1.12.2020 Ajoneuvot Pienempi ja halvempi Volkswagen ID.2 -sähköauto on suunnitteilla Volkswagen I.D. -perheenjäseniä. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen ID.2 on tällä hetkellä paras arvaus saksalaisvalmistajan tulevan sähköauton nimeksi. Suunnitteilla on joka tapauksessa halvempi ja pienempi Polo-kokoluokan täyssähköauto ID.3-mallin alapuolelle. Volkswagen ID.2 lienee nimi tulevalle Polo-kokoluokan sähköautolle, jota Volkswagen suunnittelee. Se tulee joka tapauksessa ID.3-mallin alapuolelle, joten oletettavasti lähinnä ID.1 ja ID.2 olisivat loogiset nimivaihtoehdot. Asiasta uutisoi Automotive News Europe.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVolkswagen ID.2Volksagen ID.2 pyritään saamaan mahdollisimman pian markkinoille, mutta näillä näkymin se nähtäneen aikaisintaan vuonna 2023. Volkswagen on perustanut oman (Small BEV) projektiryhmän kehittämään tuota Polon kokoista sähköautoa. Uutuus tulee joka tapauksessa pohjautumaan samalle MEB-perusrakenteelle kuin VW ID.3 ja moni muukin konsernin sähköauto.Tästä olisi tarkoitus luoda saksalaismerkin edullisin sähköauto ja se korvaisi varmaankin ainakin sähköisen e-Upin. Saksassa sille kaavaillaan noin 20 000 euron hintaa. Tämän saavuttamiseksi se käyttänee edullisempia ja energiatiheydeltään heikompia litium-rautaÂfosfaattiÂakkuja.– Golfin sähköversiossa oli vain 36 kilowattitunnin akku, ja koska tuleva pieni sähköautomme on tarkoitettu lähinnä lyhyeiden etäisyyksien kaupunkiajoon, voisin kuvitella suunnilleen vastaavankokoisen akun riittävän, kertoi Volkswagenin lähde Automotive News Europelle.Volkswagen ei ole paljastanut auton ulkonäöstä mitään, ja siksi käytimme kuvituskuvassa vuoden 2018 Geneven autonäyttelyssä esiteltyä konseptien riviä. Volkswagen on myös toistaiseksi vaitonainen milloin auto tulisi markkinoille tai missä se valmistetaan.Tärkeä osa suunnitelmiaTuo tuleva sähköauto tulee kuitenkin auttamaan Volkswagenia Euroopan tiukkojen hiilidioksidipäästörajojen saavuttamisen kanssa. Samalla se mahdollistaa sähköisen liikkumisen entistä useammalle. Volkswagen on myöntänyt, että Euroopan unionin tiukat päästörjat pakottavat sen kasvattamaan hybridi- ja sähköautojen osuutta entisestään. Vuoteen 2030 mennessä Volkswagen pyrkii myymään 60 prosenttia tuotannostaan hybrideinä ja sähköautoina.Volkswagen jatkaa uusien sähköautojen tuomista markkinoille. Volkswagen ID.4 on saanut jo hinnat, vaikka sen päämarkkinaksi onkin kerrottu Euroopan lisäksi myös Kiina ja Yhdysvallat. Tämän lisäksi Volkswagen on paljastanut jo varsin paljon tulevasta ID.5-mallistakin.Näiden lisäksi pikkupaku ID Buzz on kaavailuissa vuodelle 2022 ja suurempi sedan ID.6 vuodelle 2023. Näistä jälkimmäinen lupailee tarjota jopa 700 kilometrin toimintasäteen.Uutisoimme jo aiemmin Volkswagenin investoivan peräti 73 miljardia euroa sähköistykseen, joka on siis noin puolet valmistajan 150 miljardin budjetista. Tavoitteena on valmistaa 1,5 miljoonaa sähköautoa vuoteen 2025 mennessä.Kuvituskuva: Lauri Ahtiainen/Moottorin arkisto, Lähde: Automotive News Europe Lue lisää Kaikki artikkelit 8.9.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: uusi Hyundai Santa Fe on parhaimmillaan luksustila-auton ja katumaasturin yhdistelmä 6.9.2024 Uutinen Kuluttajan ostaman sähköauton valot huurtuivat jatkuvasti – myyjä ei korvannut, vaan kehotti kuivattamaan umpioita säännöllisesti 5.9.2024 Ajoneuvot Perheautojen kuninkaallinen Volvo XC90 jatkaa eloa EX90:n rinnalla tämän näköisenä 5.9.2024 Liikenneturvallisuus Tasoristeysonnettomuuksia sattunut harvinaisen vähän – kymmeniä risteyksiä poistetaan tai parannetaan joka vuosi 4.9.2024 Uutinen Auton Päivä tulee taas – tavoitteena yhä muistuttaa autoilun merkityksestä Suomessa 4.9.2024 Uutinen Takuun alaisen Kian lasikattoa korjattiin usean vuoden aikana eikä se tullut kuntoon – myyjäliike tarjosi hyvityksenä veloituksetonta huoltoa 3.9.2024 Uutinen Volkswagen ei pysy säästötavoitteessaan – leikattava vielä miljardeja 3.9.2024 Uutinen Autoalalta ehdotus alavireisen markkinan parantamiseksi – elokuun rekisteröinnit edelleen matalat 2.9.2024 Yleinen Toyota ja BMW suunnittelevat vety-yhteistyötä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.9.2024 Autoilun aikakone Toyota 222D: kun japanilaiset tekivät B-ryhmän ralliauton – melkein 6.9.2024 Laivat Laivat: Viking Glory ja -Grace liikennöivät itämeripäivän kunniaksi kokonaisen viikon ajan pelkällä biopolttoaineella 7.9.2024 Kuorma-autot Finnmetko 2024: Messujen veteraanikalusto – näillä autoilla ja koneilla saatiin puu liikkumaan 8.9.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: uusi Hyundai Santa Fe on parhaimmillaan luksustila-auton ja katumaasturin yhdistelmä 7.9.2024 Moottoripyörät Koeajo: Suzuki GSX-S 1000 GX – tekninen crossover 2.9.2024 Testit Rengastesti: kalliit kitkat ja halvat nastat - purevia piikkejä, liukkaita lamelleja 6.9.2024 Laivat Laivat: Viking Glory ja -Grace liikennöivät itämeripäivän kunniaksi kokonaisen viikon ajan pelkällä biopolttoaineella 6.9.2024 Uutinen Kuluttajan ostaman sähköauton valot huurtuivat jatkuvasti – myyjä ei korvannut, vaan kehotti kuivattamaan umpioita säännöllisesti 2.9.2024 Esittely Koeistuttu: Audi Q5 – paljon uutta, jotain vanhaa 8.9.2024 Autoilun aikakone Toyota 222D: kun japanilaiset tekivät B-ryhmän ralliauton – melkein 11.8.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Helsingissä on coolcationilla rekisterikilpi, joka voi helposti olla jopa kaksi kertaa kalliimpi kuin sitä kantava Brabuksen virittämä Mercedes-AMG G63 14.8.2024 Päivän kuva Päivän kuva: ensimmäinen suomalainen rallin maailmanmestari saapui erikoiskokeelle helikopterilla 24.8.2024 Lentokoneet Lentokoneet: Finnair ja useat muut länsiyhtiöt ovat alkaneet käyttää Talebanin hallitseman Afganistanin ilmatilaa, koska se on turvallisin reitti Euroopasta Aasiaan 15.8.2024 Autoilu Autoliitto tyrmää: dieselautojen ajokielto on käytännössä mahdoton 11.8.2024 Koeajo Koeajo: Smart #1 – tämä on kyllä jo vähän noloa Volvon kannalta