8.9.2020 Ajoneuvot Sähköpakettiautojen lupauksia lunastetaan – Citroën ë-Jumper Copyright Karim LOUIBA @ Continental Productions Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä PSA lupasi saattaa markkinoille sähköistetyt versiot kaikista henkilö- ja pakettiautoista vuoteen 2025 mennessä ja Citroën Ë-Jumper on osa tuota strategiaa. Citroën ë-Jumper on osa ranskalaiskornserni PSA:n sähköistämistrategiaa. Yhtiö lupaili jo aiemmin saattaa markkinoille sähköistetyt versiot kaikista henkilö- ja pakettiautoista vuoteen 2025 mennessä, joten tuorein julkistus on osa suurempaa kokonaisuutta. Aiemmin on jo nähty muun muassa Citroën ë-Jumpy ja Peugeot e-Expert sekä tila-automaisemmat Peugeot e-Traveller ja Citroën ë-SpaceTourer.Uusi Citroën ë-Jumper lupailee yhdistää polttomoottoriversion vahvuudet sähköiseen liikkumiseen. Kahdella eri akkuvaihtoehdolla ja useana eri koriversiona tarjottava pakettiauto pääsee parhaimmillaan 340 kilometriä yhdellä latauksella. Pikalataus mahdollistaa ideaalitilanteessa 80 prosenttia lisälatausta 45 minuutin aikana.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyUusi Citroën ë-JumperCitroën ë-Jumper on tarjolla peräti neljällä eri pituudella ja kolmella korkeudella. Sähköisestä voimalinjasta huolimatta se onnistuu kuljettamaan parhaimmillaan 17 kuutiometrin vetoisuuden ja lähes 2 tonnia kuormaa. Juuri nämä lukemat ovat monelle käyttäjälle kaikkein tärkeimpiä.Takapyörien väliin jää 1,42 metriä käyttökelpoista kuormatilaa ja muuten leveyttä on jopa 1,87 metriä. Myös liukuoven kautta saadaan jopa 1,25 metriä leveä lastausaukko.Uusi ë-Jumper tarjoaa kaksi akkuvaihtoehtoa edellä mainittujen konsernin tuotteiden tapaan, mutta tällä kertaa pienempi on pienempi. Köykäisempi 37 kilowattitunnin akku tarjoaa noin 200 kilometriä toimintamatkaa ja on tarjolla korimalleihin L1 ja L2. Suurempi 70 kilowattitunnin akkupaketti mahdollistaa L2S, L3 ja L4 -korimalleihin mainostetun 340 kilometrin toimintamatkan. Maksimipikalatausteho on 50 kilowattia. Moottorin teho on 96 kilowattia ja sen huippuvääntö on 260 newtonmetriä. Nopeus on rajoitettu joko lukemaan 110 kilometriä tunnissa tai 90 kilometriä tunnissa.Sisätiloissa kuljettajaa tervehtii 5-tuumainen kosketusnäyttö. Äänentoistojärjestelmä tukee mp3-tiedostoja ja bluetooth-toimintoa eli pakettiautomaailma on näiden osalta jatkossakin pahasti henkilöautoja jäljessä. Säilytystilaa lupaillaan 13 sijainnin verran ja matkustamon puolelta löytyy myös kirjoituspöytä työntekoa varten.Eikä uudistusten aika suinkaan ole vielä ohi. Näiden kevyiden hyötyajoneuvojen osalta Citroën on kuitenkin jo lähellä, sillä vuonna 2021 kaikista merkin kevyistä hyötyajoneuvoista on tarjolla sähköistetty versio. Tämä tarkoittaa ë-Berlingo Vanin liittyvän joukkoon ensi vuoden aikana.Lähde ja kuvat: Citroën Lue lisää Kaikki artikkelit 5.2.2025 Uutinen Autoliitto muistuttaa hiihtolomalaisia: tee nämä asiat jo nyt – vähennät sillä lähtöstressiä 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 3.2.2025 Uutinen Citroën kiistää brittihuhut Rättärin paluusta sähköretroversiona 3.2.2025 Sähköautot Sähköautojen osuus kasvussa – kiitos käytettyjen tuonnin ja työsuhdeautojen 2.2.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G9 ei pidä kynttilää vakan alla 31.1.2025 Uutinen BMW iX saa kasvojenkohotuksen ja lisää toimintamatkaa – uudistuneen malliston lähtöhinta 87 300 euroa 31.1.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G6 – kiinalaisista sähköyrittäjistä kaikkein tuorein haluaa vedota ostajiin teknologiallaan 31.1.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Tesla Model Y ”Juniper” – myyntitykin uudistukset konkreettisesti nähtävillä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 4.2.2025 Koeajo Koeajo: DFSK EC75 – markkinoiden halvin tonniluokan sähköpakettiauto 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 1.2.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Nopeusennätys-Audi 5000 CS quattro '86 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely Rieju Xplora 557 – laatuosilla varustettu adventure yllättää hinnallaan 28.1.2025 Ajoneuvot Dacian suurin ja komein eli Bigster tulee ennakkomyyntiin 28 399 euron alkaen-hinnalla 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla