12.2.2021 Ajoneuvot Indian FTR 1200 muuttuu flat track -pyörästä puhtaaksi powernakuksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Lyhyemmät joustomatkat, 17-tuumaisen katurenkaat ja matalampi istuinkorkeus muokkaavat Indian FTR 1200:n aiempaa selkeämmin suorituskykyiseksi nakupyöräksi. Kaksi vuotta sitten esitelty Indian FTR 1200 perustui vuoden 2016 FTR 750 Flat Track -kilpuriin. Puhtaasta katupyörästä sen erottivat isommat pyörät (edessä 19” ja takana 18”), pidemmät 150 millin joustomatkat ja edellä mainituista johtuen myös normaalia korkeampi istuinkorkeus. Nyt Indian muokkaa pyörää 17-tuumaisilla pyörillä, muuttamalla joustomatkat katupyörämäiseen 120 millimetriin ja korvaamalla aiemmat Dunlopin karkeakuvioiset ensiasennusrenkaat paremmin asfaltilla pitäviin Metzeler Sportec -kumeihin. Istuinkorkeus alenee samalla 817 millimetriin.Perusmalli FTR 1200.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyMoottori ennallaanUrheilullisempaa ajettavuutta on haettu jyrkentämällä keulakulmaa, jolloin etupään jättö on samalla pienentynyt 30 millimetrillä. Yhdessä uuden rengaskoon ja jämäkämmän ja täysin säädettävän jousituksen kanssa ajo-ominaisuuksien luvataan sopivan nyt paremmin mutkaisille asfalttiteille. Samalla ohjaustankoa on kavennettu ja madallettu urheilullisemman ajoasennon luomiseksi.Moottori säilyy ennallaan. Nestejäähdytteisen 1203-kuutioisen V2-moottorin sylinterit ovat toisiinsa nähden 60 asteen kulmassa. Ajokunnossa 233 kiloa painavalle FTR 1200:lle 123 hevosvoiman teho ja 120 newtonmetrin vääntö tarkoittavat urheilullista suorituskykyä.FTR 1200 S.Neljä versiotaMalliston edullisinta päätä edustaa FTR 1200, jonka tunnistaa yksivärisyydestä ja analogisista mittareista. Sachsin valmistama jousitus on tästä vuodesta alkaen perusmallissakin täysin säädettävä ja jarruina on tehokkaat Brembon Monoblocit. Saatavana myös 95-hevosvoimaisena versiona, joka on kuristettavissa A2-luokkaan.Seuraava versio on FTR 1200 S, joka erottuu perusmallista 4,3-tuumaisella kosketus-TFT-mittaristolla, tyylikkäämmillä värivaihtoehdoilla, Akrapovic-vaimentimella ja sekä kattavalla elektroniikkapaketilla, johon kuuluu kolme ajotilaa, keulimisen- ja luistonestot sekä kaarre-ABS-jarrut.FTR R Carbon on nimensä mukaisesti kuorrutettu runsaalla määrällä hiilikuituosia. Lisäksi jousitus on vaihdettu kullanvärisiin ja täysin säädettäviin Öhlins-vaimentimiin, matkustajan satulan päälle on ruuvattu suojakansi ja Akrapovicin vaimennin on väriltään musta.FTR Rally.Ja lopuksi hyviä uutisia niille motoristeille, joiden mielestä edellinen malli oli parempi. Neljäntenä versiona markkinoille tulee FTR Rally, jossa on säilytetty aiemmat 19- ja 18-tuumaiset pinnavanteet ja niille pyöräytetty ensiasennusrenkaiksi paremmin tyyliin sopivat Pirelli Scorpion Rally STR -renkaat. Ajoasento on säilytetty pystympänä. Tarjolla on Rallystakin A2-kuristuskelpoinen versio.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Indian Lue lisää Kaikki artikkelit 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 3.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: CF Moto 800 MT-X – elämä on seikkailu 2.5.2025 Uutinen Täyssähköautojen määrä koko autokannasta lähes 5 prosenttia – ensirekisteröinneissä pieni pilkahdus valosta 29.4.2025 Ajoneuvot Citroën C5 Aircross siirtyi näyttävästi toiseen sukupolveensa – lippulaivan asema edellyttää tietyn määrän brassailua 29.4.2025 Ajoneuvot Eurooppalaiset alkavat vihdoin saada Volvo EX30:nsa eurooppalaisessa tehtaassa valmistettuna 26.4.2025 Käyttötesti Käyttötesti: CF Moto 800 MT-X on täynnä elektroniikkaa ja avustimia 25.4.2025 Moottoripyörät KTM-leirissä kuhisee jälleen – pääkaupunkiseudun myymälä ja huolto lopettaa toimintansa 25.4.2025 Ajoneuvot Lexus ES vaihtoi kerta kaikkiaan tyyliään – kaunokainen tulee saataville myös täyssähköisenä 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 3.5.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Citroën 'Traction Avant' -53 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 2.5.2025 Historia Viimeiset käynnistykset: viekas ja viekoitteleva vitoskone 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa 30.4.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Ferrari teki kaikkien aikojen pienimmän tuotantoautoon asennetun V12-moottorin 25.4.2025 Pyöräily Testi: Pyöräilykypärien vallankumous? – Tuleeko tästä pyöräilykypärän hihnasta tulevaisuudessa jopa standardi? 29.4.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Toyota Prius tuntuu vanhan mersun jälkeen stereotypiselle riisikipolle 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa