1.5.2024

Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla?

Hyvää vappua!

Onhan se hyvä, että kun isipappa ostaa pojalleen tai tyttärelleen oman Bugattin, se on sävy sävyyn isipapan Chironin kanssa. Juuri tästä on kyse Bugatti Babyssa; jälkikasvu pitää pienestä pitäen totuttaa Bugattiin.

Bugattin oman 110. juhlavuotensa kunniaksi vuoden 2019 Geneven autonäyttelyyn uudelleen henkiin herättämä Bugatti Baby on ollut nyt viisi vuotta markkinoilla, ja saanut useita eri versiointeja, joista ainakin yksi on 80 000 euron hintainen, mutta halvimmat saa niinkin edullisesti kuin 30 000 eurolla. Joihinkin malleihin pitää tosin ostaa kylkeen muutaman miljoonan arvoinen Chiron, mutta mitäs tuosta.

Ettore Bugatti iloitsemassa nuoremman poikansa Rolandin kanssa maailman ensimmäisen Bugatti Babyn koeajoa.

Bugatti Babyn juuret juontavat vuoteen 1926, jolloin itse Ettore Bugatti rakensi vanhemman poikansa Jeanin kanssa polkuautoversion menestyksellisestä Bugatti Type 35 -kilpa-autosta Jeanin tuolloin nelivuotiaalle pikkuveljelle Rolandille. Tuokin "auto" eteni aikanaan tuotantoon, ja sitä valmistettiin 500 kappaletta vuoteen 1936 mennessä.

Bugatti Baby Carbon Edition juhlisti hiljattain W16 Mistralia ja oli saatavilla ainoastaan sellaisen omistajille.

Moderni Bugatti Baby kulkee neljän kilowatin sähkömoottorilla, ja se on Type 35:n 3:4 -replika eli täysikasvuinenkin lapsi mahtuu helposti sen rattiin. Turvallisuussyistä auton huippunopeus on rajoitettu pienimmille 20:een- ja vähän isommille 45 kilometriin tunnissa. Tätä suuremmilla nopeusalueilla olohuoneen arvopuulattia voisi olla koetuksella ja perintöastiasto mahdollisesti tulilinjalla.

Bugatti Babyyn - aivan kuten myös Chironiin - saa kuitenkin "Speed Keyn" eli erillisen avaimen, joka poistaa kaikki nopeusrajoittimet käytöstä ja antaa kuljettajalle peräti 10 kilowattia raakaa mutta samalla niin hienostunutta voimaa.

Lähde: Bugatti

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat