13.5.2022

Volkswagen-konserni lanseeraa kokonaan uuden automerkin – tulossa jättimäinen avolava ja SUV!

Volkswagen kiristää kilpailua isojen avolavojen ja maastureiden markkinalla Yhdysvalloissa.

Ford F-sarja, Ram-avolavat, Chevrolet Silverado – ja monet muut. Isoja avolavoja ja maastureita kaikki, jotka ovat vuodesta toiseen olleet Yhdysvaltojen myydyimpiä automalleja. Kyseiset mallisarjat ovat nyt myös sähköistymässä kovaa vauhtia. Fordin F150 ja Chevrolet Silverado ovat jo myynnissä sähköversioina ja Ram on tulossa pian. Kun tähän lisätään vielä kokonaan uudet pelurit, kuten esimerkiksi Rivian, niin kilpailu ison veden takana kiristyy entisestään.

Mukana tässä pelissä haluaa olla myös maailman suurin autovalmistaja, Volkswagen. Volkswagen-konserni on nyt ilmoittanut, että se tuo myyntiin täysin sähköisen avolava-auton ja ison SUV:n Yhdysvalloissa.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Scout-brändi herää taas henkiin

Volkswagenin uudet ajoneuvot suunnitellaan ja valmistetaan Yhdysvalloissa amerikkalaisten asiakkaiden mieltymyksiä silmällä pitäen. Volkswagen perustaa Yhdysvaltoihin tätä tarkoitusta varten kokonaan uuden yrityksen. Eli uudet automallit markkinoidaan ja myydään kokonaan uudella brändillä. Volkswagen rakentaa uudet automallit Scout-nimen alle. Autojen tuotanto alkaa vuonna 2026.

Autojen valmistaminen kokonaan uuden Scout-brändin alle on luontaista Yhdysvalloissa, sillä Scout-niminen automallisto on ollut uudella mantereella aikoinaan hyvin tunnettu. Traktoreista ja työkoneista tunnettu International valmisti aikoinaan International Harvester Scout -autoja, maastureita ja avolavoja, jotka kilpailivat täyspäisesti Ford Broncojen ja Jeepien kanssa 1960- ja 70-luvuilla.

Kokonaan uusi alustarakenne

Sähköistetyt Scout-autot rakennetaan myös kokonaan uudelle alustarakenteelle, joka kasvattaa Volkswagenin tuotekehitystä entisestään.

– Autojen sähköistyminen tarjoaa historiallisen mahdollisuuden astua erittäin houkuttelevaan pick-up- ja R-SUV-segmenttiin konsernina, mikä korostaa pyrkimystämme tulla merkitykselliseksi toimijaksi Yhdysvaltain markkinoilla, Volkswagen AG:n toimitusjohtaja Herbert Diess sanoo.

Ymmärrettävää on, että maailman suurin autovalmistaja haluaa menestystä myös tässä kategoriassa, sillä yksi maailman merkittävimmistä automarkkinoista, Yhdysvaltain markkina sähköistyy myös kovaa vauhtia ja markkinaosuudet jaetaan lähivuosina ja vuosikymmeninä myös siellä uudelleen.

Lähde ja kuva: Volkswagen

Kommentoi artikkelia