1.12.2020 Ajoneuvot Pienempi ja halvempi Volkswagen ID.2 -sähköauto on suunnitteilla Volkswagen I.D. -perheenjäseniä. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen ID.2 on tällä hetkellä paras arvaus saksalaisvalmistajan tulevan sähköauton nimeksi. Suunnitteilla on joka tapauksessa halvempi ja pienempi Polo-kokoluokan täyssähköauto ID.3-mallin alapuolelle. Volkswagen ID.2 lienee nimi tulevalle Polo-kokoluokan sähköautolle, jota Volkswagen suunnittelee. Se tulee joka tapauksessa ID.3-mallin alapuolelle, joten oletettavasti lähinnä ID.1 ja ID.2 olisivat loogiset nimivaihtoehdot. Asiasta uutisoi Automotive News Europe.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVolkswagen ID.2Volksagen ID.2 pyritään saamaan mahdollisimman pian markkinoille, mutta näillä näkymin se nähtäneen aikaisintaan vuonna 2023. Volkswagen on perustanut oman (Small BEV) projektiryhmän kehittämään tuota Polon kokoista sähköautoa. Uutuus tulee joka tapauksessa pohjautumaan samalle MEB-perusrakenteelle kuin VW ID.3 ja moni muukin konsernin sähköauto.Tästä olisi tarkoitus luoda saksalaismerkin edullisin sähköauto ja se korvaisi varmaankin ainakin sähköisen e-Upin. Saksassa sille kaavaillaan noin 20 000 euron hintaa. Tämän saavuttamiseksi se käyttänee edullisempia ja energiatiheydeltään heikompia litium-rautafosfaattiakkuja.– Golfin sähköversiossa oli vain 36 kilowattitunnin akku, ja koska tuleva pieni sähköautomme on tarkoitettu lähinnä lyhyeiden etäisyyksien kaupunkiajoon, voisin kuvitella suunnilleen vastaavankokoisen akun riittävän, kertoi Volkswagenin lähde Automotive News Europelle.Volkswagen ei ole paljastanut auton ulkonäöstä mitään, ja siksi käytimme kuvituskuvassa vuoden 2018 Geneven autonäyttelyssä esiteltyä konseptien riviä. Volkswagen on myös toistaiseksi vaitonainen milloin auto tulisi markkinoille tai missä se valmistetaan.Tärkeä osa suunnitelmiaTuo tuleva sähköauto tulee kuitenkin auttamaan Volkswagenia Euroopan tiukkojen hiilidioksidipäästörajojen saavuttamisen kanssa. Samalla se mahdollistaa sähköisen liikkumisen entistä useammalle. Volkswagen on myöntänyt, että Euroopan unionin tiukat päästörjat pakottavat sen kasvattamaan hybridi- ja sähköautojen osuutta entisestään. Vuoteen 2030 mennessä Volkswagen pyrkii myymään 60 prosenttia tuotannostaan hybrideinä ja sähköautoina.Volkswagen jatkaa uusien sähköautojen tuomista markkinoille. Volkswagen ID.4 on saanut jo hinnat, vaikka sen päämarkkinaksi onkin kerrottu Euroopan lisäksi myös Kiina ja Yhdysvallat. Tämän lisäksi Volkswagen on paljastanut jo varsin paljon tulevasta ID.5-mallistakin.Näiden lisäksi pikkupaku ID Buzz on kaavailuissa vuodelle 2022 ja suurempi sedan ID.6 vuodelle 2023. Näistä jälkimmäinen lupailee tarjota jopa 700 kilometrin toimintasäteen.Uutisoimme jo aiemmin Volkswagenin investoivan peräti 73 miljardia euroa sähköistykseen, joka on siis noin puolet valmistajan 150 miljardin budjetista. Tavoitteena on valmistaa 1,5 miljoonaa sähköautoa vuoteen 2025 mennessä.Kuvituskuva: Lauri Ahtiainen/Moottorin arkisto, Lähde: Automotive News Europe Lue lisää Kaikki artikkelit 14.7.2025 Uutinen Nissanin tehdas Sunderlandissa on ensimmäinen laatuaan Euroopassa – näin siellä syntyy koko kansan katumaasturi Nissan Qashqai 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 13.7.2025 Ajoneuvot Bentley EXP 15 -konsepti ennakoi täysin uuden ajan Bentley’ä, mutta sen oviratkaisu on lainattu Hyundai Velosterista 11.7.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 N näki viimein päivänvalon – kiinteä takasiipi kertonee kaiken oleellisen tästä sähköisestä urheilusedanista 10.7.2025 Ajoneuvot Toyotan multi-pathway solution ulottuu nyt myös rallipolulle – vetykonsepti GR Yaris Rally2:sta tullaan näkemään Suomen MM-ralleissa 10.7.2025 Ajoneuvot Tiedätkö mikä auto on Suomen edullisin ja samalla Euroopan ostetuin? 10.7.2025 Ajoneuvot Tässä on uusi Mazda CX-5 – erottuvuustekijöitä riittää, eikä vähäisimpänä ahtamaton 2,5-litrainen bensiinimoottori vuonna 2025 10.7.2025 Ajoneuvot Hyundai tylyttää: ”kukaan ei enää halua manuaalivaihteistoja” Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen