CF Moto 675 SR-R kurkottelee ratalegendan suuntaan

Kuva Tuomas Rajala

Kiinalaismerkki CF Moto jatkaa mallistonsa laajentamista. Nyt luvassa on radalle mielivä sporttipyörä.

Kun CF Moton mallinimeä katselee, ei tarvitse kauaa pohtia mistä se on saanut inspiraationsa. Numerosarja 675 on peräisin Triumphilta, ja kun kyseessä on ratapyörä, viittaa se vahvasti Daytona-malliin.

675 SR-R pyrkii tarjoamaan vastineen brittiläisvalmistajan sporttipyörälle, mutta homma viedään pidemmälle kuin Triumphin nykyisen Daytona-mallin kohdalla.

CF Moton sporttipyörä on muodollisesti varsin pätevä tapaus. Se lainaa muotokieleensä elementtejä BMW:ltä, Ducatilta, Triumphilta ja muilta sporttipyörien valmistajlta. Se on toki ollut kiinalainen tapa jo pidempään.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

90 hevosvoimaa kolmelta sylinteriltä

675:n moottori on kolmesylinterinen ja se tuottaa 90 hevosvoimaa ja 68 Nm. Lukemat ovat kohtuulliset, mutta voisivat toki olla hulppeammatkin. Toisaalta huipputehoa tärkeämpää ovat ajo-ominaisuudet, eli alusta ja jarrut. Jousitus on KYBin käsialaa ja radiaalijarrut J.Juanin valmistamat.

Pyörässä on quickshiter, poiskytkettävä luistonesto, LED-valot ja TFT-mittaristo, joten elektroniikkapuoleen on panostettu. Listalta puuttuu kuitenkin kaarre-ABS, joka tämän luokan pyörässä on tätä nykyä tärkeä ominaisuus.

Yksi kiinnostavimmista elementeistä kiinalaismerkin kohdalla on luonnollisesti hinta. CF Moton tyylikäs ja modernilta tuntuva sporttipyörä maksaa kotimaan verotuksella 10 590 euroa, mikä on ominaisuudet huomioiden varsin edullinen.

Sporttipyörissä näkyy selkeää kiinnostuksen kasvua, mikä saattaisi palvella myös CF Moto 675 SR-R:ää. Tuote vaikuttaa olevan kuosissa niin ulkomuodon kuin teknisten speksienkin suhteen.

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat