8.9.2020 Ajoneuvot Sähköpakettiautojen lupauksia lunastetaan – Citroën ë-Jumper Copyright Karim LOUIBA @ Continental Productions Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä PSA lupasi saattaa markkinoille sähköistetyt versiot kaikista henkilö- ja pakettiautoista vuoteen 2025 mennessä ja Citroën Ë-Jumper on osa tuota strategiaa. Citroën ë-Jumper on osa ranskalaiskornserni PSA:n sähköistämistrategiaa. Yhtiö lupaili jo aiemmin saattaa markkinoille sähköistetyt versiot kaikista henkilö- ja pakettiautoista vuoteen 2025 mennessä, joten tuorein julkistus on osa suurempaa kokonaisuutta. Aiemmin on jo nähty muun muassa Citroën ë-Jumpy ja Peugeot e-Expert sekä tila-automaisemmat Peugeot e-Traveller ja Citroën ë-SpaceTourer.Uusi Citroën ë-Jumper lupailee yhdistää polttomoottoriversion vahvuudet sähköiseen liikkumiseen. Kahdella eri akkuvaihtoehdolla ja useana eri koriversiona tarjottava pakettiauto pääsee parhaimmillaan 340 kilometriä yhdellä latauksella. Pikalataus mahdollistaa ideaalitilanteessa 80 prosenttia lisälatausta 45 minuutin aikana.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyUusi Citroën ë-JumperCitroën ë-Jumper on tarjolla peräti neljällä eri pituudella ja kolmella korkeudella. Sähköisestä voimalinjasta huolimatta se onnistuu kuljettamaan parhaimmillaan 17 kuutiometrin vetoisuuden ja lähes 2 tonnia kuormaa. Juuri nämä lukemat ovat monelle käyttäjälle kaikkein tärkeimpiä.Takapyörien väliin jää 1,42 metriä käyttökelpoista kuormatilaa ja muuten leveyttä on jopa 1,87 metriä. Myös liukuoven kautta saadaan jopa 1,25 metriä leveä lastausaukko.Uusi ë-Jumper tarjoaa kaksi akkuvaihtoehtoa edellä mainittujen konsernin tuotteiden tapaan, mutta tällä kertaa pienempi on pienempi. Köykäisempi 37 kilowattitunnin akku tarjoaa noin 200 kilometriä toimintamatkaa ja on tarjolla korimalleihin L1 ja L2. Suurempi 70 kilowattitunnin akkupaketti mahdollistaa L2S, L3 ja L4 -korimalleihin mainostetun 340 kilometrin toimintamatkan. Maksimipikalatausteho on 50 kilowattia. Moottorin teho on 96 kilowattia ja sen huippuvääntö on 260 newtonmetriä. Nopeus on rajoitettu joko lukemaan 110 kilometriä tunnissa tai 90 kilometriä tunnissa.Sisätiloissa kuljettajaa tervehtii 5-tuumainen kosketusnäyttö. Äänentoistojärjestelmä tukee mp3-tiedostoja ja bluetooth-toimintoa eli pakettiautomaailma on näiden osalta jatkossakin pahasti henkilöautoja jäljessä. Säilytystilaa lupaillaan 13 sijainnin verran ja matkustamon puolelta löytyy myös kirjoituspöytä työntekoa varten.Eikä uudistusten aika suinkaan ole vielä ohi. Näiden kevyiden hyötyajoneuvojen osalta Citroën on kuitenkin jo lähellä, sillä vuonna 2021 kaikista merkin kevyistä hyötyajoneuvoista on tarjolla sähköistetty versio. Tämä tarkoittaa ë-Berlingo Vanin liittyvän joukkoon ensi vuoden aikana.Lähde ja kuvat: Citroën Lue lisää Kaikki artikkelit 14.6.2025 Ajoneuvot Renault saattaa alkaa valmistamaan aseita ensimmäistä kertaa sitten toisen maailmansodan 14.6.2025 Uutinen Yhden konsernin tuotteet ylivoimaisia sähköautotestin lataustehoissa – joko lataustauot ovat tarpeeksi lyhyitä kaikille? 14.6.2025 Uutinen Prätkällä töihin -päivä haluaa motoristit pyöriensä päälle 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 13.6.2025 Ajoneuvot Opel Grandland Electric AWD on saksalaismerkin tehokkain malli ja sen ensimmäinen sähköneliveto 12.6.2025 Uutinen Kiina ja EU sopimassa tariffit korvaavasta minimihintajärjestelmästä – mutta neuvoteltavaa on vielä 11.6.2025 Uutinen Ranskalaiset Tesla-kuljettajat haastavat tehtaan oikeuteen Muskin aiheuttamasta mainehaitasta 11.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sähkömoottorin nerokkuus paljastuu viimeistään avattaessa 11.6.2025 Uutinen Trumpin tullit iskevät Euroopan autoteollisuuteen – vienti vaakalaudalla Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 14.6.2025 Traktorit Päivän kuva: Allis-Chalmers D 21 vetää nöyräksi 14.6.2025 Uutinen Yhden konsernin tuotteet ylivoimaisia sähköautotestin lataustehoissa – joko lataustauot ovat tarpeeksi lyhyitä kaikille? 13.6.2025 Kuluttajat Uusi Nissan Qashqai ei miellyttänyt ostajaa millään tavalla, ja oli tarpeettoman isokin – vaati myyjältä kaupan purkua 13.6.2025 Koeajo Koeajo: Renault 4 – fiksua tilankäyttöä järkevään hintaan, mutta yksi varuste on Suomessa lähes pakollinen 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 10.6.2025 Käyttötesti käytetyllä Teimme huollon Toyota Priuksen 300 000 kilometrin kunniaksi ja löysimme öljyiset sytytystulpat – varsinaiset viat jäivät vielä odottamaan vuoroaan 8.6.2025 Matkailu Viron ilmailumuseossa mieleen nousee synkkiä ajatuksia, mitä jos… 9.6.2025 Laivat Maailman meret ovat taas vähän turvallisempia - katastrofaalisen historian omaava entinen Sally Albatros/Silja Opera on romutettavana 11.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sähkömoottorin nerokkuus paljastuu viimeistään avattaessa 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 22.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kulutus kitkarenkailla yllätti – Dacia Duster