1.12.2020 Ajoneuvot Pienempi ja halvempi Volkswagen ID.2 -sähköauto on suunnitteilla Volkswagen I.D. -perheenjäseniä. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen ID.2 on tällä hetkellä paras arvaus saksalaisvalmistajan tulevan sähköauton nimeksi. Suunnitteilla on joka tapauksessa halvempi ja pienempi Polo-kokoluokan täyssähköauto ID.3-mallin alapuolelle. Volkswagen ID.2 lienee nimi tulevalle Polo-kokoluokan sähköautolle, jota Volkswagen suunnittelee. Se tulee joka tapauksessa ID.3-mallin alapuolelle, joten oletettavasti lähinnä ID.1 ja ID.2 olisivat loogiset nimivaihtoehdot. Asiasta uutisoi Automotive News Europe.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyVolkswagen ID.2Volksagen ID.2 pyritään saamaan mahdollisimman pian markkinoille, mutta näillä näkymin se nähtäneen aikaisintaan vuonna 2023. Volkswagen on perustanut oman (Small BEV) projektiryhmän kehittämään tuota Polon kokoista sähköautoa. Uutuus tulee joka tapauksessa pohjautumaan samalle MEB-perusrakenteelle kuin VW ID.3 ja moni muukin konsernin sähköauto.Tästä olisi tarkoitus luoda saksalaismerkin edullisin sähköauto ja se korvaisi varmaankin ainakin sähköisen e-Upin. Saksassa sille kaavaillaan noin 20 000 euron hintaa. Tämän saavuttamiseksi se käyttänee edullisempia ja energiatiheydeltään heikompia litium-rautafosfaattiakkuja.– Golfin sähköversiossa oli vain 36 kilowattitunnin akku, ja koska tuleva pieni sähköautomme on tarkoitettu lähinnä lyhyeiden etäisyyksien kaupunkiajoon, voisin kuvitella suunnilleen vastaavankokoisen akun riittävän, kertoi Volkswagenin lähde Automotive News Europelle.Volkswagen ei ole paljastanut auton ulkonäöstä mitään, ja siksi käytimme kuvituskuvassa vuoden 2018 Geneven autonäyttelyssä esiteltyä konseptien riviä. Volkswagen on myös toistaiseksi vaitonainen milloin auto tulisi markkinoille tai missä se valmistetaan.Tärkeä osa suunnitelmiaTuo tuleva sähköauto tulee kuitenkin auttamaan Volkswagenia Euroopan tiukkojen hiilidioksidipäästörajojen saavuttamisen kanssa. Samalla se mahdollistaa sähköisen liikkumisen entistä useammalle. Volkswagen on myöntänyt, että Euroopan unionin tiukat päästörjat pakottavat sen kasvattamaan hybridi- ja sähköautojen osuutta entisestään. Vuoteen 2030 mennessä Volkswagen pyrkii myymään 60 prosenttia tuotannostaan hybrideinä ja sähköautoina.Volkswagen jatkaa uusien sähköautojen tuomista markkinoille. Volkswagen ID.4 on saanut jo hinnat, vaikka sen päämarkkinaksi onkin kerrottu Euroopan lisäksi myös Kiina ja Yhdysvallat. Tämän lisäksi Volkswagen on paljastanut jo varsin paljon tulevasta ID.5-mallistakin.Näiden lisäksi pikkupaku ID Buzz on kaavailuissa vuodelle 2022 ja suurempi sedan ID.6 vuodelle 2023. Näistä jälkimmäinen lupailee tarjota jopa 700 kilometrin toimintasäteen.Uutisoimme jo aiemmin Volkswagenin investoivan peräti 73 miljardia euroa sähköistykseen, joka on siis noin puolet valmistajan 150 miljardin budjetista. Tavoitteena on valmistaa 1,5 miljoonaa sähköautoa vuoteen 2025 mennessä.Kuvituskuva: Lauri Ahtiainen/Moottorin arkisto, Lähde: Automotive News Europe Lue lisää Kaikki artikkelit 14.1.2025 Ajoneuvot Päivän kuva: tasavallan presidentin entinen virka-Mercedes kuljettaa nyt muiden maiden päämiehiä 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 14.1.2025 Moottoriurheilu Viime kaudella säväyttänyt Mārtiņš Sesks ajaa tällä kaudella kuusi rallia WRC-autolla – aloittaa työt jo Ruotsin MM-rallissa! 14.1.2025 Matkailu Ulkomaille halajaa jo moni, matkustusinto kasvanut viime vuodesta 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM’S Classicin kasari-Corollat 13.1.2025 Ajoneuvot Autot ikääntyvät – auttaisiko 1 000–2 000 euron tuki uuden auton ostajalle? 13.1.2025 Ajoneuvot Mazda 6e tarkoittaa täyssähköistä viistoperää tutulla nimellä nyt myös Euroopan markkinoille 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM'S Classicin kasari-Corollat 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Škodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti