1.12.2020 Ajoneuvot Pienempi ja halvempi Volkswagen ID.2 -sähköauto on suunnitteilla Volkswagen I.D. -perheenjäseniä. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen ID.2 on tällä hetkellä paras arvaus saksalaisvalmistajan tulevan sähköauton nimeksi. Suunnitteilla on joka tapauksessa halvempi ja pienempi Polo-kokoluokan täyssähköauto ID.3-mallin alapuolelle. Volkswagen ID.2 lienee nimi tulevalle Polo-kokoluokan sähköautolle, jota Volkswagen suunnittelee. Se tulee joka tapauksessa ID.3-mallin alapuolelle, joten oletettavasti lähinnä ID.1 ja ID.2 olisivat loogiset nimivaihtoehdot. Asiasta uutisoi Automotive News Europe.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVolkswagen ID.2Volksagen ID.2 pyritään saamaan mahdollisimman pian markkinoille, mutta näillä näkymin se nähtäneen aikaisintaan vuonna 2023. Volkswagen on perustanut oman (Small BEV) projektiryhmän kehittämään tuota Polon kokoista sähköautoa. Uutuus tulee joka tapauksessa pohjautumaan samalle MEB-perusrakenteelle kuin VW ID.3 ja moni muukin konsernin sähköauto.Tästä olisi tarkoitus luoda saksalaismerkin edullisin sähköauto ja se korvaisi varmaankin ainakin sähköisen e-Upin. Saksassa sille kaavaillaan noin 20 000 euron hintaa. Tämän saavuttamiseksi se käyttänee edullisempia ja energiatiheydeltään heikompia litium-rautaÂfosfaattiÂakkuja.– Golfin sähköversiossa oli vain 36 kilowattitunnin akku, ja koska tuleva pieni sähköautomme on tarkoitettu lähinnä lyhyeiden etäisyyksien kaupunkiajoon, voisin kuvitella suunnilleen vastaavankokoisen akun riittävän, kertoi Volkswagenin lähde Automotive News Europelle.Volkswagen ei ole paljastanut auton ulkonäöstä mitään, ja siksi käytimme kuvituskuvassa vuoden 2018 Geneven autonäyttelyssä esiteltyä konseptien riviä. Volkswagen on myös toistaiseksi vaitonainen milloin auto tulisi markkinoille tai missä se valmistetaan.Tärkeä osa suunnitelmiaTuo tuleva sähköauto tulee kuitenkin auttamaan Volkswagenia Euroopan tiukkojen hiilidioksidipäästörajojen saavuttamisen kanssa. Samalla se mahdollistaa sähköisen liikkumisen entistä useammalle. Volkswagen on myöntänyt, että Euroopan unionin tiukat päästörjat pakottavat sen kasvattamaan hybridi- ja sähköautojen osuutta entisestään. Vuoteen 2030 mennessä Volkswagen pyrkii myymään 60 prosenttia tuotannostaan hybrideinä ja sähköautoina.Volkswagen jatkaa uusien sähköautojen tuomista markkinoille. Volkswagen ID.4 on saanut jo hinnat, vaikka sen päämarkkinaksi onkin kerrottu Euroopan lisäksi myös Kiina ja Yhdysvallat. Tämän lisäksi Volkswagen on paljastanut jo varsin paljon tulevasta ID.5-mallistakin.Näiden lisäksi pikkupaku ID Buzz on kaavailuissa vuodelle 2022 ja suurempi sedan ID.6 vuodelle 2023. Näistä jälkimmäinen lupailee tarjota jopa 700 kilometrin toimintasäteen.Uutisoimme jo aiemmin Volkswagenin investoivan peräti 73 miljardia euroa sähköistykseen, joka on siis noin puolet valmistajan 150 miljardin budjetista. Tavoitteena on valmistaa 1,5 miljoonaa sähköautoa vuoteen 2025 mennessä.Kuvituskuva: Lauri Ahtiainen/Moottorin arkisto, Lähde: Automotive News Europe Lue lisää Kaikki artikkelit 22.10.2024 Uutinen Koeistuttu Dacia Bigster: ”Daciaan vaihtaminen jopa terapeuttista” 22.10.2024 Ajoneuvot Lasit kirkkaiksi – oikeaoppinen puhdistus on helppoa ja nopeaa 22.10.2024 Ajoneuvot Vielä ennen markkinalanseerausta: Hyundai Inster Cross söpöilee vakiovarusteisen kattotelineensä kanssa 21.10.2024 Ajoneuvot Benvenuta, Ferrari F80 – Maranellosta tulee lippulaiva kerran vuosikymmenessä ja aina se osaa yllättää 19.10.2024 Ajoneuvot Audi Q6 Sportback E-Tron on hienoisella erolla Audin etevin sähköcrossover tähän asti 18.10.2024 Ajoneuvot Tältä näyttää Citroën C4:n uusi ilme – molemmat korimallit elinkaaripäivityksessä 18.10.2024 Yleinen Päihdekuskit eivät välttämättä jää lääkärien haaviin ajoissa 18.10.2024 Uutinen Koeistuttu: BMW 2-sarjan Gran Coupé ja tavallisuuteen kiedottua tyyliä 18.10.2024 Uutinen Autoon myytiin virheellinen vannesarja – kuluttaja halusi purkaa kaupan, myyjä ehdotti virheen korjaamista levikepalalla Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.10.2024 Uutinen Koeistuttu Dacia Bigster: "Daciaan vaihtaminen jopa terapeuttista" 21.10.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Tucson – laajalla skaalalla 21.10.2024 Moottoriurheilu Rallipösön uusin tuleminen: Peugeot 208 Racing 22.10.2024 Ajoneuvot Vielä ennen markkinalanseerausta: Hyundai Inster Cross söpöilee vakiovarusteisen kattotelineensä kanssa 23.10.2024 Koeajo Koeajo: Audi A5 – entinen A4, omaa sukua 80, vaihtoi nimeä, mutta on muuten sama tuttu ja turvallinen 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 16.10.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Renault Duster on jatkossakin tapa viedä Dacia Dusteria sinne, jossa halpamerkkejä karsastetaan 15.10.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: etkö jaksa innostua ikälopusta diesel-Mersusta? – Se on helppo ymmärtää 18.10.2024 Uutinen Autoon myytiin virheellinen vannesarja – kuluttaja halusi purkaa kaupan, myyjä ehdotti virheen korjaamista levikepalalla 19.10.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: miten nelivetoisten autojen jarrut tarkastetaan katsastuksessa? 26.9.2024 Päivän kuva Päivän kuva: Paholainen odottelemassa saattoautoa 17.10.2024 Autoilu Ikäkuskit lääkäriin yksityiselle – ajokortin uusinta muuttumassa, kasvavatko maksut? 8.10.2024 Matkailuajoneuvot Matkailuautojen ajoneuvoveron käyttövoimaveroa korotetaan 1.10.2024 Esittely Koeistuttu: Å koda Elroq – kohti myyntilastojen kärkeä 14.10.2024 Lentokoneet Eurooppalaiset lentoyhtiöt joukkopaossa Kiinan-reiteiltä - antaako Eurooppa periksi Venäjää rahoittaville kiinalaisyhtiöille?