27.6.2019 Ajoneuvot Uutta näköä kromilla: Audi Q7 uudistuu Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Isokokoinen saksalaiscitymaasturi Audi Q7 saa faceliftin. Uusien voimalinjavaihtoehtojen lisäksi auto kasvaa pituutta ja saa uutta näköä peräosaan. Audin suuri katumaasturi Q7 saa visuaalisen ja teknisen päivityksen. Ulkonäöllisesti auto näyttää valmistajansa mukaan entistä voimakkaammalle. Kaksiosaiset ilmanottoaukot sivulla ovat saaneet entistä ilmeikkäämmät linjat, ja maskin rivat ovat vaihtuneet pystysuuntaisiksi. Uusittujen osien joukossa ovat myös helmat, joiden Audi kertoo korostavan Q7:n maavaraa ja maasto-ominaisuuksia.Ajovalot voi saada halutessaan HD Matrix Led -tekniikalla. Audi myös painottaa valojen uutta muotoilua.Auton perästä taas voi löytää täysleveän kromilistan, joka valmistajan mukaan luo visuaalisen yhteyden takavalojen tekniseen ulkonäköön. Saatavilla on myös S line -varustelu urheilullisemman ilmeen tuomiseksi. S line -pakettiin kuuluvat myös 19-tuuman vanteet vakiovarusteena.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyUudistuksia sporttimallistaOmien sanojensa mukaan Audi on parantanut huomattavasti Q7:n dynaamisia ominaisuuksia. SQ7:ssa esitelty sähkökäyttöinen kallistuksenvakaaja on saatavilla nyt lisävarusteena myös tavalliseen Q7:ään. Järjestelmä muokkaa auton käyttäytymistä ajoympäristön mukaan, eli mutkissa Q7 kallistelee vähemmän, mutta suoraan ajaessa mukavuus paranee.Aiemmastakin mallista tuttu nelipyöräohjaus on edelleen saatavilla lisävarusteena. Nelipyöräohjaus kääntää takarenkaita viiden asteen kulmaan asti, tehden autosta ketterämmän ajaa. Ilmajousitus kuuluu seitsenpaikkaisten Q7-mallien vakiovarusteluun, ja S line -mallissa se on säädetty hivenen jäykemmäksi ja perustasoltaan 15 millimetriä matalammaksi.Salaperäinen plug-in hybridivaihtoehtoKaikkia Q7:n moottorivaihtoehtoja kaitsee kahdeksannopeuksinen tiptronic automaattivaihteisto ja jatkuva neliveto. Tarjolla tulee olemaan kaksi dieselmoottoria, yksi bensiinimoottori ja ladattava hybridimalli, mutta valmistaja ei ota vielä kantaa sen teknisiin yksityiskohtiin. Saa nähdä, saako hyväksi havaittu dieselkäyttöinen Q7 e-tron jatkajan, vai vaihtuuko polttomoottorin käyttövoima bensiiniin?Audin mukaan kevythybriditekniikka on isossa roolissa autojen taloudellisuudessa. Kevythybriditekniikka voi parhaillaan ottaa talteen 8 kilowattia energiaa jarrutuksen yhteydessä. Parhaillaan polttoaineen säästöä kyseisellä tekniikalla syntyy valmistajan mukaan 0,7 litraa sadalla kilometrillä. Audin kevythybriditekniikka tosin ei kykene avustamaan polttomoottoria kiihdytyksissä, vaan kyseessä on vain tehostettu laturi.Ulkomitoiltaan Q7 on kasvanut 11 millimetriä pituutta 5 063 millimetriin. Auto on 1 970 mm leveä ja 1 741 mm korkea. Tavaratilaa viiden istuimen mallista löytyy takaistuinten asennosta riippuen 865–2 050 litraa.Ohjaamossa Audin perinteinen ohjainrullalla kontrolloitava MMI-järjestelmä väistyy Audin nykytyylin mukaisella kosketusnäyttöjärjestelmällä. Sisätiloihin on saatavilla tunnelmavalaistus ja nelialueinen ilmastointi. Sisätilat ovat laajasti muunneltavissa erilaisilla lisävarusteilla, kuten S sport istuimet ilmastoinnilla ja hierontatoiminnolla varustettuna.Q7:ssa on myös uusi hätätilanneavustin, joka pysäyttää auton kuljettajan ollessa epäaktiivinen.Lähde ja kuvat: Audi Lue lisää Kaikki artikkelit 5.2.2025 Uutinen Autoliitto muistuttaa hiihtolomalaisia: tee nämä asiat jo nyt – vähennät sillä lähtöstressiä 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 3.2.2025 Uutinen Citroën kiistää brittihuhut Rättärin paluusta sähköretroversiona 3.2.2025 Sähköautot Sähköautojen osuus kasvussa – kiitos käytettyjen tuonnin ja työsuhdeautojen 2.2.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G9 ei pidä kynttilää vakan alla 31.1.2025 Uutinen BMW iX saa kasvojenkohotuksen ja lisää toimintamatkaa – uudistuneen malliston lähtöhinta 87 300 euroa 31.1.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Xpeng G6 – kiinalaisista sähköyrittäjistä kaikkein tuorein haluaa vedota ostajiin teknologiallaan 31.1.2025 Ajoneuvot Koeistuttu: Tesla Model Y ”Juniper” – myyntitykin uudistukset konkreettisesti nähtävillä Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 5.2.2025 Koeajo Koeajo: Mazda 3 – kuin ostaisit käytetyn auton, ja hyvä niin 4.2.2025 Uutinen Taksin käyttäjien turva ryöstöhinnoitteluun – taksamittari 4.2.2025 Uutinen Pariton vai parillinen? Audi remontoi mallistonumeronsa – takaisin entiselleen 4.2.2025 Koeajo Koeajo: DFSK EC75 – markkinoiden halvin tonniluokan sähköpakettiauto 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 1.2.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Nopeusennätys-Audi 5000 CS quattro '86 2.2.2025 Moottoripyöränäyttely Rieju Xplora 557 – laatuosilla varustettu adventure yllättää hinnallaan 28.1.2025 Ajoneuvot Dacian suurin ja komein eli Bigster tulee ennakkomyyntiin 28 399 euron alkaen-hinnalla 28.1.2025 Kuluttajat Nikon auto kivitettiin lommoille – vakuutusyhtiön mielestä kysymyksessä olikin törmäysvahinko 18.1.2025 Lentokoneet Finnairin kuukausi sitten vastaanottama tuorein Airbus A350 on tuotekehityksen myötä jopa viisi tonnia alkuperäisiä yksilöitä kevyempi 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 4.2.2025 Kuluttajat Tapion vain reilu 400 kilometriä ajettu uusi Volkswagen-sähköauto hyytyi kesken ajon tielle:”Rekkaa ohittaessa olisi tullut kylmä hiki” 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla