uutinen Suomalainen Hornet-lentäjien kellovalmistaja ja Jeep aloittavat yhteistyön – ainutlaatuinen Jeep-arvokellojen sarja tulossa 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii - ja todellakin uskaltaa - mennä kovaankin maastoon 12.9.2024 Uutinen Totuus hulppeasta, yli miljoonan arvoisesta Dubain rekisterikilvestä paljastui – oliko rekisterikilpi sittenkin tekaistu? 16.9.2024 Uutinen Asiakas halusi päättää leasing-sopimuksen 12 kuukauden jälkeen – myyjän mukaan se oli mahdollista vasta 48 kuukauden kohdalla 15.9.2024 Lentokoneet Lentokoneet: viimeinenkin perinteinen eurooppalaislentoyhtiö harkitsee luopuvansa ilmaisista aterioista lyhyillä ja keskipitkillä lennoilla 11.9.2024 Käyttötesti käytetyllä Parivertailu: premium-Mercedekset aikakoneessa – vanha diesel vastaan uusi lataushybridi 24.8.2024 Lentokoneet Lentokoneet: Finnair ja useat muut länsiyhtiöt ovat alkaneet käyttää Talebanin hallitseman Afganistanin ilmatilaa, koska se on turvallisin reitti Euroopasta Aasiaan 27.8.2024 Renkaat Laitonta pitoa – Moottori löysi lukuisia kiellettyjä nastarenkaita 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii - ja todellakin uskaltaa - mennä kovaankin maastoon 2.9.2024 Testit Rengastesti: kalliit kitkat ja halvat nastat - purevia piikkejä, liukkaita lamelleja 12.9.2024 Uutinen Totuus hulppeasta, yli miljoonan arvoisesta Dubain rekisterikilvestä paljastui – oliko rekisterikilpi sittenkin tekaistu?