5.2.2020 Ajoneuvot Michelin X-Ice Snow – uutuusrengas pyrkii kitkarenkaiden ykköseksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Uusi kitkarengas Michelin X-Ice Snow pyrkii haastamaan Continentalin hallitseman nastattomien talvirenkaiden kärkipaikan. Keskieurooppalaisten rengaskonsernien Pohjoismaiden-valloitus jatkuu, mitä tulee meikäläisiin oloihin tarkoitettuihin talvirenkaisiin. Sekä ranskalainen Michelin että saksalainen Continental ovat viime aikoina onnistuneet luomaan renkaita, jotka ovat omissa kategorioissaan peitonneet jopa alan konkarin Nokian Renkaiden osaamisen. Nyt pohjoismaisten kitkarenkaiden valikoima laajenee uudella Michelin X-Ice Snow -renkaalla, joka haastaa luokan ykköstilaa tällä hetkellä hallussaan pitävän Continental Conti Viking Contact 7:n.Viimeksi mainittuhan esitti taas yhden harppauksen kitkarenkaiden saralla, ja pito jäällä sekä lumella yhdistettynä yllätyksettömään käytökseen takasivat rengastestimme ylivoimaisen voiton.Michelin on niin ikään uudella kitkarenkaallaan tosissaan liikkeellä. Tuoreessa muistissa on vielä valmistajan testimenestys nastarenkaissa: toissa vuonna esitelty 250-nastainen Michelin X-Ice North 4 nousi toisessa rengastestissämme suoraan nastarenkaiden ykköseksi.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyParannusta miltei kaikessaNyt esiteltävä Michelin X-Ice Snow korvaa vuosikausia myynnissä olleen X-Ice Xi3 -kitkarenkaan, jonka pito lumella ja jäällä on jäänyt jo tuoreimpien kilpailijoiden varjoon.Michelin lupaa, että uutuusrengas tarjoaa edeltäjäänsä nähden 4 prosenttia paremman pidon lumella, ja jääpidon kerrotaan kohentuneen niinkin paljon kuin 8 prosenttia. Selvää parannusta on luvassa myös vesiliirto- ja loskaliirto-ominaisuuksiin.Myös taloudellisuus lienee paremmin hanskassa, sillä vierinvastuksen kerrotaan pienentyneen yhdeksällä prosentilla. Melutason Michelin kertoo pysyneen samalla linjalla edeltäjärenkaan kanssa.Valmistaja painottaa tuttuun tapaansa myös sitä, että rengas kestää kulutusta tuntuvasti kilpailijoita paremmin, ja että renkaan ominaisuudet heikkenevät iän myötä muunmerkkisiä vähemmän. Näin pitoa pitäisi ikääntyneellä renkaalla olla muita runsaammin.Lisää kokoja yläpäähänLopullinen totuus X-Ice Snow -renkaan paremmuudesta selviää ensi syksynä julkaistavassa uusimmassa rengastestissämme, mutta ensituntumat Ruotsin Uumajassa järjestetyssä esittelytilaisuudessa lupaavat hyvää.Erityisesti kääntyvyys jääradan mutkiin Volkswagen Golf -testiautolla oli nöyrää, ja pidon rajan pystyi helposti kontrolloimaan ohjauspyörän takana – ominaisuus, johon kitkarenkaita ei vielä muutama vuosi sitten pystytty jäällä yhdistämään.Michelin X-Ice Snow tulee tarjolle niin henkilöautoihin tarkoitettuna painoksena että katumaastureihin suunniteltuna X-Ice Snow SUV -versiona.X-Ice Snow -tuoteperhettä kaupataan kaikkiaan 123 eri koossa, joista peräti 42 on uusia. Näistä tänä vuonna tulee myyntiin 82 kokoa, jotka kattavat 85 prosenttia myynnistä; loput 41 kokoa ovat luvassa kauppoihin ensi vuoden keväällä. Uudet koot sijoittuvat 17-tuumaisista ylöspäin – koko valikoima ulottuu kapeasta 175/70 R14 -koosta aina jättimäiseen 285/45 R22 -renkaaseen asti.Teksti: Jussi Saarinen Kuvat: Michelin Lue lisää Kaikki artikkelit 31.3.2025 Autoilu Kyllä se tulee – kesä ja kesänopeudet! 30.3.2025 Ajatuksia autoista Mitä välivuoden jälkeen Jaguar: haastattelussa toimitusjohtaja Rawdon Glover 29.3.2025 Uutinen Traficom: kuljettaja on vastuussa, vaikka auto jarruttaisi itsestään 28.3.2025 Uutinen Autotuojat ja teollisuus: Trumpin tuontitulleista kärsii eniten amerikkalaiset kuluttajat 28.3.2025 Autoilun hinta Uudet autot turvallisempia, 1000–2000 euron kierrätyspalkkion ideoijat muistuttavat 28.3.2025 Klassikko Vuoden 1961 Geneven perintö: ainutkertainen ja alkuperäinen Jaguar E-Type 27.3.2025 Käyttötesti Käyttötesti alkaa: Dacia Duster 4×4 – järkirakkautta ensisilmäyksellä 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 27.3.2025 Kuluttajat Autolasien hinnat ovat nousseet huimasti viime vuosina – vakuutusyhtiölle jopa yli 10 000 euron yksittäinen korvaus tuulilasivahingosta! Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 30.3.2025 Ajatuksia autoista “Se ei ole puhelin, se on auto” – VW-pomon kommentti kertoo paljon mielentilastamme – Ajatuksia autoista 30.3.2025 Koeajo Maistiainen: Dacia Bigster – uutta kokoa ja makua hintatietoisille 29.3.2025 Kysy Autoista Kysy autoista: onko auton ohjelmointi laillista? 29.3.2025 Koeajo Koeajo: Škoda Elroq tekee harmaasta haluttavaa 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 24.3.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Finlanders-yhtyeen keikkabussi 25.3.2025 Laivat Päivän kuva: seuraavat jätit uunista ulos 27.3.2025 Käyttötesti Käyttötesti alkaa: Dacia Duster 4x4 – järkirakkautta ensisilmäyksellä 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle