18.5.2020 Ajoneuvot Katto pois ja kohti retrokesää: Porsche 911 Targa 4 Uusin 911 Targa jatkaa alkuperäisellä teemalla. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Porsche 911 jatkaa sukupolvenvaihdostaan: uusimmasta sukupolvesta aiemmin esitellyn coupén ja Cabriolet-avomallin rinnalle on nyt esitelty perinteikäs 911 Targa. Avattavalla kattopalalla varustettu 911 Targa jatkaa edeltäjänsä linjoilla: suuri teräksinen turvakaari yhdessä avaran takalasin kanssa luo autolle makean retrofiiliksen – siis suoran viittauksen alkuperäiseen 911 Targaan 1960-luvulle.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyYhä TargaKattomekanismi on hiottu versio edeltäjästä: lasikatto aukeaa takaviistoon, kangaskatto taittuu turvakaaren yli ja ikkuna palautuu alkuperäiselle paikalleen. Operaatio onnistuu 19 sekunnissa nappia painamalla. Edeltäjäversion koeajon voit lukea täältä.Tyypillisesti saksalaisinsinöörit ovat pohtineet kaikkea: auton pysäköintitutkat varmistavat tilan riittävän auton takana ikkunan liikkeelle ja estävät operaation, jos auto on alle puolen metrin päässä seinästä.Porsche kertoo tuulilasin karmin kätkevän käsin nostettavat ilmanohjaimet, jotka parantavat mukavuutta katto auki ajonopeuksilla 50–145 km/h.Uusi 911 Targa on ainakin toistaiseksi saatavilla vain nelivetoisena. Perusmalli on 911 Targa 4, eli 3-litraisen turbobokserin 385 hevosvoiman ja 8-portaisen PDK-kaksoiskytkinvaihteiston vauhdittama paketti. 911 Targa 4S korottaa voimavarat 450 hevosvoimaan, ja tähän versioon tarjotaan PDK:n vaihtoehdoksi 7-portaista manuaalia. 911 Targa 4S:n varustelu kattaa taka-akselin luistonrajoittimen: PDK:n kanssa se on sähkömekaaninen, manuaalivaihteistolla mekaaninen.Yhä nopeaSuorituskyky ei paljoa uudesta kattorakenteesta muutu – 911 Targa perustuu 911 Cabrioletin peruskoriin. 911 Targa 4 saavuttaa satasen 4,2 sekunnissa, kun S-versio pysäyttää kellot 3,6 sekuntiin.Lisäsuorituskykyä mutkiin voi hankkia lisävarusteisella nelipyöräohjauksella tai PDDC-paketin aktiivisilla kallistuksenvaimentimilla.911 Targa 4:ään saa myös helpotusta avoautounelmiin niin huonosti sopiviin ruuhkiin. Porsche InnoDrive käyttää karttadataa ennakoidakseen seuraavan kolmen kilometrin nopeusrajoitukset. Lisähavaintoja järjestelmä tekee vallitsevasta liikennetilanteesta tutkan ja kameroiden perusteella. Lisäksi Traffic Jam -avustin helpottaa ruuhkamatelua seuraamalla kaistoja ja edellä meneviä ajoneuvoja yhdessä aktiivisen vakionopeudensäätimen kanssa.Entistä retrompi911 Targa 4:ään tarjotaan myös alkuperäisen 911 Turbon, eli 930-sukupolven, inspiroimaa kaksiväristä nahkasisustaa. Retrotyyliä voi siis syventää entisestään.Uutta Targaa odotellessa lue 911 Carreran ja 911 Carrera Cabrioletin koeajot!Teksti: Lauri Ahtiainen, lähde ja kuvat: PorscheMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon – yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 20.12.2024 Moottoriurheilu Formula-fanin viime tingan lahjavinkki: Lego Icons McLaren MP4/4 Senna 20.12.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: Dongfeng Nammi Box on erikoisimpia sähköautoja vähään aikaan – 25 tonnilla saa paljon, muttei tarkoituksellisestikaan miellytetä kaikkia 20.12.2024 Uutinen Volkswagenin ID.-täyssähköautot ylittivät 10000 auton rajan Suomessa 20.12.2024 Ajoneuvot Autoliitto varoittaa: pitkät pyhät vaaraksi autoille – ”nyt olisi korkea aika tarkistaa…” 18.12.2024 Automatkailu Ulkomaille automatkaileva, ensi vuonna helpottuu – Vihreä kortti digitaaliseksi 17.12.2024 Uutinen Tämäkin oli kiinalaisille autoille langetettujen rangaistustullien vaikutusta – suuri määrä hybridejä myyntiin 17.12.2024 Autoilu Vähäpäästöisten autojen pysäköintialennus Helsingissä loppuu monilta ensi vuonna Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 26.12.2024 Lentokoneet Mitä tulee, kun yhdistää historian suurimman ja nopeimman matkustajalentokoneen? - British Airwaysin uusi ykkösluokka 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon - yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 25.12.2024 Klassikko Klassikko: Škoda Octavia RS vm. 2000 – Willkommen in der Familie! 25.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi Q4 e-tron – entistä pidemmälle ja entistä paremmin 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 23.12.2024 Laivat Helsingissä rakennettiin neljän vuoden aikana kuuden aluksen loistoristeilijäluokka - nyt tuoreinkin niistä on 20-vuotias 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 22.12.2024 Lentokoneet Finnair vastaanotti jo toiseksi viimeisen Airbus A350 -yksilönsä - tervetuloa kotiin, OH-LWT 21.12.2024 Koeajo Koeajo: Tesla Model Y Long Range – kovaa kyytiä seitsemälle hengelle 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 1.12.2024 Laivat Helsingistä tekee joulusesongin luksusristeilyitä maailman kyvykkäin huvialus, joka on tunkeutunut mm. pohjoiselle luoksepääsemättömyyden navalle 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti