23.2.2024 Ajoneuvot Triumph Tiger 1200 -mallistoon odotettuja uudistuksia Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Triumph on kuunnellut asiakaspalautteita, ja kaksi vuotta sitten täysin uudistettu Tiger 1200 saa jälleen useita parannuksia ominaisuuksiinsa. Triumph uhosi kaksi vuotta sitten ison seikkailupyörä Tiger 1200:n esittelyn yhteydessä, että se aikoo uutuudellaan suistaa BMW:n ison GS:n valtaistuimeltaan. Hyväksi Tiger 1200 osoittautuikin, mutta myyntimäärissä mitattuna se ei yltänyt uhon mukaisiin tavoitteisiin. Kahden vuoden aikana brittitehdas on kerännyt Tiger-kuljettajilta palautteita, ja nyt mallia uudistetaan saatujen parannusehdotusten mukaan. Muutoksia on tehty niin moottoriin, ajettavuuteen, ergonomiaan kuin elektroniikkaankin. Tiger 1200 Rally Pro Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy GT matkalle - Rally maastoon Tiger 1200 -mallisto jakautuu jatkossakin matkailupainotteisiin GT-versioihin ja maastopainotteisiin Rally-versioihin. Kumpikin jakautuu vielä Pro- (20 litran tankki) ja Explorer-malliversioihin (30 litran tankki). GT:ssä on 19/18-tuumaiset alumiinivaluvanteet, kun taas Rallyssa on 21/18-tuumaiset pinnavanteet. Tiger 1200 GT Pro Lisää pyöriviä massoja, lisää pehmeyttä ominaisuuksiin Moottorin pyöriviä massoja on kasvatettu, ja yhdessä moottorinohjaukseen tehtyjen muutosten kanssa ominaisuuksien sanotaan nyt olevan pehmeämmät erityisesti alhaisilla kierroksilla. Kytkintäkin on muokattu toimimaan pehmeämmin. Muutoksilla tähdätään myös pienempiin värinöihin, mikä olikin yksi moottorin heikkouksista tähän asti. Teho- ja vääntölukemat on pidetty ennallaan, 150 hevosvoimaa 9 000 kierroksella ja 130 newtonmetriä 7 000 kierroksella. Tiger 1200 Rally Explorer Vauhdissa säädettävä istuinkorkeus Aikaisemmin ohjaustangon värinöitä vähentävä kumivaimenteinen kiinnitys on ollut vain Explorer-malliversioissa, nyt se on vakiona koko Tiger 1200 -mallistossa. Kuljettajan istuin on muotoiltu uudelleen, ja siinä luvataan nyt olevan enemmä’n tilaa vaihdella istuma-asentoa. Vakioistuimella istuinkorkeus on GT-versioissa 850 millimetriä ja Rally-versioissa 875 millimetriä. Matalalla istuinvaihtoehdoilla 20 millimetriä vähemmän. Semiaktiiviseen jousitusjärjestelmään on lisätty ominaisuus, jolla kuljettaja voi pysähdyttäessä laskea pyörän korkeutta 20 millimetriä yhdellä napinpainalluksella. Tiger 1200 GT Explorer Tiger 1200 GT Explorer Tiger 1200 GT Explorer GT-versioissa jalkatapit on siirretty korkeammalle ja lähemmäs pyörän keskilinjaa, jolloin kallistusvaraa on aiempaa enemmän. Uudistetut mallit saapuvat jälleenmyyjille huhtikuun aikana. Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Triumph Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electricissä on kilpa-auton ainesta 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt