4.4.2025 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 6 koki varhaisen faceliftin – tulevaisuuden kojelaudassa on näköjään nykyistä enemmän nappeja Teksti Benjamin Helander Kuva Hyundai Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Täällä tulevaisuudessa on myös Ioniq 6 N Line, joka enteilee kesällä vihdoinkin esiteltävää Ioniq 6 N:ää. Hyundai säväytti koko autoilevaa maailmaa heinäkuussa 2022, kun se esitteli streamline-henkisesti muotoillun, perin futuristisen Ioniq 6:n osaksi Ioniq-sähköautosarjaansa. Auto palkittiin World Car of the Yearina 2023. Moni ei ehkä ollut edes valmistautunut vastaanottamaan mitään näin omaperäistä Hyundain kaltaiselta volyymiautomerkiltä vajaat kolme vuotta sitten. Mitäs olette mieltä nyt, kun kolmeakaan vuotta Ioniq 6:n esittelystä ei ole kulunut, ja auto näyttää kenties aiempaakin futuristisemmalta? Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyJaetut ajovalot, selkeämpi peräHyundai esitteli Ioniq 6:n päivityksen Seoul Mobility Show'n yhteydessä, ja kuten korealaisbrändille on ominaista, ensin saatiin ikään kuin maistiainen, kokonaisvaltaisen lanseerauksen seuratessa eri markkina-alueilla myöhemmin perässä. Ulkoisesti Ioniq 6:n facelift jakautuu kahteen teemaan: on keulan facelift ja on perän facelift. Siinä välillä muutoksia ei ole mainittavasti tapahtunut. Keulaansa Ioniq 6 on saanut uudet, jaetut ajovalot. Vanhojen ajovaloumpioiden paikalle on tullut viirumaiset led-huomiovalot, jotka on toteutettu Hyundain nykymuodin mukaisesti pikselityylillä. Itse ajovalot on sen sijaan tehokkaasti piilotettu uudistettuun puskuriin huomiovalojen alapuolelle. Tummanpuhuva puskuri imee tummat ajovalot tehokkaasti itseensä, eikä niitä tahdo edes huomata pressikuvien kaltaisessa tilanteessa, jossa päiväsaikaan ajovalot eivät ole päällä. Perässä muutoksia ei näytä tulleen takavaloihin, mutta sen sijaan takaspoilereihin. Aiemminhan Ioniq 6:n huomiotaherättävään streamline-tyyliin kuului peräti kaksi spoileria. Faceliftin myötä ylempi spoileri on kuitenkin poistettu, ja perän aerodynamiikka hoituu yhdellä, Porsche 911:n kaltaisella ankanpyrstöllä. Sisätilaan mentäessä muutoksia voi niin ikään havaita, ja voisi sanoa, että lasinäyttövallankumous ottaa täällä yleisön pyynnöstä takapakkia. Ioniq 6:ssa nimittäin vaikuttaa olevan nyt aiempaa enemmän fyysisiä painikkeita, sillä niille on tehty tilaa erityisesti keskikonsolissa. Hyundai on myös tuonut Ioniq 6:een uudistetun ohjauspyörän ja miettinyt uudelleen joidenkin toimintojen, kuten USB-porttien tai ikkunannostinten sijoittelua. N Line enteilee itse N:ääHyundai Ioniq 5 N on yksi jännittävimmistä automalleista markkinoilla, ja pitkään on sille pohjustettu myös streamline-sisarta Ioniq 6 N:ää. Ennen kuin "itse N" nykytiedon valossa heinäkuussa pääsee kahleistaan, Hyundai tuo osaksi Ioniq 6 -mallistoa muustakin mallistostaan tutun N Line -varustetason. Kuka se siellä takana näyttäytyy kiinteän takasiiven kera? N Linessa on kyse enemmän tyylistä ja sporttitunnelmaan virittäytymisestä. "Itse N" sen sijaan tulee olemaan jotain hyvin paljon Ioniq 5 N:n kaltaista, mutta siis lähtökohtaisesti vieläkin herkullisemmassa muodossa. Lähde: Hyundai Lue lisää Kaikki artikkelit 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 8.3.2025 Ajoneuvot Maskuliinisesta maasturista tulikin naistenauto – Women’s Worldwide Car of the Year 2025 on Hyundai Santa Fe 22.11.2024 Ajoneuvot Hyundai Ioniq 9 on tilava ja kyvykäs korealaisvalmistajan uusi sähkölippulaiva 4.11.2024 Ajoneuvot Hyundai Initium ennakoi jo ensi vuodelle uuden sukupolven vety-Hyundaita – toimintamatkaa yli 650 kilometriä 22.10.2024 Ajoneuvot Vielä ennen markkinalanseerausta: Hyundai Inster Cross söpöilee vakiovarusteisen kattotelineensä kanssa 6.10.2024 Ajoneuvot Hyundai on valmistanut 100 miljoonaa autoa 57 vuodessa – niistä puolet tehtiin vain 11 vuodessa 8.9.2024 Ajoneuvot Koeistuttu: uusi Hyundai Santa Fe on parhaimmillaan luksustila-auton ja katumaasturin yhdistelmä 27.6.2024 Ajoneuvot Hyundai Inster on korealaisvalmistajan 20 000+ euron hintaluokan sähköauto, jolle Dacia Spring on kateellinen ja jollaisen perään Smartin pitäisi haikailla 4.3.2024 Ajoneuvot Ja sitten on Hyundain vuoro lopettaa polttomoottoriset N-mallit Euroopassa Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 30.6.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen ID.7 – pitkälle pihistelevä perheauto 30.6.2025 Kuluttajat Kuluttaja ja automyyjä kiistelivät, lämpenikö tuontiautona maahantuotu uudehko Audi-sähköauto riittävän nopeasti talvella – kuluttajariitalautakunta antoi vastauksen 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 1.7.2025 Prätkäpodi Prätkäpodi jakso 32: BMW F900 GS – voiko adventure olla liian hyvä? 29.6.2025 Ajatuksia autoista Kiitos kaikesta 12 voltin akku, mutta lähde jo eläkkeelle – Ajatuksia autoista 27.6.2025 Uutinen Kamuxin vastine Moottori-lehden 23.6.2025 julkaisemiin verkkojuttuihin 27.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: sekajuna Sastamalassa 24.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tunnistatko kuvan auton? (Osa 2) 30.6.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Porsche 718 Cayman GT4 RS - niin harvinainen, ettei edes EU:ta kiinnosta puuttua 21.6.2025 Ajoneuvot Auto per 10 sekuntia – maailman suurin autotehdas pyörii lähes tauotta 21.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Huomaatko mikä tässä kuvassa on pielessä? 23.6.2025 Uutinen Moottori paljastaa: Suomessa on rekisteröity jenkkiautoja väärillä papereilla – kaksi avolava-autoa myynnissä Kamuxilla 13.6.2025 Uutinen Sähköautojen toimintamatkatestissä uusi ennätys: Tesla kukistui ylivoimaisella tuloksella 20.6.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Tunnistatko kuvan auton?