22.1.2019 Ajoneuvot Cadillacin viimeinen mahdollisuus? Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Cadillac haluaa tämän päivän loistoautovalmistajaksi. Sana Cadillac tuo mieleen kromin, koon ja menneiden vuosikymmenten loiston. Juuri siitä merkin omistaja General Motors haluaisi eroon, Cadillacin ei pitäisi olla menneiden aikojen loistomerkki, vaan se haluaa tehdä maailman parhaita autoja nyt ja huomenna.Cadillacista on pitkään rakennettu teknologiajohtajaa. Sen johtoa on myllätty, ja pääkonttorikin siirrettiin Detroitin liepeiltä näyttävästi New Yorkiin. Mutta mikään ei tunnu auttavan.Cadillacin suurin markkina-alue olikin viime vuonna Kiina.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyPaluu DetroitiinAutomotive Newsin mukaan GM:n pääjohtaja Mark Reuss ja Cadillacin brändijohtaja Steve Carlisle lupaavat muutosta – ja painottavat sen olevan merkin viimeinen mahdollisuus. Muutos alkaa uusien sedanien ja maasturien hyökkäyksellä, mutta lopullisena tavoitteena on rakentaa Cadillacista GM-konsernin sähköautojen keihäänkärki.Cadillacin uusin malli, XT6-katumaasturi, on saanut kritiikkiä huipputeknologian puutteesta.Ensimmäisiä askeleita on yhtiön pääkonttorin siirto takaisin Detroitiin, General Motorsin tuotekehitysyksikön viereen. Cadillacin muuntuminen perinteisten arvoautojen valmistajasta sähköautopioneeriksi (konseptimalli avauskuvassa) nähdään suurena haasteena, sillä sähköisen liikkumisen puolella kimppuun hyökkäävät perinteisten eurooppalaisten luksusmerkkien lisäksi Teslan kaltaiset vahvat brändit.Teknologiaa ja sen puutettaCadillacin kiivastahtinen mallistopäivitys riittää Automotive Newsin mukaan joko siivittämään sen sähköautojen aikakaudelle, tai sitten matka upottaa merkin hautaan. Sivuston mukaan Cadillacin uutuudet ovat jättäneet ristiriitaisen vaikutelman, ja mediassa on kummasteltu miten teknologiajohtajaksi aikova merkki antaa etumatkaa kilpailijoilleen esimerkiksi jättämällä jo vuonna 2017 esitellyn katseeseen perustuvan Super Cruise -autonomisen ajamisen pois nyt esitellystä XT6-katumaasturista.Cadillac XT6Konsernin pääjohtaja Mark Reuss on julkisesti ottanut vastuun teknologian puuttumisesta. Samalla Reuss perustelee yhtiön päänkonttorin palauttamista Detroitiin juuri poistaakseen kaikki selitykset merkin nykytilalle.Teksti: Lauri Ahtiainen Kuvat: Cadillac Lähde: Automotive News Lue lisää Kaikki artikkelit 23.1.2025 Ajoneuvot Dacia Sandero oli Euroopan myydyin auto vuonna 2024 – polttomoottoriset hatchbackit valtasivat itse asiassa koko top 3:n 22.1.2025 Ajoneuvot Italiassa valmistettiin vuonna 2024 vähiten autoja sitten vuoden 1956, mutta Fiat oli silti maailmanlaajuisesti myydyin Stellantis-brändi 20.1.2025 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – iso mutta ketterä vuoden pakettiauto 19.1.2025 Ajoneuvot Renault Rafale tarjoilee lippulaivan tyyliä ja ominaisuuksia alkaen 41 390 eurolla 19.1.2025 Autoilu Uusien autojen päästöt vain laskevat 19.1.2025 Ajoneuvot Tesla Model Y ”Juniperin” Euroopan tuotanto on jo alkanut Berliinin Gigafactoryssa, tietää saksalaislehti 18.1.2025 Ajoneuvot Näitä autoja romutettiin viime vuonna eniten – sähköautojakin jo paalattaviksi 17.1.2025 Ajoneuvot Audi A6 E-Tron ennätti Suomeen aloittamaan Audin tämän vuoden uutuusrumban 14.1.2025 Ajoneuvot Päivän kuva: tasavallan presidentin entinen virka-Mercedes kuljettaa nyt muiden maiden päämiehiä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 23.1.2025 Käyttötesti Käyttötesti: haaleaa akkua ja kylmiä lukkoja – Volvo EX30 22.1.2025 Yleinen Tankkasin bensaa dieselautoon, miten tulisi toimia? 23.1.2025 Koeajo Maistiainen: Citroën ë-C4 X – kasvopesulla komeammaksi 22.1.2025 Koeajo Maistiainen: Toyota Land Cruiser – työkone 2025 23.1.2025 Ajoneuvot Dacia Sandero oli Euroopan myydyin auto vuonna 2024 - polttomoottoriset hatchbackit valtasivat itse asiassa koko top 3:n 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 22.1.2025 Koeajo Maistiainen: Toyota Land Cruiser – työkone 2025 18.1.2025 Koeajo Koeajo: DFSK E5 – saisiko olla sikahalpa 7-paikkainen lataushybridi? 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa