12.2.2021 Ajoneuvot Indian FTR 1200 muuttuu flat track -pyörästä puhtaaksi powernakuksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Lyhyemmät joustomatkat, 17-tuumaisen katurenkaat ja matalampi istuinkorkeus muokkaavat Indian FTR 1200:n aiempaa selkeämmin suorituskykyiseksi nakupyöräksi. Kaksi vuotta sitten esitelty Indian FTR 1200 perustui vuoden 2016 FTR 750 Flat Track -kilpuriin. Puhtaasta katupyörästä sen erottivat isommat pyörät (edessä 19” ja takana 18”), pidemmät 150 millin joustomatkat ja edellä mainituista johtuen myös normaalia korkeampi istuinkorkeus. Nyt Indian muokkaa pyörää 17-tuumaisilla pyörillä, muuttamalla joustomatkat katupyörämäiseen 120 millimetriin ja korvaamalla aiemmat Dunlopin karkeakuvioiset ensiasennusrenkaat paremmin asfaltilla pitäviin Metzeler Sportec -kumeihin. Istuinkorkeus alenee samalla 817 millimetriin.Perusmalli FTR 1200.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyMoottori ennallaanUrheilullisempaa ajettavuutta on haettu jyrkentämällä keulakulmaa, jolloin etupään jättö on samalla pienentynyt 30 millimetrillä. Yhdessä uuden rengaskoon ja jämäkämmän ja täysin säädettävän jousituksen kanssa ajo-ominaisuuksien luvataan sopivan nyt paremmin mutkaisille asfalttiteille. Samalla ohjaustankoa on kavennettu ja madallettu urheilullisemman ajoasennon luomiseksi.Moottori säilyy ennallaan. Nestejäähdytteisen 1203-kuutioisen V2-moottorin sylinterit ovat toisiinsa nähden 60 asteen kulmassa. Ajokunnossa 233 kiloa painavalle FTR 1200:lle 123 hevosvoiman teho ja 120 newtonmetrin vääntö tarkoittavat urheilullista suorituskykyä.FTR 1200 S.Neljä versiotaMalliston edullisinta päätä edustaa FTR 1200, jonka tunnistaa yksivärisyydestä ja analogisista mittareista. Sachsin valmistama jousitus on tästä vuodesta alkaen perusmallissakin täysin säädettävä ja jarruina on tehokkaat Brembon Monoblocit. Saatavana myös 95-hevosvoimaisena versiona, joka on kuristettavissa A2-luokkaan.Seuraava versio on FTR 1200 S, joka erottuu perusmallista 4,3-tuumaisella kosketus-TFT-mittaristolla, tyylikkäämmillä värivaihtoehdoilla, Akrapovic-vaimentimella ja sekä kattavalla elektroniikkapaketilla, johon kuuluu kolme ajotilaa, keulimisen- ja luistonestot sekä kaarre-ABS-jarrut.FTR R Carbon on nimensä mukaisesti kuorrutettu runsaalla määrällä hiilikuituosia. Lisäksi jousitus on vaihdettu kullanvärisiin ja täysin säädettäviin Öhlins-vaimentimiin, matkustajan satulan päälle on ruuvattu suojakansi ja Akrapovicin vaimennin on väriltään musta.FTR Rally.Ja lopuksi hyviä uutisia niille motoristeille, joiden mielestä edellinen malli oli parempi. Neljäntenä versiona markkinoille tulee FTR Rally, jossa on säilytetty aiemmat 19- ja 18-tuumaiset pinnavanteet ja niille pyöräytetty ensiasennusrenkaiksi paremmin tyyliin sopivat Pirelli Scorpion Rally STR -renkaat. Ajoasento on säilytetty pystympänä. Tarjolla on Rallystakin A2-kuristuskelpoinen versio.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Indian Lue lisää Kaikki artikkelit 14.1.2025 Ajoneuvot Päivän kuva: tasavallan presidentin entinen virka-Mercedes kuljettaa nyt muiden maiden päämiehiä 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM’S Classicin kasari-Corollat 13.1.2025 Ajoneuvot Autot ikääntyvät – auttaisiko 1 000–2 000 euron tuki uuden auton ostajalle? 13.1.2025 Ajoneuvot Mazda 6e tarkoittaa täyssähköistä viistoperää tutulla nimellä nyt myös Euroopan markkinoille 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Ajoneuvot Renault 5 E-Tech Electric ja Alpine A290 ovat Vuoden Auto Euroopassa – Renaultille toinen voitto peräkkäin, Alpinelle ensimmäinen koskaan 10.1.2025 Ajoneuvot Odotettu Tesla Model Y ”Juniper” esiteltiin Kiinassa – tässä on maailman myydyimmän automallin toinen painos 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM'S Classicin kasari-Corollat 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti