17.6.2020 Ajoneuvot Uusi sähköinen Citroën ë-C4 ja polttomoottoroitu C4 – ërikoinen asu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Viistoperäuutuus Citroën ë-C4 ja C4 iskee luun kurkkuun niille, joiden mielestä C4 Cactus oli muotoilultaan villi. Uutuuteen luvataan kaikki mitä merkillä on mukavuuteen tarjota. Uusi hatchback Citroën ë-C4 ja C4 varmistaa ainakin yhden asian. Näppäimistöstä on hyvä etsiä kirjain ë, sillä sitä tuntuu nyt olevan hieman joka paikassa ranskalaisvalmistajan sähköisessä mallistossa. Pahimmillaan ranskalaismerkki päätti jo kirjoittaa sanan sähköinen englanniksi muotoon "ëlectric".Täysin uusi sähköautovaihtoehto Citroën ë-C4 ja sen polttomoottorilla kulkeva sisar C4 istuu suoraan kilpailtuun kompaktiin kokoluokkaan. Malliston monipuolisuutta varmistaa kolme eri käyttövoimavaihtoehtoa: sähkö, bensiini ja diesel. Itse asiassa ë-C4 on jo merkin viides tänä vuonna julkistettu sähköinen malli C5 Aircross SUV Hybridin, Amin, ë-Jumpyn ja ë-SpaceTourerin jälkeen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHuomiota muodoillaHuomaamatta tämä uutuus tuskin jää, sillä siinä määrin muotoja on erityisesti auton takaosaan lätkitty. Keulan ajovalot ovat rohkeat ja niistä voi löytää tuttuja elementtejä sekä edeltäjästä että muusta merkin mallistosta. Kylkilinjasta löytyy mielenkiintoinen c-mallinen pokkaus heti etupyörän takaa voimakkaan helman muodon kaverina. Auton takapää on melkoinen täytekakku, jossa on useita kerroksia kuorittavaksi ja vasta aika sekä auton kohtaaminen todellisessa elämässä näyttänee kuinka se otetaan vastaan.Valmistaja haluaa painottaa uutuusmallin saaneen käyttökestävyyttä ja luonnetta merkin SUV-malleista ja kieltämättä kyseessä on esteettisesti korkealta vaikuttava viistoperä. Samaan aikaan sen kehutaan olevan aerodynaaminen ja virtaviivainen, joskaan ilmanvastuskerrointa tai otsapinta-alaa ei ole julkistettu. Sisätilojen puolella vaikuttaisi yhdistyvän persoonallinen ote siistiin selkeyteen, josta valmistaja puhuu lämminhenkisyytenä mukavuutta unohtamatta.Mukavuus mukanaTuo mukavuus on tiedotteen perusteella muutenkin keskiössä, sillä sekä Citroën ë-C4 että C4 kuuluvat Citroën Advanced Comfort -ohjelmaan. Tämä tarkoittaa alustateknologiassa Progressive Hydraulic Cushions -jousitusta, joka myös nimellä mukavuusjousitus meillä päin tunnetaan. Tuohon on paritettu pehmusteiltaan erityisen huolellisesti suunnitellut Advanced Comfort -mukavuusistuimet ja yhdistelmällä lupaillaan uutta mukavuuden tasoa.Kysymysmerkkejä on vielä valtavasti, mutta näihin saataneen vastauksia autojen virallisen julkistuksen yhteydessä 30.6.2020 eli jo kahden viikon sisällä. Jälleenmyyjille näitä lupaillaan vielä vuoden 2020 puolella, joten odottavan aika on yllättävän lyhyt.Kuvat ja lähde: Citroën Lue lisää Kaikki artikkelit 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon – yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 20.12.2024 Moottoriurheilu Formula-fanin viime tingan lahjavinkki: Lego Icons McLaren MP4/4 Senna 20.12.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: Dongfeng Nammi Box on erikoisimpia sähköautoja vähään aikaan – 25 tonnilla saa paljon, muttei tarkoituksellisestikaan miellytetä kaikkia 20.12.2024 Uutinen Volkswagenin ID.-täyssähköautot ylittivät 10000 auton rajan Suomessa 20.12.2024 Ajoneuvot Autoliitto varoittaa: pitkät pyhät vaaraksi autoille – ”nyt olisi korkea aika tarkistaa…” 18.12.2024 Automatkailu Ulkomaille automatkaileva, ensi vuonna helpottuu – Vihreä kortti digitaaliseksi 17.12.2024 Uutinen Tämäkin oli kiinalaisille autoille langetettujen rangaistustullien vaikutusta – suuri määrä hybridejä myyntiin 17.12.2024 Autoilu Vähäpäästöisten autojen pysäköintialennus Helsingissä loppuu monilta ensi vuonna Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 26.12.2024 Lentokoneet Mitä tulee, kun yhdistää historian suurimman ja nopeimman matkustajalentokoneen? - British Airwaysin uusi ykkösluokka 25.12.2024 Ajoneuvot Valtionpäämies vaihtoi sähköautoon - yhdellä latauksella pääsisi noin 52 kertaa hänen valtakuntansa tieverkon läpi 25.12.2024 Koeajo Koeajo: Audi Q4 e-tron – entistä pidemmälle ja entistä paremmin 24.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz 250 TD ja ihanat ajomuistot syysretkeltä 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti 23.12.2024 Laivat Helsingissä rakennettiin neljän vuoden aikana kuuden aluksen loistoristeilijäluokka - nyt tuoreinkin niistä on 20-vuotias 19.12.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Volkswagen Tiguanin akku purkautui yllättäen 18.12.2024 Renkaat Autoliitto jyrähtää vellovaan rengaspainekeskusteluun: "paineiden alentamisesta ei ole mitään hyötyä" 22.12.2024 Lentokoneet Finnair vastaanotti jo toiseksi viimeisen Airbus A350 -yksilönsä - tervetuloa kotiin, OH-LWT 13.12.2024 Kuluttajat Toyotan suosikkimaasturissa voi tulla vastaan ikävä sähköongelma – korjaus maksaa pahimmillaan jopa yli 5 000 euroa! 25.11.2024 Laivat Kaikkien aikojen nopeimmin Atlantin ylittäneestä valtamerilaivasta tehdään upottamalla maailman suurin keinoriutta 1.12.2024 Laivat Helsingistä tekee joulusesongin luksusristeilyitä maailman kyvykkäin huvialus, joka on tunkeutunut mm. pohjoiselle luoksepääsemättömyyden navalle 5.12.2024 Uutinen Mika osti uuden Fordin vetokoukulla – autossa ilmeni ongelma, joka yllätti vannoutuneen Ford-miehen täysin: ”Alkaa usko horjua” 10.12.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: vajaan vuoden ajamisen jälkeen Mercedes-Benz S124:ään alkaa vihdoin ilmaantua vikoja