16.9.2015 Liikenne Moottorin lukijamäärä uuteen ennätykseen Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Painetulla Moottorilla on nyt 277 000 lukijaa. Lukijamäärän lisäksi myös lehden levikki 108 928 kappaletta (LT2014) on kaikkien aikojen suurin. Painetulla Moottorilla on nyt 277 000 lukijaa. Juhlavuottaan viettävä Moottori on näin saavuttanut tänä vuonna kaksi ennätystä. Lukijamäärän lisäksi myös lehden levikki 108 928 kappaletta (LT2014) on kaikkien aikojen suurin.Moottorin ensimmäisen numeron ilmestymisestä tuli kesäkuussa kuluneeksi 90 vuotta.– Levikki on kasvanut jo kahdeksana vuotena peräkkäin ja nyt myös virallinen, KMT:n mittaama lukijamäärä kulkee levikin viitoittamaan suuntaan, iloitsee päätoimittaja Eila Parviainen.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyAjoneuvoja, liikennettä ja matkailuaMoottori on autoilun ja tekniikan erikoislehdistä toiseksi suurin nyt niin levikki- kuin lukijamäärätilastoissa.Kärkisijaa pitää hallussaan Tekniikan Maailma, jonka levikki on 113 834 ja lukijamäärä 466 000. Moottorin jälkeen kolmantena tulee Tuulilasi 53 187 kappaleen levikillä ja 220 000 lukijalla. Neljäs on Auto Bild Suomi, jonka lukijamäärä on 105 000. Auto Bild Suomi ei tarkastuttanut levikkiään vuodelta 2014.Moottori koeajaa autouutuudet ja kertoo niistä käyttäjää koskettavalla tavalla. Moottorissa viihdytään monipuolisen auto- ja liikennesisällön lisäksi myös matkaillen. Noin kolmasosa lehden sisällöstä esittelee kiinnostavia matkakohteita Suomesta ja ulkomailta.Liikenneturvallisuuden asiallaOmaleimaisinta Moottorissa on vahva panostus liikenneturvallisuuteen.– Haluamme omalta osaltamme tehdä kaikkemme turvallisemman ja paremman liikenteen puolesta. Siksi kerromme lukijoillemme jatkuvasti mm. uusien autojen kehittyvistä turvajärjestelmistä ja neuvomme turvallisempaan autoiluun, Parviainen kertoo.– Näemme liikenteen yhtenä kokonaisuutena, jossa jokainen osapuoli vauvasta vaariin ja jalankulkijasta motoristiin ja autoilijaan voi omalta osaltaan helposti parantaa yhteistä turvallisuutta. Tavoitteemme on tarjota lukijoillemme eväitä onnistua tässä tehtävässä.Turvallisempaa liikennettä tavoitellaan myös, kun Moottorissa julkaistaan liikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntien tutkintaselostusten tiivistelmät kaikista kuolemaan johtaneista liikenneonnettomuuksista.– Onnettomuuden syistä voi oppia. Julkaisemme tiivistelmät, jotta vastaava onnettomuus voitaisiin seuraavan kerran välttää.Moottorin myös netissäLehden rinnalla verkkopalvelu www.moottori.fi tarjoaa uutta elämyksellistä sisältöä myös painetun lehden ilmestymiskertojen välissä.Moottori.fi ei vaadi rekisteröitymistä. Se on ilmainen palvelu, jonka tarkoituksena on tuoda Moottoria tutuksi uusille lukijoille. Samalla se antaa painetun Moottorin lukijoille lisää elämyksiä, tietoa ja ennen kaikkea paikan vaikuttaa. Lehdessä ja verkossa on sisältöä, jota toisesta ei löydy.Moottori on perustettu vuonna 1925 ja ilmestyy nyt painettuna 11 kertaa vuodessa. Moottorin julkaisija on Autoliitto ry ja kustantaja Keskisuomalainen Oyj-konserniin kuuluva SLY-Aikakauslehdet Oy. Autoliiton jäsenet saavat Moottorin jäsenetuna. Moottorin voi myös tilata vuosikertana tai ostaa irtonumerona.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 14.7.2025 Uutinen Nissanin tehdas Sunderlandissa on ensimmäinen laatuaan Euroopassa – näin siellä syntyy koko kansan katumaasturi Nissan Qashqai 13.7.2025 Uutinen Volkswagenin Yhdysvaltain piina jatkuu: ID. Buzz huilaa nyt tariffien takia 9.7.2025 Ajoneuvot Puolustusvoimat tilaa Scanialta 15 paloautoa – autojen täysi varustelu tehdään Säynätsalossa 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 8.7.2025 Autonhoito Yksi yllättävä kohta naarmuuntuu helposti sähköautossa – auton maalipinnan suojaaminen suojakalvolla yleistyy koko ajan enemmän 8.7.2025 Uutinen Maailman vanhin Rolls-Royce-kerho visiitillä Suomessa: ”Kerho on perustettu ajamista varten” 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 6.7.2025 Uutinen Pikkuautot pulassa Euroopassa kiristyvien säädösten kanssa – avuksi Japani-tyyliset kääpiöautot? 4.7.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 3.7.2025 julkaisemaan verkkojuttuun Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.7.2025 Koeajo Koeajo: Smart #5 Brabus – raju perhe-SUV on oikea lataushirmu 14.7.2025 Laivat Star of the Seas luovutettiin varustamolleen Meyer Turun telakalta - ei enää lisää kokoa, mutta muutamia pikkuparannuksia 13.7.2025 Tekniikka Viimeiset käynnistykset: kolmoskone – uuden ajan oletusmylly 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 13.7.2025 Sähköautot BYD:n sähköautot kasaantuvat varastoihin, kysyntä sakkaa 7.7.2025 Autoilun hinta Tässä on polttoaineiden hinta Virossa – yksi asia saa suomalaiset hätkähtämään 11.7.2025 Kuluttajat Käytetty BMW myytiin asiakkaalle vuoden 2019 autona, vaikka se oli valmistettu vuonna 2017 – myyjäliikkeen mielestä ei merkitystä markkina-arvoon 8.7.2025 Autoilun hinta Päivän kuva: tämän verran polttoaineet maksoivat Latvian Ainažissa – ennen mysteerialennusta 9.7.2025 Liikenne Lux Express by OnniBus -vuorolla Helsingistä Jyväskylään – näin premium-bussi eroaa tavallisesta 9.7.2025 Ajoneuvot Kia EV5 tarjoaa lopultakin Kian vastauksen Enyaqin, ID.4:n ja Model Y:n haasteeseen myös täällä Euroopassa 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 3.7.2025 Uutinen RAM-autojen virallinen maahantuoja: ”Kamuxin väite autojen valmistusmaasta on väärä” 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 3.7.2025 Sähköautot "10 vuotta liian aikaisin" – Mercedes myöntää EQS-mallin virheen