21.6.2023 Ajoneuvot Range Rover Evoque muuttui hieman – mitäpä sitä hyvää liiaksi muuttamaan Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Range Rover Evoque kuuluu genrensä ehdottomimpaan kärkeen niin tyylillisesti kuin monilta ominaisuuksiltaankin. Pikku-Range lähtee uuteen mallivuoteen faceliftillä, joka kuitenkin näkyy keulaa enemmän sisällä, päivittäen Evoquen muun Range Rover -malliston viimeisimmälle tasolle. Range Rover Evoque esiteltiin alun perin vuonna 2011. Tuolloin autoa markkinoitiin taloudellisimpana ja ketterimpänä Range Roverina koskaan, ja se pitää paikkansa edelleen vuonna 2023. Vuonna 2018 esitellyn toisen sukupolven jälkeen Evoquen valikoimasta pudotettiin harmiksi kolmi- ja kaksioviset Evoque Coupé- ja -Convertible -malliversiot, mutta omintakeinen muotoilu säilyi viisiovisessa tunnistettavasti ennallaan. Niin se säilyy myös faceliftin jälkeen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEtsi neljä muutostaNeljän muutoksen löytämiseksi Evoquen ulkokuoresta pitää erottaa uuden ja vanhan mallivuoden varusteluettelot toisistaan, mutta keulassa on myös pari ihan ilmeistä päivitystä.Evoque seuraa faceliftillään jokin aika sitten päivitettyä Velaria. Keulan alueelle rajoittuvat muotoilulliset muutokset käsittävät maskin, jonka kuviointi on muuttunut, sekä uudet led-huomiovalot, parinaan uudet Pixel Led -ajovalot, vakiona Dynamic HSE- ja Autobiography -varustetasoissa.Ne kaksi muuta muutosta liittyvätkin sitten väreihin ja vanteisiin. Vanteita tarjotaan aina 21 tuumaan asti, ja kolme uutta ulkovärivaihtoehtoa ovat Tribeca Blue, Corinthian Bronze sekä Arroios Grey.Evoque erottuu toki ilmeellään kilpailijoistaan, kuten M-B GLA:sta, BMW X2:sta tai Volvo XC40:stä, mutta voi myös esimerkiksi kysyä mikä kilpailijoista tarjoaa edes lähelle 530 millimetriä vastaavan kahluusyvyyden.Sisällä eniten tapahtumaaFaceliftin jälkeen oma lukunsa on Evoquen kojelaudan digiloikka sekä muut muutokset, jotka tekevät malliston pienimmästä jälleen täysin ajanmukaisen. Vanhan kojelaudan somisteeseen upotetun näytön sijaan kojelaudalla kelluu nyt kaikkien muiden Range Rover -mallien tavoin kaareva näyttöruutu, 11,4 tuuman suuruisena. Näyttö kätkee taakseen Land Roverin uusimman Pivi Pro 2 -käyttöjärjestelmän laajoine liitettävyystoimintoineen sekä kaksois-SIM -mahdollisuuksineen, joiden kautta auto on 5G -yhteensopiva. Näiden lisäksi digiharppaus merkitsee jälleen lähtöpasseja valtavalle määrälle fyysisiä painikkeita. Näin on nyt myös ilmastoinnin säätöjen kohdalla. Brittivalmistaja kuitenkin vakuuttaa, että 80 prosenttia toiminnoista on enintään kahden painalluksen päässä.Niin ikään ohjauspyörä ja vaihteenvalitsin on vaihdettu Velarin ja muiden jalanjäljissä uudempiin, ja ne saavat Evoquen ohjaamossa aikaan lisää avaruuden tunnetta sekä entistäkin premiumimman tunnelman.Lähde ja kuvat: Land Rover Teksti: Benjamin Helander Lue lisää Kaikki artikkelit 3.6.2025 Autoilu Uusien autojen markkina laahaa edelleen – pakettiautot pitävät sitä nyt pinnalla 2.6.2025 Uutinen Lehdistörallin päätös – vanha Peugeot kesti lähes 3 000 kilometrin roadtripin ralleineen lähes ongelmitta 2.6.2025 Yleinen Rolls-Royce Phantom Extended ”Goldfinger 60 years” – kun elokuvafanitus vaikuttaa ostopäätökseenkin 31.5.2025 Ajoneuvot Näin autoja testataan Euroopassa – mukulakiviä, sorateitä, julmettuja kuoppia, autobaanaa, mutakylpyjä… 31.5.2025 Ajoneuvot Land Rover toteutti Defenderiin varttia vaille faceliftin, eikä ole unohtanut Discoveryakaan 31.5.2025 Uutinen Lehdistörallin ensimmäinen päivä: perinpohjaisella toheloinnilla varmistettiin häntäsija jo ensiminuuteilla 30.5.2025 Uutinen BMW M2 CS – lisää lisää, mutta jääkö tämä M2:n viimeiseksi sähköttömäksi versioksi? 30.5.2025 Uutinen Matka lehdistöralliin: Porsche 911 ja Lada Samara samassa kilpailussa saivat jännityksen vaihtumaan naureskeluun 29.5.2025 Uutinen Neljälle entiselle VW-pomolle tuomio Dieselgatesta Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 2.6.2025 Koeajo Koeajo: BMW iX XDrive45 – nojatuolimatkailua 3.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Ronal URS eli "Nallevanteet" varastavat kaikkien huomion 1.6.2025 Matkailu 85 vuotta sitten käytiin yksi merkittävimmistä toisen maailmansodan operaatioista 3.6.2025 Koeajo Koeajo: Nissan X-Trail – rouheutta tavoittelemassa 2.6.2025 Uutinen Lehdistörallin päätös – vanha Peugeot kesti lähes 3 000 kilometrin roadtripin ralleineen lähes ongelmitta 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 31.5.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Viritetty VW Kupla '70 1.6.2025 Matkailu 85 vuotta sitten käytiin yksi merkittävimmistä toisen maailmansodan operaatioista 28.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota bZ4X Touring – katumaasturi, joka haluaakin olla farmari 29.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota Corolla Cross – se C-HR:n konservatiivisempi velipuoli 28.5.2025 Kuluttajat Korjaamo jätti Volvon jakohihnan vaihtamatta 100 000 kilometrin huollossa – moottori hajosi 5 kuukautta myöhemmin 23.5.2025 Käytetyt autot Matkailuauton ajamiseen olisikin tarvinnut kuorma-auto -kortin – myyjä ei kertonut sitä ostajalle, ja siitähän ei hyvää seurannut 10.5.2025 Uutinen Erikoinen takaisinkutsu: Volkswagen ID. Buzz myyntikiellossa USA:ssa liian leveiden istuinten takia 21.5.2025 Esittely Koeistuttu: Toyota RAV4:n kuudes sukupolvi – no nyt on jyrkkää 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä”