8.9.2020 Ajoneuvot Sähköpakettiautojen lupauksia lunastetaan – Citroën ë-Jumper Copyright Karim LOUIBA @ Continental Productions Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä PSA lupasi saattaa markkinoille sähköistetyt versiot kaikista henkilö- ja pakettiautoista vuoteen 2025 mennessä ja Citroën Ë-Jumper on osa tuota strategiaa. Citroën ë-Jumper on osa ranskalaiskornserni PSA:n sähköistämistrategiaa. Yhtiö lupaili jo aiemmin saattaa markkinoille sähköistetyt versiot kaikista henkilö- ja pakettiautoista vuoteen 2025 mennessä, joten tuorein julkistus on osa suurempaa kokonaisuutta. Aiemmin on jo nähty muun muassa Citroën ë-Jumpy ja Peugeot e-Expert sekä tila-automaisemmat Peugeot e-Traveller ja Citroën ë-SpaceTourer.Uusi Citroën ë-Jumper lupailee yhdistää polttomoottoriversion vahvuudet sähköiseen liikkumiseen. Kahdella eri akkuvaihtoehdolla ja useana eri koriversiona tarjottava pakettiauto pääsee parhaimmillaan 340 kilometriä yhdellä latauksella. Pikalataus mahdollistaa ideaalitilanteessa 80 prosenttia lisälatausta 45 minuutin aikana.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyUusi Citroën ë-JumperCitroën ë-Jumper on tarjolla peräti neljällä eri pituudella ja kolmella korkeudella. Sähköisestä voimalinjasta huolimatta se onnistuu kuljettamaan parhaimmillaan 17 kuutiometrin vetoisuuden ja lähes 2 tonnia kuormaa. Juuri nämä lukemat ovat monelle käyttäjälle kaikkein tärkeimpiä.Takapyörien väliin jää 1,42 metriä käyttökelpoista kuormatilaa ja muuten leveyttä on jopa 1,87 metriä. Myös liukuoven kautta saadaan jopa 1,25 metriä leveä lastausaukko.Uusi ë-Jumper tarjoaa kaksi akkuvaihtoehtoa edellä mainittujen konsernin tuotteiden tapaan, mutta tällä kertaa pienempi on pienempi. Köykäisempi 37 kilowattitunnin akku tarjoaa noin 200 kilometriä toimintamatkaa ja on tarjolla korimalleihin L1 ja L2. Suurempi 70 kilowattitunnin akkupaketti mahdollistaa L2S, L3 ja L4 -korimalleihin mainostetun 340 kilometrin toimintamatkan. Maksimipikalatausteho on 50 kilowattia. Moottorin teho on 96 kilowattia ja sen huippuvääntö on 260 newtonmetriä. Nopeus on rajoitettu joko lukemaan 110 kilometriä tunnissa tai 90 kilometriä tunnissa.Sisätiloissa kuljettajaa tervehtii 5-tuumainen kosketusnäyttö. Äänentoistojärjestelmä tukee mp3-tiedostoja ja bluetooth-toimintoa eli pakettiautomaailma on näiden osalta jatkossakin pahasti henkilöautoja jäljessä. Säilytystilaa lupaillaan 13 sijainnin verran ja matkustamon puolelta löytyy myös kirjoituspöytä työntekoa varten.Eikä uudistusten aika suinkaan ole vielä ohi. Näiden kevyiden hyötyajoneuvojen osalta Citroën on kuitenkin jo lähellä, sillä vuonna 2021 kaikista merkin kevyistä hyötyajoneuvoista on tarjolla sähköistetty versio. Tämä tarkoittaa ë-Berlingo Vanin liittyvän joukkoon ensi vuoden aikana.Lähde ja kuvat: Citroën Lue lisää Kaikki artikkelit 21.1.2025 Autoilu Käytetyt autot vaihtavat vilkkaasti omistajaa 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 20.1.2025 Autoilu Autoliitto kummeksuu rikosuhrimaksun tarvetta tieliikennerikoksissa 20.1.2025 Autoilu Työsuhdeautot auraavat latua liikenteen sähköistymisessä 20.1.2025 Matkailu Kovaa valuuttaa maailmalla – Suomen passi 20.1.2025 Ajoneuvot Maistiainen: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – iso mutta ketterä vuoden pakettiauto 19.1.2025 Ajoneuvot Renault Rafale tarjoilee lippulaivan tyyliä ja ominaisuuksia alkaen 41 390 eurolla 19.1.2025 Autoilu Uusien autojen päästöt vain laskevat 19.1.2025 Ajoneuvot Tesla Model Y ”Juniperin” Euroopan tuotanto on jo alkanut Berliinin Gigafactoryssa, tietää saksalaislehti Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 21.1.2025 Kuluttajat Autoilija kolaroi autonsa matkalla vaihtamaan talvirenkaita – olisi pitänyt olla talvirenkaat, vakuutusyhtiö pienensi korvausta 20.1.2025 Matkailu Kovaa valuuttaa maailmalla – Suomen passi 19.1.2025 Ajatuksia autoista Ajatuksia autoista: onko siihen viereiseen parkkiruutuun pakko änkeä? 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 15.1.2025 Autoilu Tässä maakunnassa ajetaan tilastojen mukaan kaikista iäkkäimmillä autoilla 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 20.1.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: 674 000 kilometriä ajettu Saab 9-5 II vm. 2010 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa