12.2.2021 Ajoneuvot Indian FTR 1200 muuttuu flat track -pyörästä puhtaaksi powernakuksi Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Lyhyemmät joustomatkat, 17-tuumaisen katurenkaat ja matalampi istuinkorkeus muokkaavat Indian FTR 1200:n aiempaa selkeämmin suorituskykyiseksi nakupyöräksi. Kaksi vuotta sitten esitelty Indian FTR 1200 perustui vuoden 2016 FTR 750 Flat Track -kilpuriin. Puhtaasta katupyörästä sen erottivat isommat pyörät (edessä 19” ja takana 18”), pidemmät 150 millin joustomatkat ja edellä mainituista johtuen myös normaalia korkeampi istuinkorkeus. Nyt Indian muokkaa pyörää 17-tuumaisilla pyörillä, muuttamalla joustomatkat katupyörämäiseen 120 millimetriin ja korvaamalla aiemmat Dunlopin karkeakuvioiset ensiasennusrenkaat paremmin asfaltilla pitäviin Metzeler Sportec -kumeihin. Istuinkorkeus alenee samalla 817 millimetriin.Perusmalli FTR 1200.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyMoottori ennallaanUrheilullisempaa ajettavuutta on haettu jyrkentämällä keulakulmaa, jolloin etupään jättö on samalla pienentynyt 30 millimetrillä. Yhdessä uuden rengaskoon ja jämäkämmän ja täysin säädettävän jousituksen kanssa ajo-ominaisuuksien luvataan sopivan nyt paremmin mutkaisille asfalttiteille. Samalla ohjaustankoa on kavennettu ja madallettu urheilullisemman ajoasennon luomiseksi.Moottori säilyy ennallaan. Nestejäähdytteisen 1203-kuutioisen V2-moottorin sylinterit ovat toisiinsa nähden 60 asteen kulmassa. Ajokunnossa 233 kiloa painavalle FTR 1200:lle 123 hevosvoiman teho ja 120 newtonmetrin vääntö tarkoittavat urheilullista suorituskykyä.FTR 1200 S.Neljä versiotaMalliston edullisinta päätä edustaa FTR 1200, jonka tunnistaa yksivärisyydestä ja analogisista mittareista. Sachsin valmistama jousitus on tästä vuodesta alkaen perusmallissakin täysin säädettävä ja jarruina on tehokkaat Brembon Monoblocit. Saatavana myös 95-hevosvoimaisena versiona, joka on kuristettavissa A2-luokkaan.Seuraava versio on FTR 1200 S, joka erottuu perusmallista 4,3-tuumaisella kosketus-TFT-mittaristolla, tyylikkäämmillä värivaihtoehdoilla, Akrapovic-vaimentimella ja sekä kattavalla elektroniikkapaketilla, johon kuuluu kolme ajotilaa, keulimisen- ja luistonestot sekä kaarre-ABS-jarrut.FTR R Carbon on nimensä mukaisesti kuorrutettu runsaalla määrällä hiilikuituosia. Lisäksi jousitus on vaihdettu kullanvärisiin ja täysin säädettäviin Öhlins-vaimentimiin, matkustajan satulan päälle on ruuvattu suojakansi ja Akrapovicin vaimennin on väriltään musta.FTR Rally.Ja lopuksi hyviä uutisia niille motoristeille, joiden mielestä edellinen malli oli parempi. Neljäntenä versiona markkinoille tulee FTR Rally, jossa on säilytetty aiemmat 19- ja 18-tuumaiset pinnavanteet ja niille pyöräytetty ensiasennusrenkaiksi paremmin tyyliin sopivat Pirelli Scorpion Rally STR -renkaat. Ajoasento on säilytetty pystympänä. Tarjolla on Rallystakin A2-kuristuskelpoinen versio.Teksti: Janne Huhtala Kuvat: Indian Lue lisää Kaikki artikkelit 15.9.2024 Esittely Kun kaikki on jossain muualla – Gibraltarin erikoisajoneuvot 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii – ja todellakin uskaltaa – mennä kovaankin maastoon 13.9.2024 Testit Testi: Älypuhelin kiinni tiukasti moottoripyörän tai polkupyörän tankoon – magneetilla 13.9.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: Peugeot E-5008 on toistaiseksi luokkansa ainoa 7-paikkainen sähkö-SUV, mutta onneksi se onnistuu tehtävässään 12.9.2024 Moottoripyörät Maistiainen: Fantic Caballero 700 – italoscrambler varastaa sydämet 11.9.2024 Ajoneuvot Kia EV3 ensivisiitillä Suomessa – pienempi tiikeri haluaa olla kokoistaan isompi 10.9.2024 Ajoneuvot Cupra Terramar – keskimääräistä sporttisempi katumaasturiuutuus alkaen 39 394 euroa 8.9.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: uusi Hyundai Santa Fe on parhaimmillaan luksustila-auton ja katumaasturin yhdistelmä 7.9.2024 Moottoripyörät Koeajo: Suzuki GSX-S 1000 GX – tekninen crossover Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii - ja todellakin uskaltaa - mennä kovaankin maastoon 14.9.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Mitsubishi Pajero Evolution on harvinaista maastoherkkua 12.9.2024 Uutinen Totuus hulppeasta, yli miljoonan arvoisesta Dubain rekisterikilvestä paljastui – oliko rekisterikilpi sittenkin tekaistu? 15.9.2024 Lentokoneet Lentokoneet: viimeinenkin perinteinen eurooppalaislentoyhtiö harkitsee luopuvansa ilmaisista aterioista lyhyillä ja keskipitkillä lennoilla 14.9.2024 Koeajo Maistiainen: Hyundai Santa Fe – helppo, vaikkei ehkä helposti lähestyttävä 9.9.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Mercedes-Benz S 65 AMG - 4 ovea, 12 sylinteriä ja 1 000 newtonmetriä 18 vuoden takaa 12.9.2024 Uutinen Totuus hulppeasta, yli miljoonan arvoisesta Dubain rekisterikilvestä paljastui – oliko rekisterikilpi sittenkin tekaistu? 8.9.2024 Autoilun aikakone Toyota 222D: kun japanilaiset tekivät B-ryhmän ralliauton – melkein 9.9.2024 Traktorit Finnmetko 2024: Traktorinkin voi tuunata – tältä näyttää uudelleen rakennettu Valmetin ”Piikkilangankiristäjä” 14.9.2024 Ajoneuvot Maastotyypit: uudella Dacia Dusterilla raaskii - ja todellakin uskaltaa - mennä kovaankin maastoon 24.8.2024 Lentokoneet Lentokoneet: Finnair ja useat muut länsiyhtiöt ovat alkaneet käyttää Talebanin hallitseman Afganistanin ilmatilaa, koska se on turvallisin reitti Euroopasta Aasiaan 14.8.2024 Päivän kuva Päivän kuva: ensimmäinen suomalainen rallin maailmanmestari saapui erikoiskokeelle helikopterilla 15.8.2024 Autoilu Autoliitto tyrmää: dieselautojen ajokielto on käytännössä mahdoton 27.8.2024 Renkaat Laitonta pitoa – Moottori löysi lukuisia kiellettyjä nastarenkaita 2.9.2024 Testit Rengastesti: kalliit kitkat ja halvat nastat - purevia piikkejä, liukkaita lamelleja