17.6.2020 Ajoneuvot Uusi sähköinen Citroën ë-C4 ja polttomoottoroitu C4 – ërikoinen asu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Viistoperäuutuus Citroën ë-C4 ja C4 iskee luun kurkkuun niille, joiden mielestä C4 Cactus oli muotoilultaan villi. Uutuuteen luvataan kaikki mitä merkillä on mukavuuteen tarjota. Uusi hatchback Citroën ë-C4 ja C4 varmistaa ainakin yhden asian. Näppäimistöstä on hyvä etsiä kirjain ë, sillä sitä tuntuu nyt olevan hieman joka paikassa ranskalaisvalmistajan sähköisessä mallistossa. Pahimmillaan ranskalaismerkki päätti jo kirjoittaa sanan sähköinen englanniksi muotoon "ëlectric".Täysin uusi sähköautovaihtoehto Citroën ë-C4 ja sen polttomoottorilla kulkeva sisar C4 istuu suoraan kilpailtuun kompaktiin kokoluokkaan. Malliston monipuolisuutta varmistaa kolme eri käyttövoimavaihtoehtoa: sähkö, bensiini ja diesel. Itse asiassa ë-C4 on jo merkin viides tänä vuonna julkistettu sähköinen malli C5 Aircross SUV Hybridin, Amin, ë-Jumpyn ja ë-SpaceTourerin jälkeen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyHuomiota muodoillaHuomaamatta tämä uutuus tuskin jää, sillä siinä määrin muotoja on erityisesti auton takaosaan lätkitty. Keulan ajovalot ovat rohkeat ja niistä voi löytää tuttuja elementtejä sekä edeltäjästä että muusta merkin mallistosta. Kylkilinjasta löytyy mielenkiintoinen c-mallinen pokkaus heti etupyörän takaa voimakkaan helman muodon kaverina. Auton takapää on melkoinen täytekakku, jossa on useita kerroksia kuorittavaksi ja vasta aika sekä auton kohtaaminen todellisessa elämässä näyttänee kuinka se otetaan vastaan.Valmistaja haluaa painottaa uutuusmallin saaneen käyttökestävyyttä ja luonnetta merkin SUV-malleista ja kieltämättä kyseessä on esteettisesti korkealta vaikuttava viistoperä. Samaan aikaan sen kehutaan olevan aerodynaaminen ja virtaviivainen, joskaan ilmanvastuskerrointa tai otsapinta-alaa ei ole julkistettu. Sisätilojen puolella vaikuttaisi yhdistyvän persoonallinen ote siistiin selkeyteen, josta valmistaja puhuu lämminhenkisyytenä mukavuutta unohtamatta.Mukavuus mukanaTuo mukavuus on tiedotteen perusteella muutenkin keskiössä, sillä sekä Citroën ë-C4 että C4 kuuluvat Citroën Advanced Comfort -ohjelmaan. Tämä tarkoittaa alustateknologiassa Progressive Hydraulic Cushions -jousitusta, joka myös nimellä mukavuusjousitus meillä päin tunnetaan. Tuohon on paritettu pehmusteiltaan erityisen huolellisesti suunnitellut Advanced Comfort -mukavuusistuimet ja yhdistelmällä lupaillaan uutta mukavuuden tasoa.Kysymysmerkkejä on vielä valtavasti, mutta näihin saataneen vastauksia autojen virallisen julkistuksen yhteydessä 30.6.2020 eli jo kahden viikon sisällä. Jälleenmyyjille näitä lupaillaan vielä vuoden 2020 puolella, joten odottavan aika on yllättävän lyhyt.Kuvat ja lähde: Citroën Lue lisää Kaikki artikkelit 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 20.4.2025 Uutinen Tärkein turvattuna: mitä turvaistuimen valitsemisessa tulee ottaa huomioon ja entä jos niitä tarvitaankin kolme? 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto 18.4.2025 Uutinen Sähköiset Audi A6 ja Mini Cooper törmäyskokeissa – Euro NCAP 18.4.2025 Ajoneuvot Subaru Solterran suuri päivä: itselle elinkaaripäivitys ja yläpuolelle uusi isompi sisar Subaru Trailseeker 17.4.2025 Uutinen Onko puhelintehdas Nissanin uusi kaveri – ja voiko sähköautoja valmistaa kuka vain? 17.4.2025 Ajoneuvot Ministeri-Audin uusi tuleminen on täällä – Audi A6 Sedan C9 16.4.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz lakkauttaa ensi vuonna T-sarjan, EQT:n ja Citanin – tai siis Renault lakkauttaa ne 16.4.2025 Uutinen Renault Scenic saa kaksisuuntauksen latauksen ja osaan malleista yhden polkimen ajon – hinnat pysyneet ennallaan Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 20.4.2025 American Car Show American Car Show 2025: Ford F-550 Super Dutyn verran Martin itseluottamusta 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 19.4.2025 Ajatuksia autoista Kiitos lupauksista Jaguar, nyt teidän pitää enää lunastaa ne 20.4.2025 Ajatuksia autoista Ajatuksia autoista: autonrassuun lähes terapiamainen vaikutus 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 11.4.2025 Yleinen Guinness World Records -maailmanennätys suomalaiselle sähkömoottoripyörälle – 310 kilometriä yhdellä latauksella 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous