17.6.2020 Ajoneuvot Uusi sähköinen Citroën ë-C4 ja polttomoottoroitu C4 – ërikoinen asu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Viistoperäuutuus Citroën ë-C4 ja C4 iskee luun kurkkuun niille, joiden mielestä C4 Cactus oli muotoilultaan villi. Uutuuteen luvataan kaikki mitä merkillä on mukavuuteen tarjota. Uusi hatchback Citroën ë-C4 ja C4 varmistaa ainakin yhden asian. Näppäimistöstä on hyvä etsiä kirjain ë, sillä sitä tuntuu nyt olevan hieman joka paikassa ranskalaisvalmistajan sähköisessä mallistossa. Pahimmillaan ranskalaismerkki päätti jo kirjoittaa sanan sähköinen englanniksi muotoon "ëlectric".Täysin uusi sähköautovaihtoehto Citroën ë-C4 ja sen polttomoottorilla kulkeva sisar C4 istuu suoraan kilpailtuun kompaktiin kokoluokkaan. Malliston monipuolisuutta varmistaa kolme eri käyttövoimavaihtoehtoa: sähkö, bensiini ja diesel. Itse asiassa ë-C4 on jo merkin viides tänä vuonna julkistettu sähköinen malli C5 Aircross SUV Hybridin, Amin, ë-Jumpyn ja ë-SpaceTourerin jälkeen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHuomiota muodoillaHuomaamatta tämä uutuus tuskin jää, sillä siinä määrin muotoja on erityisesti auton takaosaan lätkitty. Keulan ajovalot ovat rohkeat ja niistä voi löytää tuttuja elementtejä sekä edeltäjästä että muusta merkin mallistosta. Kylkilinjasta löytyy mielenkiintoinen c-mallinen pokkaus heti etupyörän takaa voimakkaan helman muodon kaverina. Auton takapää on melkoinen täytekakku, jossa on useita kerroksia kuorittavaksi ja vasta aika sekä auton kohtaaminen todellisessa elämässä näyttänee kuinka se otetaan vastaan.Valmistaja haluaa painottaa uutuusmallin saaneen käyttökestävyyttä ja luonnetta merkin SUV-malleista ja kieltämättä kyseessä on esteettisesti korkealta vaikuttava viistoperä. Samaan aikaan sen kehutaan olevan aerodynaaminen ja virtaviivainen, joskaan ilmanvastuskerrointa tai otsapinta-alaa ei ole julkistettu. Sisätilojen puolella vaikuttaisi yhdistyvän persoonallinen ote siistiin selkeyteen, josta valmistaja puhuu lämminhenkisyytenä mukavuutta unohtamatta.Mukavuus mukanaTuo mukavuus on tiedotteen perusteella muutenkin keskiössä, sillä sekä Citroën ë-C4 että C4 kuuluvat Citroën Advanced Comfort -ohjelmaan. Tämä tarkoittaa alustateknologiassa Progressive Hydraulic Cushions -jousitusta, joka myös nimellä mukavuusjousitus meillä päin tunnetaan. Tuohon on paritettu pehmusteiltaan erityisen huolellisesti suunnitellut Advanced Comfort -mukavuusistuimet ja yhdistelmällä lupaillaan uutta mukavuuden tasoa.Kysymysmerkkejä on vielä valtavasti, mutta näihin saataneen vastauksia autojen virallisen julkistuksen yhteydessä 30.6.2020 eli jo kahden viikon sisällä. Jälleenmyyjille näitä lupaillaan vielä vuoden 2020 puolella, joten odottavan aika on yllättävän lyhyt.Kuvat ja lähde: Citroën Lue lisää Kaikki artikkelit 9.5.2025 Ajoneuvot Toyota Corolla Cross pesi kasvonsa – auttaako GR Sport sitä kipuamaan korkeammalle myyntitilastoissa? 9.5.2025 Autokauppa Rahahuolet pohdituttavat autokaupoilla – ”Patoutunut kysyntä voi purkautua yllättävän nopeasti” 9.5.2025 Ajoneuvot Audi julkisti uuden A6:n E-Hybrid Quattro -lataushybridiversiot – toisin sanoen yksi ja ainoa Suomi-versio 8.5.2025 Ajoneuvot Jeep Compass jatkaa spaghettiwesterniä täysin uuden sukupolven muodossa 7.5.2025 Liikenne Sähköpotkulaudalla saa kyyditä – väärin! 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus – Smart for Five, kirkkaasti 6.5.2025 Uutinen Classic Motorshow 2025: Omistajien helmien kymmenen upeaa finalistia 6.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Mercedes-Benz CLA – vanhaa vain ja ainoastaan nimi 5.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow’ssa vieraili jälleen yli 20 000 kävijää Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 8.5.2025 Autonäyttely Classic Motorshow 2025: harvinainen Saab-Lancia 600 – Pohjolan Delta oli aikansa Vuoden Auto 7.5.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Smart #5 Brabus - Smart for Five, kirkkaasti 8.5.2025 Koeajo Koeajo: Cadillac Lyriq – 2020-luvun amerikkalainen unelma 8.5.2025 Liikenne Ilmavoimien Baana 25 -harjoitus sulkee nelostien viikoksi Tikkakosken varalaskupaikan kohdalta 9.5.2025 Kuluttajat Pohjoisessa asuva Petteri on taistellut jo kolmessa uudessa autossa 12 voltin akkuongelmien kanssa – ”Takuu on lähinnä vitsi näissä” 5.5.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Volvo XC90 sillä Yamahan tekemällä 4,4-litraisella V8:lla 2.5.2025 Renkaat Auton vanteissa käytettävä alumiini on maailman toiseksi eniten louhittu metalli – korjaamalla auton vanteen voi tehdä ympäristöteon 3.5.2025 Ajoneuvot Uudistunut Volvo S90 jäänee kokonaan idän ihmeeksi 6.5.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: taloudellisuuskisa osoitti, että käytetty Toyota Prius on edelleen voimissaan 1.5.2025 Käyttötesti Käyttötesti: kun ajetaan 100 km/h, Volkswagen Tiguan -lataushybridi menee edelleen sähköllä pitkälle 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 25.4.2025 Peräkärryt Moottori 100 vuotta: peräkärryn akseli taittui väistökokeessa